درمان عفونت دندان روکش شده

درمان عفونت دندان روکش شده چیست؟ درمان عفونت دندان روکش شده امکان پذیر بوده و از این رو مشکلی پیش نمی آید. در برخی از موارد ممکن است دندان پس از استفاده از روکش دچار عفونت شده باشد که درد های موضعی وجود دارد. در این موارد بایستی دندانپزشک اقدام به برداشتن روکش دندان کرده و علت عفونت را حل نماید. دندان های عصب کشی شده اگر دچار عفونت شده باشند، دندانپزشک بایستی با عصب کشی مجدد و درمان ریشه اقدام به درمان دندان نموده و عفونت را برطرف نماید. درمان علت عفونت و درمان های این چنینی حتما بایستی زیر نظر متخصص درمان ریشه دندان انجام شود. گاهی حتی ممکن است دندان کشیده شود، که با روش های جایگزین نظیر ایمپلنت دندان می توان دندان را برای فرد فراهم آورد.

پس از استفاده از روکش تا زمانی که سیستم دهانی فرد به روکش عادت نماید ممکن است حساسیت هایی در فرد نسبت به سرما و یا گرما ایجاد شود که جای نگرانی نداشته و بمرور زمان این حساسیت ها برطرف می شوند.

چه چیزی باعث ایجاد عفونت دندان روکش دار می شود؟

بسیاری از افراد به این باور هستند که اگر دندان های آن ها روکش شده است دیگر دچار هیچ گونه درد و عارضه نخواهند شد، باید بگوییم که این یک باور بسیار غلط می باشد، اگر شما از روکش دندان ها برای محافظ هر گونه درمان دیگری استفاده می کنید باید همانند دندان های طبیعی خود از آن ها محافظت کنید. که دچار هیچ گونه عارضه پس از روکش دندان ها نشوید. ما در ادامه این مقاله برای شما بیان کرده ایم، دلایلی که باعث به وجود آمدن عفونت دندان روکش دار می شوند.

۱- سایز روکش دندان شما ممکن است مناسب نباشد

همان طور که می دانیم روکش دندان ها یک لایه بسیار نازک و با استحکام بالا می باشد، که اگر در هنگام نصب آن بر روی دندان ها به درستی قرار نگیرد یا روکش مناسب قالب دندان های طبیعی شما نباشد، شما در هنگام خوردن غذا و گاز زدن هر چیزی دچار درد خواهید شد یا این امکان وجود دارد که روکش دندان شما بیفتد. پس بهتر است در انتخاب کلینیک و متخصص دندانپزشک خود اطمینان کافی از مهارت آن به دست بیاورید. اگر روکش دندان ها شما افتاد سریعاً به متخصص دندانپزشک خود مراجعه نمایید.

۲- عصب دندان شما ممکن است ملتهب باشد

در برخی از موارد افراد دچار درد دندان روکش شده می شوند، اما باید بگوییم که نمی توان گفت که دلیل درد دندان به خاطر روکش می باشد، به خاطر این که امکان دارد درد دندان به دلیل عفونت پیشرفته ریشه دندان ها باشد، که عصب و پالپ دندان ها دچار عفونت شده اند و مشکلاتی زیر را برای شما به وجود می آورند. مانند :

۱- تغییر رنگ دندان به حالت سیاه رنگ و کدر

۲- درد بسیار زیادی هنگام جویدن غذا

۳- طعم ناخوشایند دهان به خاطر وجود عفونت در دندان ها

۴- لثه‌ اطراف دندان روکش شده  دچار التهاب و متورم می شود.

۵- به وجود آمدن آبسه و جوش های سر سفید که بر روی لثه ایجاد می شوند.

۶- ایجاد درد در هنگام خوردن نوشیدنی های خیلی گرم و خیلی سرد به خاطر به وجود آمدن حساسیت دندان ها.

۷- بوی بدن دهان

در صورتی که هر یک از علائم زیر را مشاهده کردید بهتر است، سریعاً به متخصص دندانپزشک خود برای جلوگیری از بروز عفونت دندان روکش دار مراجعه نمایید.

