کاشت ایمپلنت توسط دکتر روشن طلب

چرا جراحی ایمپلنت انجام می‌دهیم؟ در چه شرایطی باید ایمپلنت دندان بکاریم؟ از کجا بدانیم شرایط کاشت ایمپلنت دندان را داریم؟این ها سوالاتی است که زمانی که یک یا چند دندان خود را از دست داده یا کشیده اید و درباره روش های جایگزین آن کنجکاو هستید. ما در این مقاله شما را با بهترین روش جایگزین دندان، یعنی ایمپلنت دندان آشنا خواهیم کرد. تعریف، اصطلاحات و پروسه های مورد نیاز، شرح مراحل، مزایا، معایب، هزینه، دوره ریکاوری و …. همگی مباحثی هستند که به طور کامل در این مقاله تحت پوشش قرار گرفته اند.

جراحی ایمپلنت دندان چیست؟

جراحی ایمپلنت دندان روشی است که ریشه‌های دندان را با پایه‌های فلزی و پیچ مانند جایگزین می‌کند و دندان‌های مصنوعی که بسیار شبیه به دندان‌های واقعی هستند جای دندان‌های آسیب‌دیده یا از دست رفته را می‌گیرند. ایمپلنت‌های دندانی ریشه‌های مصنوعی دندانی هستند که با جراحی داخل استخوان قرار می‌گیرند. پس از چند ماه، استخوان اطراف ایمپلنت رشد می‌کند و آن را محکم در جای خود نگه می‌دارد. سپس دندان‌های جایگزین با اتصال فلزی به ایمپلنت متصل می‌شوند و شکاف را پر می‌کنند.

نحوه انجام جراحی ایمپلنت دندان به نوع ایمپلنت و وضعیت استخوان فک شما بستگی دارد. جراحی ایمپلنت دندان ممکن است شامل چندین روش باشد. مزیت اصلی ایمپلنت، پشتیبانی محکم از دندان‌های جدید شماست؛ فرآیندی که نیاز به ترمیم استخوان محکم در اطراف ایمپلنت دارد. از آنجایی که ترمیم استخوان به زمان نیاز دارد، این روند می‌تواند چندین ماه طول بکشد.

چرا جراحی ایمپلنت انجام می‌دهیم؟

ایمپلنت‌های دندانی با جراحی در استخوان فک شما قرار می‌گیرند و به عنوان ریشه دندان‌های از دست رفته عمل می‌کنند. از آنجایی که تیتانیوم موجود در ایمپلنت‌ها با استخوان فک ترکیب می‌شود، ایمپلنت‌ها نمی‌لغزند، صدا ایجاد نمی‌کنند یا به استخوان آسیب نمی‌رسانند. همچنین مواد نمی‌توانند مانند دندان که از پل های معمولی پشتیبانی می کند پوسیده شوند.

به طور کلی، ایمپلنت در موارد زیر برای شما مفید خواهد بود:

  • یک یا چند دندان از دست رفته داشته باشید.
  • استخوان فکی داشته باشید که به رشد کامل رسیده باشد.
  • استخوان کافی برای محکم کردن ایمپلنت‌ها داشته باشید یا پیوند استخوان برای شما امکان‌پذیر باشد
  • بافت‌های دهان سالمی داشته باشید.
  • سلامت شما که روی بهبود استخوان تاثیر منفی نمی‌گذارد.
  • نمی‌توانید یا تمایلی به استفاده از دندان مصنوعی ندارید.
  • قصد بهبود توانایی گفتار خود را دارید
  • می‌توانید چندین ماه به روند درمان متعهد باشید.
  • تنباکو مصرف نمی‌کنید.

از کجا بدانیم شرایط کاشت ایمپلنت دندان را داریم؟

برای اینکه واجد شرایط این عمل باشید ابتدا لازم است که به یک جراح یا متخصص واجد شرایط مراجعه کنید. شما باید معاینه شوید و با کمک تصاویر اشعه ایکس وضعیت استخوان و دندان هایتان بررسی شود. سپس با دارا بودن شرایط زیر می توانید زیر تیغ جراحی بروید:

