ایمپلنت یک روزه در رشت

ایمپلنت یک روزه ( کاشت و تحویل دندان در یک روز) در کلینیک دندانپزشکی دیجیتال پاسارگاد. ایمپلنت یک روزه همانطور که از نام آن مشخص است در یک روز انجام می شود. حال سوال این است که آیا روکش هم در همان جلسه به بیمار تحویل داده می شود یا خیر؟

تحویل پروتز یا روکش به بیمار به عوامل مختلفی بستگی دارد که ابتدا مطالبی درباره ایمپلنت فوری به شما عزیزان عرض می کنیم و سپس به جزئیات آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

ایمپلنت یک روزه – کاشت دندان در یک روز

تکنیک ایمپلنت دندان یک روزه تحول بسیار شگرفی در علم دندانپزشکی مخصوصا در جراحی ایمپلنت دندان بوجود آورد، به طوری که امروزه با استفاده از تکنیک کاشت ایمپلنت دندان در یک روز بسیاری از بیماران تصمیم به انجام کاشت دندان گرفته اند.

ایمپلنت یک روزه از نظر تکنیک کاشت، با ایمپلنت دندان معمولی متفاوت است و به تبحر و دقت بالایی از طرف دندانپزشک نیاز دارد. ضمن اینکه از نظر استخوان نیاز به قطر مناسب، کیفیت خوب، ارتفاع لازم برای کاشت، شرایط سیستمیک بیمار و مواردی از این دست نیاز هست.
به این صورت که اگر استخوان فک کیفیت مناسبی دارا باشد، دیگر نیازی نیست که برای کاشت ایمپلنت چندین ماه زمان صبر کنیم. اگر لازم است  دندانی خارج شود به علت شکستگی زیاد با پوسیدگی وسیع یا بنا بر هر دلیل دیگر که قابل نگه داری نباشد، در همان روز دندان کشیده می شود و ایمپلنت یک روزه داخل استخوان فک جایگزین می شود.

ایمپلنت های فوری یکی از بهترین انتخاب‌ هایی است که برای جایگزینی دندان های از دست رفته در زمانی کوتاه به شمار می رود. این ایمپلنت از تیتانیوم ساخته می شود و برای نصب داخل استخوان فک جاگذاری می شود از آن جایی که نصب آن بسیار آسان است و تنها در یک جلسه انجام می شود، طرفداران زیادی دارد.

برای ایمپلنت یک روزه به این موارد باید دقت شود تا کیفیت انجام جراحی بالاتر برود و موفقیت درمان  بالا باشد.
• نوع ایمپلنت یک روزه
• مارک و کشور سازنده ایمپلنت
• تعداد روکش مورد نظر در فک
• تضمین ایمپلنت

آیا جراحی ایمپلنت دندان درد دارد؟

بیشتر بخوانید

مراحل کاشت دندان در یک روز چگونه است؟

کاشت پایه های ایمپلنت در یک روز با ایمپلنت سنتی فرقی ندارد. در دو حالت باید پیچ های ایمپلنت درون فک ثابت شوند. دکتر حسن روشن طلب ابتدا عکس ها و اسکن های سه بعدی (CBCT) بیمار را بررسی می کند و بعد از بی حس نمودن لثه عمل جراحی را انجام می دهد و سپس پیچ های ایمپلنت را در استخوان فک قرار می‌دهد. با این تفاوت که در همان روز با قرار دادن روکش بر روی پایه ایمپلنت یا همان فیکسچر، دندانی زیبا و طبیعی را به شما هدیه می دهد.

ایمپلنت یک روزه برای کدام دندان ها کاربرد دارد؟

ایمپلنت یک روزه بیشتر برای دندان های جلویی به کار می رود زیرا زیبایی لبخند و زیبایی چهره مربوط به دندان های جلویی است به همین دلیل بیشترین مراجعه برای این قسمت از دندان ها می باشد. زیبایی شخص تحت تاثیر بی دندانی آن قسمت قرار نگیرد.

