ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی

ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی چگونه است؟ دیابت یک بیماری مزمن است که در اثر نقص در تولید یا عملکرد هورمون انسولین در بدن اتفاق می‌افتد. این بیماری شیوع زیادی در بین جوانان و بزرگسالان در سراسر جهان داشته است. ایمپلنت  یک روش پزشکی مدرن برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. در این مقاله، به بررسی امکان انجام ایمپلنت برای افراد دیابتی خواهیم پرداخت و  ازمایش هایی که افراد دیابتی قبل از انجام ایمپلنت باید انجام دهند را بررسی خواهیم کرد. همچنین، نوع ایمپلنت هایی که برای افراد دیابتی مناسب است را بیان خواهیم کرد.

با پیشرفت تکنولوژی در حوزه دندانپزشکی، ایمپلنت دندان به عنوان روشی موثر برای جایگزینی دندان های از دست رفته شناخته شده است. اما برای افراد دیابتی، مسئله ایمپلنت دندانی ممکن است چالش‌برانگیز باشد. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب ایمپلنت برای افراد دیابتی و همچنین اهمیت انجام ازمایش های قبل از ایمپلنت برای این افراد می‌پردازیم.

 ایمپلنت دندان چیست و چگونه عمل می‌کند؟

نوعی عمل جراحی است که در آن ساختارهای فلزی یا سرامیکی که به عنوان ریشه دندان عمل می‌کنند، در استخوان فک جایگذاری می‌شوند. ایمپلنت ها به عنوان پایه‌هایی برای نصب دندان مصنوعی عمل می‌کنند و به بیمار اجازه می‌دهند دندان های از دست رفته خود را جایگزین کند.

در اصل ایمپلنت‌های دندانی ریشه‌های دندان مصنوعی هستند که با جراحی در استخوان فک و بافت لثه جاسازی می‌شوند. به‌مرور ایمپلنت با بافت‌های زنده دهان ترکیب می‌شود و درست مانند ریشه‌های دندان طبیعی عمل می‌کند.

هنگامی‌که ایمپلنت در جای خود قرار گیرد، می‌تواند تاج‌های دندانی، بریج‌های دندانی، پروتزهای جزئی یا پروتزهای کامل را پشتیبانی کند. درحالی‌که از پروتز متحرک دندان چنین انتظاری را نمی‌توان داشت!

اصولا جراحی برای نصب ریشه دندان مصنوعی در استخوان فک، با بی‌حسی عمومی یا موضعی انجام می‌شود. البته تا چند روز بعد از آن ممکن است با عوارض جزئی مانند التهاب، درد و ناراحتی در چانه، گونه‌ها یا زیر چشم‌ها مواجه شوید.

از اجزای ایمپلنت دندان می‌توان به فیکسچر (ریشه دندان مصنوعی)، اباتمنت (تکیه‌گاه) و روکش یا تاج مصنوعی اشاره کرد. معمولا دندانپزشک پیش از هرگونه اقدامی، برای کاهش عوارض جانبی و افزایش احتمال موفقیت کاشت دندان مصنوعی، به کمک معاینه و مشاهده عکس رادیوگرافی مشکلات احتمالی دهان و دندان بیمار را رفع می‌کند.

مراحل ایمپلنت دندان

مراحل نصب ایمپلنت دندان عبارتند از:

  • پس از اطمینان از بی‌حسی، دندانپزشک برای نمایان شدن استخوان فک برشی در بافت لثه ایجاد می‌کند. سپس به کمک ابزار، بخشی از استخوان را سوراخ می‎کند تا بتواند میله تیتانیومی فیکسچر را در عمیق‌ترین جای ممکن قرار دهد. در نهایت برای ثابت شدن این ساختار بخیه می‌زند. معمولا بیش از یک ماه طول می‌کشد تا استخوان فک با فیکسچر عجین شود.
  • پس از گذشت مدت زمان مشخصی و ایجاد یک پایه محکم برای دندان مصنوعی، دندانپزشک دوباره اقدام به انجام جراحی می‌کند. بدین‌شکل، میله ایمپلنت دندان نمایان می‌شود و می‌تواند اباتمنت را به فیکسچر متصل کند. در نهایت بافت‌های نرم اطراف بخیه زده می‌شوند.
  • پس از بهبودی بافت لثه، دندانپزشک اقدام به قالب زدن می‌کند تا بتواند تاج یا روکش دندان مصنوعی را سفارش دهد. روکش در لابراتوآر ساخته و توسط دندانپزشک روی اباتمنت نصب می‌شود. معمولا لازم است یک یا دو هفته بعد از انجام این مرحله دوباره به مطب مراجعه کنید تا دندانپزشک از استحکام ساختار ایمپلنت دندان مطمان شود.