  • شما باید تراکم استخوان کافی در فک خود داشته باشید، تا بافت استخوانی به پایه کاشته شده جوش خورده و ثابت شود. اگر تراکم استخوان شما کمتر از حد مورد نیاز باشد، ممکن است نیاز به پیوند استخوان داشته باشید.
  • داشتن لثه های سالم و قوی: اگر بیماری لثه داشته باشید و یا مستعد عفونت لثه باشید احتمالا کاندید خوبی برای این عمل نیستید.
  • به سیگار و دخانیات اعتیاد نداشته باشید: سیگار، دخانیات و ماد مخدر احتمال شکست ایمپلنت دندان را به شدت بالا می برند. قبل ازز انجام عمل باید بتوانید سیگار را ترک کنید.
  • اگر پوسیدگی جزئی تا متوسط دارید بهتر است ابتدا آن را ترمیم کنید شاید نیاز به ایمپلنت نداشته باشید
  • اگر از استروئید استفاده می کنید یا تحت شیمی درمانی یا پرتودرمانی هستید، به دلیل افزایش خطرات عفونت و سایر عوارض احتمالی، مجاز به کاشت دندان نیستید.

شرح  مراحل عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان

روش جراحی بسته به نوع ایمپلنت کاشته شده و همچنین وضعیت بیمار ممکن است متفاوت باشد. بنابراین نمی توان گفت که برای مثال 10 مرحله برای این عمل وجود دارد. با این حال در همه تکنیک های موجود تعدادی مرحله وجود دارد که مشترک هستند. این مراحل در ادامه توضیح داده شده اند.

1. برنامه ریزی برای شروع درمان

اولین مرحله از مراحل ایمپلنت دندان مراجعه به یک متخصص و جراح است. معاینه فیزیکی دندان ها و بررسی وضعیت سلامت شخص همراه با گرفتن تصاویر رادیولوژی از مهمترین اقداماتی است که در این مرحله انجام می شود.

2. آماده شدن برای جراحی

معاینات اولیه به دندانپزشک شما این امکان را می دهد تا تشخیص دهد که آیا شما به درمان های اضافی مانند پیوند استخوان نیاز دارید یا خیر. بسته به مقدار توده استخوانی مورد نیاز، پیوند استخوان می تواند همزمان با جراحی ایمپلنت یا در یک جلسه جداگانه انجام شود.

3. کاشت ایمپلنت ها

این مرحله بسته به تعداد ایمپلنت مورد نیاز و پیچیدگی شرایط فرد می تواند در هر بیمار متفاوت باشد. به طور معمول، این مرحله از کاشت می تواند بین 1-6 ساعت طول بکشد. به شما بی حسی موضعی داده می شود تا ناحیه دهانتان کاملا بیحس شود. برای اتصال ایمپلنت ها به استخوان فک، بافت لثه باز شده و ناحیه استخوانی که قرار است ایمپلنت در آن قرار گیرد در معرض دید قرار می گیرد. سپس دندانپزشک متخصص از یک مته مخصوص برای ایجاد فضای کاشت استفاده می کند و سپس پایه ایمپلنت را در استخوان فک قرار می دهد. سپس لثه ها بخیه میکند.

4. مرحله ریکاوری و دوره نقاهت

پس از اتمام مراحل عمل، مرحله بعدی دوره نقاهت ایمپلنت دندان خواهد بود. پایه ایمپلنت کاشته شه در استخوان باید طی یک بازه زمانی توسط بافت استخوانی احاطه شود یا به اصطلاح استخوان با آن جوش بخورد. دوره بهبودی چیزی بین 4 تا 6 ماه طول خواهد کشید.

5. اتصال اباتمنت و روکش دندان

هنگامی که لثه شما بهبود پیدا کند، دندانپزشک شما، اباتمنت را به پایه ایمپلنت (همان پیچ داخل استخوان) متصل می کند. سپس یک روکش دندانی موقت روی اباتمنت سوار میکند. این روکش مخصوص شما نیست و پس از اینکه یک روکش دندان منحصر به فرد برای شما ساخته شود، روکش موقت نیز برداشته میشود. فرآیند آماده شدن و اتصال روکش ایمپلنت شما به طور معمول حدود 4-10 روز طول می کشد.

6. مراقبت های پس از درمان

معمولاً برخی از افراد کبودی ها و تورم بافت را به دنبال عمل جراحی کاشت دندان با ایمپلنت تجربه می کنند. این وضعیت معمولاً یک عارضه جانبی کوتاه مدت است و موفقیت طولانی مدت کاشت جدید شما متکی به رعایت بهداشت دهان و دندان است. شما باید بهداشت دهان و دندان خود را بیشتر رعایت کنید و هر 6 ماه یکبار برای بررسی سلامت ایمپلنت به دندانپزشک یا متخصص خودتان مراجعه کنید.