مزایای ایمپلنت در یک روز

ایمپلنت در یک روز مزایای زیادی دارد که باعث شده است انتخاب اکثر افراد  باشد. برخی از مزایای آن عبارتند از:
• طول درمان کوتاه است
• بدون عوارض است بیمار احساس راحتی دارد
• نصب روکش می تواند در یک جلسه انجام‌ شود.
• به حفظ لثه سالم و استخوان های اطراف کمک می کند.
• بیمار درد بسیار کمتری داشته یا درد ندارد.
• می توان روکش موقت به بیمار داد تا اعتماد به نفس بالایی پیدا‌ کند.
• بعد از جراحی ایمپلنت در یک روز می توان به فعالیت عادی پرداخت
• قیمت ایمپلنت در یک روز با توجه به مزیت های آن مناسب است.

موارد منع ایمپلنت در یک روز

• کشیدن سیگار
• کیفیت پایین استخوان (در عکس cbct  مشخص می شود)
• در صورتی که عرض استخوان کم باشد.
• عفونت زیاد در ناحیه
• ارتفاع استخوان فک کم باشد.
• وجود بیماری هایی از‌‌ جمله دیابت کنترل نشده

ایمپلنت بدون جراحی زیر یک دقیقه در رشت

مگر می شود بدون تیغ و برش لثه و درد و خونریزی و در زیر یک دقیقه ، پایه ایمپلنت در دهان کاشته شود؟

فواید ایمپلنت یک روزه

در زمان گذشته بعد از اینکه دندان شما را می‌کشیدند باید مدتی را صبر می‌کردید تا جای لثه‌هایتان التیام پیدا کنند. سپس با گذاشتن پیچ‌ها در درون استخوان فک، باید دوباره زمان زیادی را صبر کنید تا دندان‌های شما ساخته شود. در اصل نزدیک ۵-۶ ماه بدون دندان می‌گذرانید. اما در ایمپلنت یک روزه بعد از جایگذاری پیچ‌های ایمپلنت در فک‌‌تان، دندان‌های مخصوصتان را قرار می‌دهند و حالا دندان‌های طبیعی دارید.

معایب ایمپلنت یک روزه

ایمپلنت یک روزه یا ایمپلنت فوری دندان برخلاف روش اصولی آن تنها در طی یک جلسه انجام شده و فرد می‌تواند به محض جایگزینی آن با دندان از دست رفته شروع به خوردن غذا و لبخند زدن بکند. اما نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که این روش فوری مستثنی از عوارض و خطرات احتمالی بعد از آن نبوده و ممکن است مشکلاتی مانند عفونت گریبان‌گیر فرد بیمار شود. اما در این خصوص همواره توجه داشته باشید که تنها برخی از افراد با توجه به شرایط دهان و دندانی خود، می‌توانند با مشورت پزشک، برای ایمپلنت یک روزه اقدام کنند. اما در اکثر افراد این پروسه می‌بایست به صورت نرمال و در طی چند ماه صورت گیرد. از معایب ایمپلنت یک روزه می‌توان به عفونت، عدم امکان ایمپلنت فوری برای همه افراد اشاره کرد.

روکش در یک روز تحویل می شود یا خیر؟

هنگامی که بیمار ایمپلنت یک روزه انجام می دهد هم می توان روکش دائم به بیمار داد هم روکش موقت اما هر کدام شرایط دارد.

