کاشت ایمپلنت توسط دکتر روشن طلب

بهترین جایگزین دندان از دست رفته، چه درمانی است؟ حتی یک دندان ازدست‌رفته می‌تواند ظاهر لبخند شما را فاجعه‌آمیز کند. دلیل ازدست‌رفتن آن دندان هر چه که می‌خواهد باشد، از بیماری‌های لثه گرفته تا تصادف، پوسیدگی شدید دندان، شرایط ژنتیکی و هر دلیل و مسئله‌ی دیگری، نبودن دندان مشکلات زیادی را برای فرد رقم می‌زند.

صرف‌نظر از دلیلی که دندان ازدست‌رفته است، نبود دندان می‌تواند تأثیر منفی بر نظم سایر دندان‌های شما بگذارد و موجب پیش‌آمدن مشکلات و مسائل متعدد جدید شود. در صورتی می‌توان از این مشکلات پیشگیری کرد که دندان ازدست‌رفته با روش‌های متعددی که علم دندان‌پزشکی و روش‌های نوین و تکنولوژی‌های پیشرفته معرفی می‌کنند، جایگزین شود.

در گذشته برای پر کردن جای خالی دندانها از دندانهای مصنوعی استفاده می کردند. با گذشت زمان و پیشرفت علم دندانپزشکی، دندانپزشکان توانسته اند با استفاده از ایمپلنت به بیماران کمک کنند تا بتوانند برای دندانهای از دست رفته خود جایگزین مناسب داشته باشند. از طریق ایمپلنت، بیماران دیگر مشکلات ناشی از استفاده دندان مصنوعی را ندارند.

ایمپلنت، بهترین جایگزین دندان از دست رفته

بسیاری از دندان‌پزشکان از روش کاشت ایمپلنت دندان برای جایگزینی یک دندان ازدست‌رفته، چند دندان ازدست‌رفته و یا حتی برای افرادی که تمام دندان‌هایشان را از دست داده‌اند، استفاده می‌کنند.

ایمپلنت اغلب از فلر خالص تیتانیوم تهیه میشود که قابلیت زیست سازگاری بسیار بالایی با بدن انسان دارد.

ایمپلنت تیتانیومی به راحتی داخل استخوان فک کاشته میشود و پس از گذشت حداقل ۳ الی ۶ ماه دوره بهبودی میتوانید روی ایمپلنت به وسیله اباتمنت تاج مصنوعی دندان را سوار کنید.

دندانی که به روی ایمپلنت کاشت میشود دارای عملکردی کاملا مشابه دندان طبیعی انسان است و البته دندان در این روش بسیار مستحکم بوده و هیچ آسیبی به دندان‌های مجاور نمیرساند.

اغلب بیش از ۹۵ درصد از کاشت‌های ایمپلنت دندان با موفقیت روبرو میشود و درصد بسیار کمی ممکن است با شکست مواجه شوند. میزان مهارت و تبحر پزشک شما و همچنین مراقبت از ایمپلنت دندان پس از کاشت بسیار در طول عمر و موفقیت این روش تاثیر دارد.

انواع فیکسچر ایمپلنت

ایمپلنت دندانی در حال حاضر بهترین روش برای جایگزینی دندان های از دست رفته، بازیابی زیبایی و عملکرد دندان است.

چه کسانی کاندید مناسبی برای ایمپلنت هستند؟

بسیاری از بیماران خواستار این روش هستند، زیرا به‌اندازه‌ی کافی قابل‌اعتماد و مقاوم است تا بتواند جایگزین مناسب و رضایت‌بخشی برای دندان ازدست‌رفته باشد. هرچند، همه افراد نمی‌توانند کاندیدای مناسب برای ایمپلنت دندان باشند. از آن جایی که کاشت ایمپلنت نیازمند جراحی است، بیمار باید؛

  • شرایط جسمی مناسبی داشته باشد.
  • بیمار باید دارای استخوان فک کافی برای کاشت ایمپلنت باشد، در غیر این صورت توانایی و شرایط پیوند استخوان قبل از کاشت ایمپلنت را داشته باشد.
  • بیماران باید بهداشت دهانی خود را رعایت کنند و در مراجعات متعدد به دندان‌پزشک خود مراجعه کنند.