البته ازآنجایی‌که بیماران دیابتی وضعیت خاصی دارند، ممکن است تغییراتی در روند کاشت دندان مصنوعی ایجاد شود تا احتمال موفقیت این روش افزایش پیدا کند. در ادامه به این مساله خواهیم پرداخت.

ایمپلنت برای افراد دیابتی

دیابت به گروهی از بیماری‌های متابولیک اطلاق می‌شود که بر توانایی بدن برای پردازش قند ساده‌ای به نام گلوکز تأثیر می‌گذارند. پانکراس انسولین تولید می‌کند که به تنظیم سطح گلوکز کمک می‌کند. دیابت می‌تواند با کاهش میزان انسولین یا گیرنده‌های آن، منجر به افزایش بیش‌ازحد قند خون و بروز تعدادی از مشکلات سلامتی مانند از دست دادن بینایی، بیماری کلیوی و آسیب عصبی شود.

تمامی این عوارض، در کاهش خونرسانی به بافت‌های بدن و بهبودی ضعیف آن‌ها بعد از آسیب موثر هستند. به‌همین‌دلیل است که پزشکان توصیه می‌کنند افراد دیابتی بیشتر مراقب جسم خود باشند.

هر بیماری مزمنی مانند دیابت می‌تواند خطرات روش‌های مختلف جراحی را بیشتر کند. ازآنجایی‌که افزایش قند خون در بیماران دیابتی روند بهبودی بدن را مختل می‌کند، پس از کاشت ایمپلنت، این بیماران دوران نقاهت طولانی‌تری (تا دو برابر بیشتر از افراد سالم) را تجربه می‌کنند. علاوه بر این، افرادی‌که به این بیماری مبتلا می‌شوند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت پس از جراحی هستند.

چون افراد مبتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 بیشتر مستعد ابتلا به عفونت‌هایی مانند بیماری لثه هستند، بیشتر در معرض خطر شکست ایمپلنت قرار دارند. بروز عفونت در اطراف محل ایمپلنت می‌تواند باعث از کار افتادن آن یا بروز عوارض دیگری مانند عفونت خون شود.

با این حال، با خوردن یک رژیم غذایی متعادل، ورزش و مصرف منظم دارو، افراد دیابتی نیز می‌توانند بیماری خود را تحت کنترل درآورند و احتمال موفقیت درمان ایمپلنت دندان را افزایش دهند.

آیا ایمپلنت برای افراد دیابتی امکان پذیر است؟

با وجود چالش‌های مرتبط با دیابت، ایمپلنت برای بسیاری از افراد دیابتی امکان پذیر است. پزشکان با درنظر گرفتن روند بهبودی و کنترل دیابت می توانند تشخیص دهند که آیا ایمپلنت دندان برای بیمار مناسب است یا خیر. درمان دیابت باید تحت نظارت پزشک قرار بگیرد و کنترل بیماری برای انجام یک ایمپلنت موفق بسیار مهم است.

طبق مطالعات اخیر، ایمپلنت های دندانی برای بیمارانی که دیابت تحت کنترل دارند، بی خطر است. به عبارت دیگر، تا زمانی که سلامت عمومی شما با الزامات سلامت عمومی استاندارد دهان و دندان قبل از عمل مطابقت داشته باشد، خوب است.

دیابت کنترل نشده یک عامل خطر احتمالی برای شکست ایمپلنت های دندانی در نظر گرفته می شود. برای موفقیت ایمپلنت دندان، باید ارتفاع و عرض مناسبی از استخوان فک وجود داشته باشد. متأسفانه در دیابت کنترل نشده، سطح قند خون تغییر می کند که شکل گیری استخوان را تغییر می دهد یا از دست دادن استخوان را افزایش می دهد و باعث تاخیر در بهبود زخم بعد از جراحی می شود و احتمال ابتلا به عفونت در اطراف ایمپلنت دندان را نیز افزایش می دهد.