برای اینکه روکش دائم به بیمار تحویل دهیم شرایط زیر مهم است:
1- تعداد ایمپلنت: هرچقدر تعداد ایمپلنت بیش‌تر باشد، بهتر است ابتدا روکش موقت به بیمار تحویل داده شود و بعد از چند هفته روکش دائم.
2- اندازه ایمپلنت: هرچقدر قطر ایمپلنت بیشتر باشد می توان از ابتدا به بیمار روکش دائم داد.
3- زبری سطح ایمپلنت: هرچقدر سطح ایمپلنت زبرتر باشد و از پوشش‌ هایی مانند هیدروکسی آپتایت (hydroxyapatite) پوشیده شده باشد، می توان روکش دائم از اول به بیمار تحویل داد.
اگر یک روکش 1 واحدی در دندان‌ های جلویی بخواهیم با ایمپلنت یک روزه، به بیمار تحویل ‌دهیم، به شرط این‌ که بیمار عادات بدی مثل دندان قروچه نداشته باشد می‌ توان روکش دائم را همان ابتدا به بیمار تحویل داد.

افراد مناسب برای جراحی ایمپلنت یک روزه چه کسانی هستند؟

همه افراد واجد شرایط جراحی ایمپلنت دندان در یک روز نیستند. اگر تراکم استخوان فک شما در ناحیه کاشت ایمپلنت کافی باشد و بافت دهان و دندان شما نیز کاملا سالم باشد می توانید جراحی ایمپلنت دندان در یک روز را انجام دهید. در این صورت باید از دندان های خود بیشتر از قبل مراقبت کنید و بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید، از داروهایی که تاثیر منفی روی بهبود رشد استخوان دارند استفاده نکنید و در نهایت اینکه نباید دندان قروچه داشته باشید.
به طور معمول جراحی ایمپلنت دندان در یک روز برای افرادی که دچار تحلیل استخوان فک نشدند و نیازی به تکنیک‌های عمل جراحی پیشرفته ندارند می‌توانند با ایمنی و درصد موفقیت بالا انجام شود.

ایمپلنت فوری در رشت دکتر حسن روشن طلب

دیگر لازم نیست که برای کاشت ایمپلنت چندین ماه زمان بگذارید. بیشتر بخوانید

تفاوت ایمپلنت یک روزه با ایمپلنت معمولی

ایمپلنت یک روزه با روکش فوری به منظور جایگزین کردن دندان از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرد. در روش های کاشت ایمپلنت سنتی ، دوره بهبود پس از کاشت پایه و پیش از نصب تاج دندان حدود سه تا شش ماه زمان می برد در صورتی که فرایند ایمپلنت یک روزه روشی کاملا خاص و کاربردی است که با استفاده از آن جای خالی دندان در یک روز توسط پایه ایمپلنت همراه با روکش جایگزین می شود.

کاشت دندان یک روزه در رشت

در کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان دکتر حسن روشن طلب، درمان های تخصصی ایمپلنت مثل کاشت دندان یک روزه و دیجیتالی توسط بهترین متخصصان ایمپلنت دندان در رشت و با استفاده از بهترین و معتبرترین تکنیک ها و تکنولوژی های روز دنیا انجام می گردد.
در این کلینیک از ایمپلنت هایی استفاده می شود که برای افراد خاص مثل دیابتی و یا افراد سیگاری و یا حتی افرادی که از پوکی استخوان رنج می برند قابل استفاده است و علاوه بر همه این موارد گارانتی مادام العمر پاسپورتی که در خارج از کشور هم معتبر می باشد برای ایمپلنت اشترومن ارائه می گردد.
به همین دلیل کلیه بیماران عزیزی که در رشت و یا در استان گیلان ساکن هستند می توانند بلافاصله از این امکان خوب و شگرف استفاده کنند همچنین دیگر مراجعه کنندگان و بیماران گرامی از سراسر ایران و یا حتی خارج از ایران نیز می توانند با برنامه ریزی منظم در زمان کوتاهی از کاشت دندان یک روزه بهره مند گردند، برای اطلاعات بیشتر و هماهنگی های لازم لطفا با شماره های زیر تماس بگیرید.

3 دیدگاه در ”ایمپلنت یک روزه- کاشت و تحویل دندان در یک روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X