بیماری‌های مزمنی همچون لوکمی و دیابت ممکن است روند بهبودی را کند کنند. افرادی با این شرایط کاندیدهای ایده آلی برای ایمپلنت نیستند. استفاده از تنباکو نیز در کاهش سرعت بهبودی پس از جراحی مؤثر است.

ورم بعد از ایمپلنت چند روز طول می‌کشد؟

آیا بعد از ایمپلنت صورت ورم می‌کند؟

مزایای ایمپلنت دندان

  • ایمپلنت دندان عملکردی کاملا شبیه به دندان طبیعی دارد.
  • ایمپلنت دندان هرگز جا به جا نمیشود و مشکلی در جویدن و تکلم شما به وجود نخواهد آورد.
  • دندان‌های مجاور دندان ایمپلنت شده هرگز درگیر این عملیات نبوده و آسیبی به آن‌ها نمیرسد.
  • این روش ماندگاری و طول عمر بسیار بالایی دارد.
  • با استفاده از این روش میتوانید از تحلیل استخوان جلوگیری نمائید.
  • طول عمر بیش از 25 سال

معایب ایمپلنت دندان

  • برای همه مناسب نیستند، زیرا نیازمند جراحی هستند.
  • کاشت و جای‌گذاری دندان جدید زمان بر است.
  • نسبت به سایر روش‌ها گران‌تر است.
  • در ابتدا روکش های ایمپلنت با چسب موقت بر روی پایه قرار می گیرند به همین علت امکان دارد روکشه شل شده و بیفتد.

آیا ایمپلنت پوسیده می شود؟

تاکنون موردی مبنی بر پوسیدگی ایمپلنت وجود نداشته اما بیماران باید بعد از انجام ایمپلنت بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کند و در سال یک بار جرمگیری انجام شود.

دندان مصنوعی ثابت یا متحرک؟

حال این که کدام یک از انواع دندان مصنوعی برای شما مناسب است این مطلب را بخوانید

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان به صورت منظم و کامل برای سالم نگه داشتن ایمپلنت ها بسیار حیاتی و مهم است. بنابراین بعد از کاشت ایمپلنت شما باید برخی از نکات بهداشتی و مراقبتی را به طور کامل رعایت نمایید.

• شما باید بعد از انجام ایمپلنت دندان های خود را حداقل دو بار در روز با کمک یک برس نرم مسواک بزنید.

• حتما بار در روز نخ دندان بکشید و مراقب باشید که تمام تکه‌های نخ دندان از اطراف دندان‌ها پاک شود.

• بهتر است برای تمیز کردن دندان ها و ایمپلنت خود از مسواک بین دندانی برای از بین بردن پلاک بین دندانی استفاده نمایید زیرا تجمع پلاک و باکتری در زیر بین بافت لثه و پروتز و زیر خط لثه می تواند منجر به بروز بیماری التهابی به نام پری ایمپلنتیت شود.

• غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر، پنیر، ماست، کلم پیچ و ساردین بخورید یا مکمل کلسیم در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

• از جویدن یخ، آب نبات های سفت و مواد مشابه که باعث شکستگی تاج می شود خودداری کنید.

• به طور منظم برای معاینه و تمیز کردن عمیق دندان های خود به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

چرا ایمپلنت دندان بهترین روش پر کردن جای دندان خالی است؟

ایمپلنت بدون شک یکی از بهترین روش های پر کردن جای خالی دندان ها است. روش هایی مانند پروتز دندان حس استفاده از یک دندان واقعی را القا نمی کنند. اما با کاشت دندان یا ایمپلنت، می توانید به راحتی داشتن یک دندان واقعی را حس کنید.

شاید برخی از افراد را دیده باشید که تمام دندان های خود را از دست داده اند. بهترین روش برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته ایمپلنت است. در این روش لازم نیست تک به تک دندان ها کاشت شوند. بلکه تنها با کمک 8 پایه قدرتمند، تمام دندان ها در فک بالا و پایین کاشت می شوند.

