ایمپلنت فوری دندان جلو در رشت. ایمپلنت فوری دندان یکی از روش های جدید و پیشرفته برای داشتن دندان هایی عالی است که گاهی در این روش، انجام درمان ایمپلنت فوری یک روزه انجام می شود. دندان‌های جلو به لحاظ تأثیر آن در نمایش لبخند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین یکی از محاسن کاشت دندان به روش ایمپلنت فوری در رشت، سرعت استفاده آن جهت جایگزینی دندان‌های جلو می باشد. اگر شما بیمار عزیز در ناحیه دندان‌های جلو دچار بی‌دندانی هستید می‌توانید در یک جلسه دندان های جلوی خود را با ایمپلنت فوری جایگزین نمائید.

ایمپلنت فوری دندان

 ایمپلنت فوری دندان یک روش کاشت دندان است که بلافاصله بعد از کشیدن دندان، ایمپلنت در فک قرار داده می شود. این روش مزایای بسیاری برای بیمار دارد.

ایمپلنت فوری (dental implant immediate load) یک روش درمانی مناسب کاشت دندان فوری است که بلافاصله پس از کشیدن دندان (یا تا 10 روز بعد) ایمپلنت فوری در استخوان فک قرار می گیرد و جایگزین دندان از دست رفته می شود.

می توان با استفاده از روش کاشت دندان فوری به راحتی و در زمان کوتاهی، دندانی را جایگزین نمود. تقریبا همه بیمارانی که از روش ایمپلنت فوری استفاده کرده اند، از این عمل بسیار رضایت داشته و نتیجه آن را شگفت انگیز خوانده اند.

طول عمر ایمپلنت فوری

ماهیت ایمپلنت فوری و ایمپلنت سنتی در کل یکسان است و در صورت رسیدگی مناسب بیماران به لحاظ بهداشتی می‌توان ایمپلنت را تا آخر عمر استفاده نمود، برعکس بریج‌های دندانی به دلیل تحلیل استخوان فک و از بین رفتن دندان‌های کناری بعد از چند سال نیاز به بازسازی و یا تعویض دارند. بنابراین ایمپلنت فوری را می‌توان تا آخر عمر استفاده نمود.

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

آیا ایمپلنت مادام العمر است؟

ایمپلنت فوری دندان جلو

بی‌دندانی در ناحیه دندان‌های جلویی یا قدامی بیشتر در افرادی ایجاد می‌شود که در اثر تروماهایی مثل تصادف، ضربه‌های ناگهانی یا در ورزش دچار حادثه می‌شوند و دندان‌های جلویی آنها از دست می‌رود.

همچنین در بسیاری دیگر دندان‌های جلویی در اثر پوسیدگی، عفونت و خلف ریشه‌های دندانی از دست می‌روند و یا مجبور به کشیدن آن‌ها هستیم، فقدان دندان‌های جلویی در شرایطی که لبخند هر فرد را هم تحت الشعاع قرار می‌دهد بسیار ناخوشایند و بعضاً غیرقابل تحمل است.
بنابراین اهمیت کاشت دندان در ناحیه جلویی بسیار بیشتر از دیگر نواحی خواهد بود. خیلی از افراد از جراحی و درد ناشی از کاشتن ایمپلنت در ناحیه دندان‌های جلویی خود ترس دارند.

ما در کلینیک ایمپلنت دکتر روشن طلب، این نیاز را برای شما برطرف کرده‌ایم و می‌توانیم کاشت ایمپلنت در ناحیه قدامی را در یک جلسه بدون درد و جراحی انجام دهیم.
بنابراین پس از پایان درمان و خروج از کلینیک، شما با لبخندی مشابه روز اول کلینیک ما را ترک خواهید کرد.

چه افرادی کاندید کاشت ایمپلنت در ناحیه قدامی هستند؟

1- بیمارانی که در اثر ضربه دندان خود را به کل از دست داده‌اند.
2- افرادی که دندان‌های آن‌ها در اثر پوسیدگی دچار سیاهی کامل و ضعف در ریشه است.
3- افرادی که در حادثه تصادف یا حوادث دیگر دچار حادثه در ناحیه فک بالا و شکستگی شده باشند.

شرایط لازم برای ایمپلنت فوری دندان جلو

  • حجم و ارتفاع کافی استخوان فک در محل کاشت
  • عدم وجود عفونت، تورم، بیماری‌های لثه
  • شکل هندسی ریشه دندان و لثه سالم
  • داشتن سلامت عمومی
  • کنار گذاشتن استعمال دخانیات به مدت چند هفته پیش از جراحی تا مدتی پس از آن
  • عدم بیماری‌های زمینه ‌ای کنترل نشده
  • عدم دندان قروچه شدید

8 نکته که باید قبل از کاشت ایمپلنت دندانی بدانید

در ادامه این 8 نکته را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

تفاوت ایمپلنت فوری دندان با ایمپلنت های دیگر چیست؟

تفاوت اصلی این دو روش در این است که در روش ایمپلنت معمولی، بعد از این که پایه یا فیکسچر ایمپلنت در داخل استخوان فک جایگذاری شد، باید چند ماه صبر کنید تا استخوان رشد کند و به ایمپلنت جوش بخورد. سپس حالا که ثبات خوبی دارد و تحمل فشار را دارد روکش دندان بر روی آن متصل می شود.