ایمپلنت بدون درد

ایمپلنت بدون درد چگونه انجام می شود؟ آیا جراحی ایمپلنت درد دارد؟

علائم دیابت چیست؟

اگر از وضعیت دیابت خود مطمئن نیستید، در اینجا برخی از علائم مشاهده شده در دیابت کنترل نشده آورده شده است:

  • افزایش تشنگی
  • خشکی دهان
  • کاهش وزن ناگهانی
  • تکرر ادرار
  • خارش اطراف اندام تناسلی
  • افزایش حملات گرسنگی
  • عفونت های مکرر در بدن
  • درد یا سوزش با ادرار

اگر هر یک از این علائم را دارید باید با پزشک خود مشورت کنید.

آزمایش های قبل از ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی

قبل از انجام ایمپلنت دندان، افراد دیابتی باید ازمایش هایی را انجام دهند تا از روند بیماری و عواملی مانند میزان قند خون و وضعیت عمومی بدن خود مطلع شوند. این ازمایش ها عبارتند از:

آزمایش قند خون

آزمایش قند خون یکی از مهم‌ترین ازمایش هایی است که قبل از ایمپلنت برای افراد دیابتی انجام می‌شود. این آزمایش نشان می‌دهد که آیا دیابت تحت کنترل است یا خیر و آیا فرد آمادگی لازم برای ایمپلنت دندان را دارد یا خیر.

  • سطح قند خون (اگر بالا باشد ممکن است حراجی به تعویق بیفتد)
  • هموگلوبین ای وان سی (HbA1C) (برای اطمینان از کنترل بلند مدت قند خون)

آزمایش تشخیص عفونت

آزمایش تشخیص عفونت نیز ازمایش دیگری است که قبل از ایمپلنت برای این افراد انجام می‌شود. این آزمایش میزان عفونت در دهان را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد آیا فرد برای ایمپلنت آمادگی دارد یا خیر.

ارزیابی وضعیت عمومی بدن

ارزیابی وضعیت عمومی بدن نیز مهم است. به عنوان یک بخش از ازمایش های قبل از ایمپلنت، این ارزیابی شامل ارزیابی سلامت عمومی فرد و ارزیابی عواملی مانند فشار خون، نبض و… است.

آنچه که در ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی بسیار مهم است. مراجعه به متخصص ایمپلنت متبحر و باتجربه است. یک متخصص ایمپلنت متعهد، تمام موارد لازم را در بیماران دیابتی چک می‌کند و درمورد همه ریسک‌های ایمپلنت در شرایط دیابت با بیمار صحبت می‌کند. علاوه بر آن پس از کاشت ایمپلنت به‌طور متوالی شرایط بیمار را بررسی می‌کند تا از میزان موفقیت کاشت ایمپلنت و سلامت محل جراحی مطمئن شود.

خطرات دیابت کنترل‌نشده برای ایمپلنت دندان

پس از کاشت ریشه دندان مصنوعی یا فیکسچر، ایمپلنت فرآیندی به نام استئواینتگریشن (Osseointegration) به معنی هم‌جوشی با استخوان را طی می‌کند. در واقع با رشد استخوان فک، فیکسچر به طور کامل به آن متصل می‌شود و به‌عنوان یک ریشه دندان مستحکم عمل می‌کند.

این فرآیند ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت به‌خوبی پیش نرود. مطالعات نشان می‌دهند که در افراد مبتلا به دیابت کنترل‌نشده، حدود دو برابر بیشتر طول می‌کشد تا ایمپلنت در استخوان ادغام شود. هم‌چنین ممکن است برای افرادی‌که نیاز به تقویت و پیوند استخوان دارند، مشکلاتی ایجاد شود.

مشکل دیگری که افراد مبتلا به دیابت با آن مواجه هستند، افزایش خطر ابتلا به بیماری لثه است. بیماری لثه زمانی‌که دندان‌های شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد پریودنتیت (Periodontitis) و زمانی‌که ایمپلنت‌های دندانی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد پری‌ایمپلنتیت (Peri-implantitis) نامیده می‌شود. بهتر است بدانید که خطر ابتلا به پری‌ایمپلنتیت در افراد مبتلا به دیابت کنترل‌نشده، چهار برابر بیشتر از افراد سالم است.