پیوند استخوان برای کاشت ایمپلنت دندان

پیوند استخوان برای کاشت ایمپلنت دندان موضوع بسیار مهمی است که عدم انجام آن میتواند موجب نگرانی بسیاری از بیماران شود.

مزایای ایمپلنت دندان

  • 98٪ از عمل های کاشت دندان با ایمپلنت موفقیت آمیز محسوب می شود. این درمان یک راه حل طولانی مدت برای کسانی است که به دنبال جایگزینی دندان های از دست رفته  خود هستند. پس اولین مزیت میشود بالا بودن درصد موفقیت عمل.
  • افزایش راحتی و اطمینان فرد در هنگام لبخند زدن، غذا خوردن و صحبت کردن.
  • دوام و ماندگاری بالای ایملپلنت ها باعث شده که آن ها برخلاف سایر روش های جایگزینی مانند بریج و دندان مصنوعی، یک راه حل پایدار و طولانی مدت باشند.
  • به حفظ سلامتی استخوان فک کمک میکند.
  • یک روش و طرح درمان طولانی و دائمی برای پر کردن جای خالی دندان
  • باعث می‌شود تا به دندان‌های کناری آسیبی نرسد و از تحلیل رفتن استخوان فک جلوگیری شود.

هزینه کاشت دندان چقدر است؟

هزینه کاشت دندان بسته به شرایط متفاوت است. عواملی که تعیین‌ کننده هزینه درمان کاشت دندان هستند عبارتند از:

تعداد دندان‌هایی که قرار است با ایمپلنت جایگزین شود

  • نوع ایمپلنت
  • روش درمانی
  • یک مرحله ‌ای یا دو مرحله ‌ای بودن جراحی کاشت دندان
  • نوع روکش نصب ‌شده بر روی ایمپلنت
  • مواد مورد استفاده
  • درمان‌های جانبی مانند پیوند استخوان یا درمان لثه برای کاشت ایمپلنت دندان
  • عوامل دیگری مانند مرحله کلینیک دندانپزشکی و تخصص دندانپزشک یا متخصص ایمپلنت

بعد از عمل

چه جراحی ایمپلنت دندان را در یک مرحله یا چند مرحله انجام دهید، ممکن است برخی از عوارض معمول مرتبط با هر نوع جراحی دندان را تجربه کنید که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تورم لثه و صورت شما
  • کبودی پوست و لثه‌های شما
  • درد در محل ایمپلنت
  • خونریزی جزئی

ممکن است پس از جراحی ایمپلنت دندان به داروهای مسکن یا آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید. اگر تورم، ناراحتی یا هر مشکل دیگری در روزهای بعد از جراحی بدتر شد، با جراح دهان خود تماس بگیرید.

پس از هر مرحله از جراحی، ممکن است نیاز به خوردن غذاهای نرم در حین بهبودی محل جراحی داشته باشید. به طور معمول، جراح شما از بخیه‌هایی استفاده می‌کند که خود به خود حل می‌شوند. اگر بخیه‌های شما خود به خود حل نمی‌شوند، پزشک آن‌ها را جدا خواهد کرد.

ایمپلنت دو دندان کنار هم یا بیشتر

سوالی که مطرح می شود این است که برای چند دندان از دست رفته، نیاز به چند عدد ایمپلنت دندان می باشد؟

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

ایمپلنت برخلاف دندان طبیعی دچار پوسیدگی نمی‌شود اما ممکن است بافت‌های پیرامون آن دچار التهاب و عفونت شوند که در صورت طول عمر آن را کاهش می‌یابد. با مراقبت مناسب می‌توانید طول عمر و دوام ایمپلنت دندان را تا حد قابل توجهی افزایش دهید.

به طوری که ممکن است تا آخر آن نیازی به تعویض آن نداشته باشید. به طور متوسط طول عمر ایمپلنت 25 سال برآورد می‌شود.

کاشت دندان بدون ایمپلنت

آیا کاشت دندان بدون ایمپلنت امکان پذیر است؟ در پاسخ به این سوال پر تکرار باید بگوییم که ایمپلنت یکی از بهترین و به روز ترین روش‌های جایگزینی دندان می‌باشد.