۳- ممکن است بافت لثه تحریک شده باشد

نصب روکش دندان های یک فرآیند بسیار ساده می باشد اما در عین حال باید توسط متخصص با مهارت انجام شود. برای نصب روکش دندان ها ابتدا باید بستر برای نصب آماده شود این آماده سازی عبارت است از: درمان دندان های پوسیده، پس زدن لثه ها برای اینکه در هنگام روکش کردن دندان ها با لثه بر خورد نکنند. البته درد لثه ها پس از روکش دندان ها در چند روز اول عادی می‌باشد اما در صورت تداوم این درد باید سریعاً به متخصص دندانپزشک خود مراجعه نمایید.

عمر روکش دندان چقدر است؟

هر چه بیمار توجه و مراقبت بیشتری از دندان هایش داشته باشد طول عمر مفید روکش ها نیز بیشتر خواهد شد.

علت بوی بد دندان دارای روکش

 یکی از دلایل بوی بد روکش دندان، وجود باکتری‌ها در آن ناحیه است. باکتری‌ها به دلیل مشکلات ریشه به وجود می‌آیند و باعث تولید بوی بد روکش دندان می‌شوند. در صورتی که روکش دندان بزرگ یا کوچک باشد، فاصله بین دندان‌ها بیشتر می‌شود که همین موضوع بوی بد دندان را به وجود می‌آورد.

 یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند بوی بد روکش دندان را ایجاد کند جا به جایی یا شل شدن روکش است.‌ با گذشت زمان و استفاده مکرر از روکش دندان ممکن است روکش استحکام خود را از دست بدهد. همچنین با از بین رفتن چسب روکش باکتری‌ها وارد دندان می‌شوند و بوی بد دندان را به وجود می‌آورند.‌

روکش دندان بعد از عصب کشی الزامی است؟

در این مقاله میخواهیم درباره نیاز به روکش پس از عصب کشی برایتان بگوییم. اگر دندان هایتان را اندو کرده اید و به مرحله بعدی درمان فکر میکنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

علائم عفونت دندان روکش دار

اگر شما دچار علائم زیر شدید به احتمال زیاد دچار عفونت دندان روکش دار شده اید پس بهتر است سریعاً به متخصص دندانپزشک خود مراجعه نمایید.

۱- حساسیت دندان

۲- تورم لثه‌ها

۳- درد هنگام گاز زدن و جویدن غذا

وجود عفونت دندان روکش دار آثار جبران ناپذیری به همراه دارد و به همین خاطر است که ما به شما عزیزان تأکید می کنیم در صورت مشاهده کردن هر گونه علائم عفونت دندان ها سریعاً به دکتر خود مراجعه نمایید.

درمان عفونت دندان روکش شده چگونه است؟

برای درمان عفونت‌ دندان روکش دار باید تمامی نکات را مد نظر قرار گرفت این نکات عبارتند از:

۱- شناسایی محل اولیه آبسه دندان

۲- واکنش سیستم ایمنی بدن به عفونت ایجاد شده

۳- میزان گسترش عفونت به چه حد بوده است.

اما به طور کلی درمان‌های احتمالی عفونت دندان شامل موارد زیر می باشند.

۱- درمان ریشه

این یکی از مهم‌ترین دلایل به وجود آمدن عفونت دندان روکش شده می باشد به همین خاطر باید در این مرحله درمان دقت و مهارت متخصص دندانپزشک بسیار بالا باشد. ابتدا باید تاج دندان سوراخ شود و ریشه دندان از این طریق درمان شود، و پس از آن با مواد مصرفی مرغوب مانند گاتاپرچا برای نفوذ نکردن مجدد باکتری ها به دندان تاج دندان پر شود.

۲- آنتی بیوتیک

امکان دارد که عفونت دندان ها بسیار سطحی باشد و با مصرف داروهای تجویز شده از سمت پزشک کاملا بر طرف شوند. معمولاً برای از بین بردن عفونت دندان روکش دار داروهایی مانند: آنتی بیوتیک های مثل آمکسی  سیلین، پنی سیلین، مترونیدازول و کلیندامایسین تجویز می شود که نحوه مصرف آن بستگی به میزان عفونت دندان فرد دارد. اما بطور معمول مصرف قرص های آنتی بیوتیک بین ۶ الی ۸ ساعت می باشد.

۳- تخلیه

اگر میزان عفونت دندان روکش دار بیش از حد معمول باشد باید با برداشتن روکش دندان ها این عفونت ها از دندان تخلیه شوند، البته این کار حتما باید زیر نظر متخصص دندانپزشک شما صورت بگیرد.