ادغام و هم‌جوشی ضعیف استخوان فک و افزایش خطر ابتلا به پری‌ایمپلنتیت، هر دو از شایع‌ترین علل شکست ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی هستند. بنابراین جای تعجب نیست که افراد مبتلا به دیابت کنترل‌نشده ممکن است خطر بیشتری برای شکست ایمپلنت دندان داشته باشند. اما میزان این خطر چقدر است؟

اگرچه نتایج بدست‌آمده از مطالعات مختلف متفاوت است، اما برخی نشان می‌دهند که احتمال ماندگاری ایمپلنت‌های دندان در افراد دیابتی پس از گذشت شش سال به 86 درصد می‌رسد، درحالی‌که احتمال ماندگاری ایمپلنت‌های دندانی در افراد عادی پس از گذشت 17 سال، 93 درصد است.

بهترین روش ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی

اگرچه با وجود ابتلا به دیابت شما می‌توانید روش‌های مختلف کاشت دندان مصنوعی را انتخاب کنید، اما بهتر است قبل از هرگونه اقدامی با دندانپزشک خود مشورت کنید و در مورد میزان موفقیت و شکست هرکدام صحبت کنید.

در حال حاضر تکنیک « ایمپلنت All on 4» محبوب‌ترین روش برای بیماران دیابتی است که در آن دندانپزشک به طور همزمان 4 فیکسچر را برای نگهداری 12 روکش به فک شما منتقل می‌کند. در واقع، برای کاشت هر دندان نیازی به ایمپلنت جداگانه به‌عنوان ریشه نیست. اگر به مجموعه کاملی از دندان‌های مصنوعی بالا یا پایین نیاز دارید، این روش می‌تواند به میزان بالایی از استخوان فک شما حمایت کند. بنابراین نیازی به پیوند استخوان نیست و همین مساله باعث کاهش آسیب و عوارض می‌شود.

انجام روش مینی‌ایمپلنت برای بیماران دیابتی توصیه نمی‌شود. زیرا اگرچه کاشت یک مینی‌ایمپلنت ممکن است بهترین گزینه برای جایگزینی یک دندان ازدست‌رفته باشد، اما راه‌حل دائمی نیست و نیاز به تعمیر و تعویض مداوم دارد. در این شرایط، لثه‌ها بیشتر در معرض عفونت قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه افراد دیابتی به‌صورت ذاتی مستعد ابتلا به عفونت لثه هستند.

اگرچه با روش «ایمپلنت دندان در یک روز» می‌توانید دندان‌های خود را در یک روز جایگزین کنید، اما برای دیابتی‌ها روشی ایده‌آل نیست. زیرا بین جراحی‌ها به زمان بیشتری برای بهبودی نیاز دارند.

ایمپلنت all on 4
ایمپلنت all on 4

زمان جوش خوردن ایمپلنت و خطرات کاشت برای بیماران دیابتی

با افزایش سطح گلوکز ، واکنش التهابی بدن انسان تغییر می کند. زمان بهبودی در بیماران دیابتی بسیار بیشتر از افراد عادی است. به طور کلی ، هنگامی که ایمپلنت به فک ثابت می شود ، بافت های اطراف کاشت شروع به رشد به سمت ایمپلنت ها می کنند و در نهایت با هم جوش می خورند تا آن را ثابت نگه دارد. زمان لازم برای این فرآیند بین 6-8 هفته است. در بیماران دیابتی ، این روند می تواند تقریباً 10-12 ماه طول بکشد (می تواند بر اساس سلامت کلی بیمار و سبک زندگی وی متفاوت باشد). در طی روند بهبودی ، بیماران در معرض خطر بالای عفونت قرار دارند. همچنین ، احتمال نارسایی ایمپلنت در بیماران دیابتی بیش از بیماران طبیعی است.