روش های دیگری برای جایگزینی دندان بدون ایمپلنت وجود دارد مانند : بریج و دندان مصنوعی. این روش ها هزینه کمتری نسبت به کاشت دندان با ایمپلنت دارند ولی دائمی نیستند و به دندان های سالم کناری و استخوان فک آسیب جدی وارد می‌کنند.

به طور مثال اگر شما فقط یک دندان کشیده شده داشته باشید در روش بریج باید دو دندان کناری آن را تراش دهیم و یک روکش برای آن ناحیه درست کنیم و قرار دهیم.

در این حالت دندان های سالم کناری بی دلیل تراشیده شده و از طول عمر آن ها کاسته می‌شود. کاشت دندان بدون ایمپلنت ممکن است در نگاه اول هزینه کمتری نسبت به ایمپلنت داشته باشد ولی اثر بخشی هزینه ایمپلنت در دراز مدت بیشتر است.

بهترین روش کاشت دندان چیست؟

بهترین روش کاشت دندان چیست؟ کاشت دندان یک راه عالی برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته است.

کجا ایمپلنت کنم؟

خیلی از افراد این سوال را دارند که به چه دندانپزشکی برای ایمپلنت دندان باید مراجعه کنند؟ بسیاری از افراد در خارج از کشور به دلیل پایین بودن هزینه دندانپزشکی در ایران علاقه مند سفر به ایران و انجام ایمپلنت در ایران هستند اما نمی‌دانند به کدام متخصص ایمپلنت در ایران مراجعه کنند.

مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر روشن طلب با بیش از نوزده سال سابقه جراحی ایمپلنت و کاشت دندان در ایران یکی از بهترین مراکز ایمپلنت دندان در رشت می‌باشد. بهترین انتخاب برای کاشت ایمپلنت این است که به یک متخصص ایمپلنت یا ایمپلنتولوژیست یا جراح فک و صورت مراجعه کنید.

انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در رشت بسیار مهم است. مراجعه به یک دندانپزشک خوب یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش ریسک شکست درمان ایمپلنت دندان می‌باشد.

خدمات کلینیک دندانپزشکی دیجیتال پاسارگاد

گروه دندانپزشکی دکتر روشن‌طلب

انجام خدمات به شرح ذیل می‌باشد :
🔸️ کاشت ایمپلنت بدون درد زیر سه دقیقه
🔸️کاشت ایمپلنت فلپ لس یا بدون جراحی و بدون بخیه زیر سه دقیقه
🔸️ کاشت ایمپلنت فوری ( کشیدن و کاشت همزمان )
🔸️ ایمپلنت دیجیتال و ساخت روکش دیجیتال
🔸 و کلیه درمان‌های عمومی و تخصصی

ارائه خدمات دندانپزشکی با کمترین درد و ناراحتی و با بهترین کیفیت
استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و بکار گیری مدرن ترین متدهای روز دندانپزشکی در هر یک از درمانهای ایمپلنت، لمینت، ونیر، بلیچینگ (سفیدکردن دندانها)، جراحی های لثه و درمان ریشه

ایمپلنت دیجیتال دندان رشت

یکی از شگفتی‌های دندانپزشکی مدرن

سخن آخر

کاشت ایمپلنت دندان، امروزه به یکی از بهترین روش‌ها برای حل معضل بی دندانی، تبدیل شده است. استفاده از ایمپلنت دندان علاوه بر جبران دندان ازدست‌رفته به زیبایی لبخند، بهبود جویدن غذا و همچنین به اصلاح تکلم نیز کمک می‌کند. ایمپلنت دندان دکتر روشن طلب بهترین انتخاب برای کاشت دندان جدید است زیرا:

  • استفاده از مشاوره آنلاین و رایگان ایمپلنت دندان
  • پاسخ‌گویی به سوالات شما توسط متخصص جراح فک و صورت
  • کاشت ایمپلنت دندان توسط بهترین جراح فک و صورت و متخصصان ایمپلنت
  • هزینه مناسب ایمپلنت دندان در کلینیک تخصصی دکتر روشن طلب
  • کاشت تخصصی ایمپلنت در 3دقیقه و به کار بردن بهترین برندهای ایمپلنت در دنیا

اگر در مورد ایمپلنت دندان سوالی دارید و قصد گرفتن وقت برای مشاوره دارید، تیم دندانپزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. اگر می خواهید برای مشاوره ایمپلنت دندان برنامه ریزی کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

01332123208-9

2 دیدگاه در ”چرا جراحی ایمپلنت انجام می‌دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X