 این دندان ها پوسیدگی ندارند و فرد تا آخر عمر دچار خرابی، درد دندان و یا پوسیدگی سطح دندان نخواهد شد.

 ایمپلنت دندان جایگزین مناسبی برای ریشه دندان است. دندان بر روی یک پایه قوی و ثاتب به صورت دائم در داخل فک قرار می گیرد. در این صورت کاملا شبیه دندان های واقعی شما بوده و نمی توان آن را از دندان های دیگر تشخیص داد.

 جنس دندان های کاشت شده از تیتانیوم خالص است. این عنصر با بدن انسان سازگاری داشته و هیچ ضرری برای بدن نخواهد داشت. همچنین دندان بعد از قرار گرفتن در فک هیچ مشکلی برای شما در مصرف مواد غذایی سرد و گرم و… ایجاد نمیکند.

نگهداری از دندان ایمپلنت شده درست مانند دندان واقعی بوده و اگر به خوبی از مسواک، خمیردندان و نخ دندان استفاده کنید؛ دندان کاشت شده دچار هیچ مشکلی نخواهد شد.

بدون شک هیچ روش برای جایگزین کردن دندانهای طبیعی بدون عوارض نیست. اما اگر کار ایمپلنت دندان خود در یک کلینیک با پزشکان متخصص انجام دهید؛ کوچکترین عوارضی را تجربه نخواهید کرد. همچنین درنظر داشته باشید که ایمپلنتها دارای جنسهای مختلفی هستند. بدون شک هرچه کیفیت ایمپلنت بالاتر باشد عوارضی که با آن رو به رو میشوید کمتر خواهد بود.

انتخاب دندانپزشک متخصص ایمپلنت

اگر قصد دارید تا دندان از دست داده خود را با ایمپلنت جایگزین کنید بهتر است از یک جراح دندانپزشک و با تجربه برای انجام این کار کمک بگیرید. جراح و دندانپزشک متخصص ایمپلنت دندان با بیماری ها یا نقص های بافت سخت و نرم دهان و دندان سروکار دارد و در زمینه کشیدن دندان، جراحی فک یا کاشت ایمپلنت واجد مهارت و تجربه کافی است. این متخصص پروتزهای مصنوعی در زمینه جایگزینی دندان یا تاج های مصنوعی و نحوه ایجاد و نصب آن ها از دانش کافی بهره مند است.

جراح می تواند اختلالات خونریزی، عفونت و واکنش های آلرژیک و عوارض طولانی مدت را به طور کامل مدیریت و برطرف نماید. کاشت ایمپلنت در نزدیکی عصب باعث بی حسی یا سوزن سوزن شدن در زبان، لب ها، لثه ها یا صورت می شود. همچنین رد جسم خارجی باعث احساس درد در محل ایمپلنت همراه با تورم، تب و لرز شده و در نتیجه ناحیه اطراف ایمپلنت شل می شود.

سخن آخر

اگر به دنبال یک راه مطمئن برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته هستید، ما به شما کاشت ایمپلنت های دندان را توصیه می کنیم زیرا از نظر عملکرد و ظاهر کاملا مشابه به دندان های طبیعی عمل می کنند.

درمان ایمپلنت دندان یکی از موفق ترین روش ها در زمینه پزشکی/دندانپزشکی است که میزان موفقیت آن بیش از 95 درصد است. ایمپلنت های دندانی بیش از 30 سال است که روی کار آمده اند و تحقیقات بالینی را از نزدیک متعددی داشته اند که نشان می دهد ایمپلنت های دندانی در طول عمر بیمار موفق خواهند بود. در مقایسه، تحقیقات نشان می‌دهد که بریج دندان بین 7 تا 10 سال دوام می‌آورد و پروتزهای جزئی و دندان مصنوعی قبل از تعویض تقریباً 5 سال کار می‌کنند.

اگر در مورد ایمپلنت دندان سوالی دارید و قصد گرفتن وقت برای مشاوره دارید، تیم دندانپزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. اگر می خواهید برای مشاوره ایمپلنت دندان برنامه ریزی کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

01332123208-9

3 دیدگاه در ”بهترین جایگزین دندان از دست رفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X