مزایا و معایب ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی

مزایا

احتمالا شما نیز شنیده‌اید که بیماران دیابتی کاندیدای خوبی برای ایمپلنت‌ دندان نیستند. اما در واقعیت این مساله صحت ندارد و امروزه این گروه از بیماران نیز در شرایط کنترل‌شده می‌توانند از مزایای جراحی ایمپلنت دندان بهره‌مند شود. تحقیقات جدیدتر نشان می‌دهند که حتی افراد مبتلا به دیابت نیز می‌توانند موفقیت خوبی در کاشت دندان داشته باشند، به‌خصوص اگر سطح قند خون آن‌ها به‌خوبی کنترل شود.

  • جایگزینی دائمی و پایدار برای دندان های از دست رفته
  • بهبود عملکرد گازهای دهانی و گلویی
  • بهبود ظاهر و اعتماد به نفس
  • جویدن آسان تر و کاهش تحریک لثه
  • افزایش سلامت کلی بدن با دارا بودن قدرت جویدن و رژیم غذایی سالم

معایب

افزایش سطح قند خون در دیابت بر چندین عملکرد بدن تأثیر می گذارد. اگر کنترل نشود، ممکن است در معرض خطر ابتلا به عوارض زیر در طول درمان ایمپلنت باشید:

  • ریسک عفونت بیشتر در افراد دیابتی : افراد مبتلا به دیابت به دلیل کاهش پاسخ ایمنی بدن در معرض خطر ابتلا به عفونت هستند. رشد چندین میکروب عامل عفونت را تشویق می کند.
  • نیاز به مراقبت های ویژه و کنترل دقیق بر روی دیابت
  • تاخیر در بهبودی : کاهش روند بهبودی در محل کاشت ایمپلنت دندان
  • عدم استئواینتگراسیون : افراد مبتلا به دیابت به دلیل تاخیر در اتصال ایمپلنت به استخوان زیرین در معرض خطر بیشتری از شکست ایمپلنت هستند. عملکرد تغییر یافته سلول های استخوان ساز اطراف ایمپلنت ها از تشکیل استخوان جلوگیری می کند و بر روند ادغام استخوانی تأثیر می گذارد.
  • خشکی دهان که در دیابت شایع است از عوامل موثر در بیماری لثه و پوسیدگی دندان است و هر دو بر موفقیت ایمپلنت اثر منفی دارند.

مراقبت های ایمپلنت دندان

مراقبت های بعد از ایمپلنت تا 72 ساعت بعد از جراحی، مراقبت های پس از ایمپلنت تا 3 روز بعد از عمل، بعد از ایمپلنت چی بخوریم؟

تاثیر ایمپلنت دندان در دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2

در مورد ایمپلنت های دندانی، نگرانی های بهداشتی مرتبط با دیابت نوع 1 کمی بیشتر از موارد مرتبط با دیابت نوع 2 است. مدیریت دیابت نوع 1 چالش برانگیزتر از نوع 2 است. این امر امکان کاشت دندان برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 را غیر ممکن نمی کند. همانطور که قبلاً گفته شد، اگر اقدامات احتیاطی قبل از عمل را انجام دهید، کاشت ایمپلنت برای این افراد نیز موفق خواهد بود.

اطلاعات پزشکی و دندانپزشکی شما ابتدا توسط جراح دهان شما بررسی می شود. سلامت کلی شما نیز ارزیابی خواهد شد. این به دندانپزشک شما در تعیین جنبه های ضروری مانند سابقه عفونت و برنامه منظم بهبودی بدن شما کمک می کند.

در یک فرد مبتلا به دیابت، تکمیل فرآیند ترمیم دندان ممکن است طولانی تر شود. دیابت درمان نشده این مشکل را تشدید می کند. به همین دلیل است که قبل از قرار دادن ایمپلنت در دهان، دندانپزشک باید سابقه دیابت شما را در نظر بگیرد.

شما همچنین باید اقدامات لازم را برای مدیریت دیابت خود انجام دهید. جراح دهان شما باید بتواند یک استراتژی برای شما طراحی کند تا اطمینان حاصل شود که ایمپلنت های دندانی شما موفق هستند.

بهترین کلینیک ایمپلنت رشت (دکتر روشن طلب)

بهترین کلینیک ایمپلنت رشت ( کلینیک تخصصی ایمپلنت دکتر روشن طلب) و مراجعه به یک متخصص با تجربه برای سلامت کلی اهمیت دارد و انتخاب بهترین کلینیک ایمپلنت دکتر روشن طلب می تواند به طور قابل توجهی بر نتیجه تاثیر بگذارد.