۴- تعویض روکش

اگر مشکل عفونت دندان روکش دار از روکش شما باشد دکتر متخصص اقدام به تعویض روکش دندان می کند. البته این بستگی به میزان پوسیدگی دندان و عفونت دندان زیر روکش دارد. تعویض روکش دندان ها از روکش کردن اولیه بسیار ساده تر می باشد، با برداشتن روکش قدیمی مقداری از دندان ساییده می شود و مجدد دندان های شما قالب گیری می شود. و روکش همانند فرم صورت و دندان های شما ساخته می شود. پس از آماده شدن روکش دندان ها با مراجعه به متخصص دندانپزشک، روکش که طبق فرم صورت و دندان های شما ساخته شده است بر روی دندان ها شما نصب می شود. در صورتی که شما از روکش دندان های خود مانند دندان های طبیعی خود محافظت کنید طول عمر روکش دندان ها بین ۱۰ الی ۱۵ سال می باشد. یکی از بهترین روش های محافظت از روکش دندان ها رعایت بهداشت دهان و دندان ها می باشد.

۵- کشیدن دندان

اگر شما در صورت مشاهده علائم و نشانه های ظاهری عفونت دندان روکش دار به متخصص دندانپزشک در سریع تر زمان مراجعه نکرده باشید، این امکان وجود دارد که عفونت کل دندان شما را از بین برده باشد و شما باید دندان خود را بکشید.

طول عمر روکش دندان چقدر است؟

در چه مواردی از روکش استفاده می کنیم؟

مراقبت های لازم برای جلوگیری از عفونت روکش دندان

بایستی استفاده کنندگان روکش های دندانی توجه داشته باشند که وجود روکش به منزله عدم توجه افراد به مراقبت روکش نیست. بایستی بیمار از دندان روکش شده همانند دندان طبیعی مراقبت های لازم را بکند. حتی ممکن است دندان زیر روکش دندان دچار پوسیدگی های احتمالی شود. مسواک زدن و استفاده از دهانشویه ها و حتی نخ دندان می تواند برای مراقبت ها لازم باشد که بایستی طبق اصول درمانی انجام شود.

درمان عفونت دندان روکش شده امکان پذیر است و بایستی با رجوع نزد متخصص با تجربه انجام شود. شما با انتخاب یک دندانپزشک خوب می توانید این روند درمانی را به خوبی انجام دهید. در گروه دندانپزشکی دکتر روشن طلب خدمات درمان روکش و نصب روکش های دندانی زیبا، نظیر روکش های زیرکونیا و سرامیکی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام می دهند.

سوالات متداول

علائم عفونت روکش دندان چیست؟

برخی از علائم عفونت در زیر روکش دندان شما امکان دارد شامل درد در زمان گاز گرفتن، تورم لثه‌ها، حساسیت دندان شود.

دلیل بوی بد دندان روکش شده چیست؟

بوی بد روکش دندان اغلب نشانگر آن است که باکتری‌ها در قسمت‌های اطراف روکش رشد نموده و موجب عفونت روکش دندان شده‌اند.

درمان خانگی عفونت دندان روکش شده چیست؟

آبکشی دهان با آب‌نمک یکی از درمان‌های خانگی است که التهاب و درد را کاهش خواهد داد.

سخن اخر

در این مقاله به عوامل مؤثر در عفونت دندان روکش شده و راه‌های درمان آن پرداخته شد. گاهی این عفونت ناشی از دندان‌های عصب‌کشی شده است که در این صورت دندانپزشک باید پروسه عصب‌کشی را دوباره انجام دهد. درمان و بررسی علت عفونت روکش حتماً باید تحت‌نظر متخصص درمان ریشه انجام گیرد. خوشبختانه در کلینیک پاسارگاد بهترین دندانپزشکان در این زمینه فعالیت دارند.

اگر در مورد روکش دندان سوالی دارید و قصد گرفتن وقت برای مشاوره دارید، تیم دندانپزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. اگر می خواهید برای مشاوره روکش دندان برنامه ریزی کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

دریافت نوبت مشاوره رایگان

3 دیدگاه در ”درمان عفونت دندان روکش شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X