چرا نیازمند پیوند استخوان برای ایمپلنت هستیم؟

ایمپلنت دندان دارای 3 جزء فیزیکی اصلی میباشد که این سه قسمت به ترتیب فیکسچر، رابط و تاج دندانی میباشد. فیکسچر که پابه ایمپلنت دندانی به حساب می اید نگهدارنده تاج دندانی میباشد و نیازمند پیوند و ادغام با استخوان فک بوده که بتواند نقش یک دندان طبیعی را به درستی ایفا کند.

حال به دلایل متعددی نظیر فاصله انداختن بین کشیدن دندان و جایگزینی دندان، موارد ژنتیکی و… باعث میشود که سینوس ها(حفره های خالی در روی گونه) محدود خود را تا استخوان فک گسترش داده و از حجم استخوان این محدود کم میکنند.

در چنین شرایطی پایه ایمپلنت زمینه مناسبی برای پیوند به استخوان را نداشته و لازم است که دندانپزشک متخصص با افزایش میزان استخوان فک به روش پیوند استخوان، شرایط لازم جهت کاشت ایمپلنت دندان را برای بیمار عزیز فراهم اورد.

مراقبت های یک فرد دیابتی در برابر کاشت ایمپلنت دندانی

اصولا احتمال موفقیت ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی، به توانایی آن‌ها در کنترل بیماری، رعایت یک روال بهداشت دهان و دندان مناسب و داشتن رژیم غذایی سالم بستگی دارد. از اقداماتی‌که یک فرد دیابتی می‌تواند برای حفظ و افزایش ماندگاری ساختار ایمپلنت دندان با همکاری نزدیک با پزشک و دندانپزشک خود انجام دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل روزانه قند خون :با پزشک خود صحبت کنید و در مورد رژیم غذایی و ورزش مشاوره بگیرید و از همه مهمتر اینکه اطمینان حاصل کنید که تمام داروهای تجویز شده خود را مصرف می کنید. قند خون کنترل‌نشده در هر مرحله از جراحی ایمپلنت دندان، می‌تواند تمام زحمات شما را به هدر دهد.
  • به بهداشت دهان و دندان خود پایبند باشید:  افراد دیابتی بیشتر در معرض مشکلات بهداشت دهان و دندان مانند بیماری لثه ، پوسیدگی دندان و خشکی دهان هستند. روزانه دوبار مسواک زدن و یکبار نخ دندان کشیدن برای حفظ سلامت دهان الزامی میباشد.
  • تحت درمان بیماری های لثه قرار بگیرید: اگر به بیماری لثه مبتلا هستید، بسیار مهم است که هرچه زودتر و قبل از جدی شدن آن ، برای معالجه به دندانپزشک مراجعه کنید و احتمال پذیرش در درمان ایمپلنت دندان را افزیش دهید ببخشید.
  • در معاینات منظم دندانپزشکی شرکت کنید : معاینات منظم دندانپزشکی برای همه بیماران مهم است بخصوص برای بیماران دیابتی که مستعد مشکلات دهان و دندان هستند. معاینه های منظم در طول درمان ایمپلنت دندان از اهمیت بیشتری برخوردار هستند تا پیشرفت را کنترل کرده و مطمئن شوید مشکلی وجود ندارد.
  • اجتناب از سیگار و الکل: بیماران دیابتی به هیچ وجه نباید الکل و سیگار مصرف کنند، چرا که مصرف این مواد باعث افزایش خشکی دهان شده و زمینه ساز عفونت و پوسیدگی دهان دندان میشود.
  • استفاده از رژیم غذایی تخصصی و ورزش کردن

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

سوالات متداول

من یک دیابتی هستم; ایا هنوز میتوانم کاشت ایمپلنت انجام دهم؟

اگر شما دارای دیابت نوع 1 یا 2 باشید باز هم بهترین روش برای جایگزینی دندان شما ایمپلنت دندانی میباشد. اما لازم است که شما با اگاهی به خطرات موجود در ایمپلنت باید در رعایت نکات و مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت به شدت دقیق باشید و به طور شفاف تمامی عادت های روزانه خود را با دکتر متخصص در میان بگذارید.

منع ایمپلنت برای کدام بیمارن دیابتی میباشد؟

بیماران دیابتی تا زمانی که علائم بیماری لثه داشته باشند نمی توانند کاشت ایمپلنت انجام دهند. چون بیماری های لثه همراه با دیابت می تواند توسعه عفونت پس از عمل جراحی را را افزایش دهد.

مهم‌ترین دلیل در عدم موفقیت ایمپلنت دندان افراد دیابتی چیست؟

مهم‌ترین عامل در طولانی بودن دوره بهبود زخم جراحی ایمپلنت است. بیماران دیابتی بیشتر در معرض عفونت قرار دارند چون عفونت لثه و زخم یکی از عوارض دیابت است

چرا ایمپلنت برای بیماران مبتلا به دیابت کنترل نشده انجام نمی شود؟

خطرات، عوارض و مشکلات زیادی که برای این افراد در اثر ایمپلنت ممکن است بوجود بیاد از جمله، شکست جراحی، عفونت شدید، ماندگاری همیشه زخم لثه و دهان، افزایش سطح قند خون در طول درمان و … مانع آن می شود که متخصص اقدام به درمان نماید و این افراد نمی توانند از درمان ایمپلنت استفاده کنند.

کلام آخر

در جواب این سوال که من دیابتی هستم آیا می توانم کاشت ایمپلنت دندان را انجام دهم؟ لازم به ذکر است که دورانی که ایمپلنت های دندانی به افراد سالم محدود می شد، گذشته است.

با پیشرفت در دندانپزشکی، ایمپلنت های دندانی برای دیابت به خوبی کنترل شده، ایمن در نظر گرفته می شوند. تحقیقات نشان می دهد که ایمپلنت دندان در دیابت به خوبی افراد سالم است. برعکس، بیمارانی که بدنشان در برابر این بیماری ضعیف است در معرض خطر شکست ایمپلنت هستند. اگر قصد انجام ایمپلنت دندان را دارید و به دنبال متخصصین حرفه ای و با سابقه در این زمینه هستید، توصیه می شود که با ما در کلینیک دندانپزشکی پاسارگاد تماس بگیرید و وقت خود را هرچه سریع تر رزرو کنید تا مراحل ایمپلنت را به طور کامل و دقیق پشت سر بگذارید.

ویزیت آنلاین و رایگان

امکان طرح سوال و مشکل دندانپزشکی در واتس اپ و دریافت پاسخ

اگر دیابت نوع 1 یا 2 دارید و به‌دلیل پوسیدگی شدید دندان، ضربه و بیماری لثه می‌خواهید از ایمپلنت دندان برای بازیابی عملکرد و ظاهر دندان ازدست‌رفته خود استفاده کنید، باید بدانید که پیشرفت‌های صورت‌گرفته در زمینه تکنیک‌ها و مواد دندانپزشکی نشان داده‌اند که همه افراد مبتلا به دیابت شکست را تجربه نمی‌کنند. مطمئنا مشورت با دندانپزشک متخصص می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری در زمینه ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی در اختیار شما بگذارد.

کلینیک تخصصی پاسارگاد در راستای مسئولیت مدنی و پزشکی خود درباره ارتقا سلامت و بهداشت دهان و دندان اقدام به راه‌اندازی امکان ویزیت و مکالمه با پزشکان خود را در پیام‌رسان واتس‌اپ مهیا کرده است.

کلینیک دندانپزشکی پاسارگاد، به صورت آنلاین، اقدام به ویزیت رایگان مراجعانی می کند که نیازمند درمان بوده ولی امکان مراجعه حضوری ندارند. این ویزیت آنلاین، از طریق تماس تصویری یا پیام متنی صورت می‌گیرد. تعدادی از متقاضیان به صورت تخصصی و در یک فضای کاملاً دوستانه توسط دکتر روشن طلب ویزیت و معاینه خواهند شد.

اگر در مورد ایمپلنت دندان سوالی دارید و قصد گرفتن وقت برای مشاوره دارید، تیم دندانپزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. اگر می خواهید برای مشاوره برنامه ریزی کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

01332134831-6

8 دیدگاه در ”ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X