اما در ایمپلنت فوری برای این که زیبایی لبخند حفظ شود (به خصوص در جلوی دهان)، همان روز جایگذاری ایمپلنت، روکش بر روی آن متصل می شود.

اگر چه این روکش موقتی است و به گونه ای طراحی می‌شود که کمی کوتاهتر باشد تا هنگام جویدن غذا بر روی آن فشاری وارد نشود. چرا که هنوز استخوان و ایمپلنت به هم جوش نخورده اند و ایمپلنت ثبات ندارد. در نتیجه کوچکترین حرکتی در ایمپلنت باعث می شود فرآیند جوش خوردن استخوان به ایمپلنت که به آن یکپارچگی استخوان گفته می‌شود، مختل شده و درمان با شکست مواجه شود.

از این رو این روش برای همه ممکن است مناسب نباشد، به خصوص در مورد دندان هایی که ممکن است بیشتر تحت فشار قرار بگیرند.

آیا همه می توانند ایمپلنت فوری دندان انجام دهند؟

در نگاه اول شاید اینطور برآورد شود که همه افراد می توانند از ایمپلنت فوری دندان استفاده کنند اما در واقع فقط بیمارانی که دارای تراکم کافی استخوان فک هستند و هیچ عامل خطرناک دیگری مانند عفونت در دهان و دندان آنها وجود ندارد، می توانند ایمپلنت فوری انجام دهند.

همچنین این بیماران باید بافت دهان و دندان کاملا سالم داشته باشند، خیلی عادت به دندان قروچه نداشته و همواره از دندان های خود مراقبت کنند.

مزایای ایمپلنت فوری دندان جلو

  • انجام در یک جلسه
  • طول درمان کمتر
  • عوارض کمتر
  • دریافت روکش موقت
  • حفظ بافت لثه
  • حفظ اعتماد به نفس بیمار

مراحل کاشت ایمپلنت فوری دندان

  • پس از معاینه و جمع‌آوری اطلاعات لازم مانند عکس اشعه ایکس از دندان ها و فک ها, در صورتی که شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت را داشته باشید، دهان تان بی حس می شود تا آماده جراحی ایمپلنت دندان شوید.
  • لثه برش می خورد یا با پانچ سوراخ می شود تا روی استخوان باز شود.
  • با دریل دندانپزشکی سوراخ کوچکی در استخوان فک در محل تعیین شده ایجاد می شود. این سوراخ به تدریج با مته های مختلف بزرگتر می شود تا به ابعاد ایمپلنت دندان برسد.
  • ایمپلنت دندان که شبیه به یک پیچ کوچک و باریک است در داخل این سوراخ جای می‌گیرد.
  • پس از اتصال قطعه واسطه‌ ای به نام اباتمنت بر روی ایمپلنت، از ایمپلنت و سطح لثه قالب گیری می شود تا روکش دندان متناسب، برای شما ساخته شود.
  • سپس روکش که معمولا با دستگاههای دیجیتالی فورا طراحی و ساخته می شود، بر روی آن نصب می‌شود.
  • لثه بسته شده و در صورت لزوم بخیه می خورد تا اطراف ایمپلنت را بگیرد.

ایمپلنت یک روزه- کاشت و تحویل دندان در یک روز

ایمپلنت یک روزه ( کاشت و تحویل دندان در یک روز) در کلینیک دندانپزشکی دیجیتال پاسارگاد

سوالات شما

چرا به کاشت دندان جلو نیاز دارم؟

دندان قدامی بیشتر از دندان آسیا یا خلفی دچار آسیب یا ضربه خارجی می شوند. کاشت دندان جلو جایگزینی مصنوعی برای ریشه دندان است. ایمپلنت به طور مستقیم درون استخوان فک قرار می گیرد و دندان ساخته شده به آن متصل می شود. دقیقا به همان شکل که دندان طبیعی به ریشه متصل می شود. اگر یک یا چند دندان قدامی را از دست داده اید یا اینکه مطمئن هستید که در اثر بیماری لثه به زودی دندان هایتان را از دست می دهید، نیاز به کاشت خواهید داشت.

آیا شرایط من برای این درمان مناسب است؟

جواب صادقانه در پاسخ به این سوال که به دفعات پرسیده می شود، این است که اگر دندان جلوی شما کاملا از بین رفته باشد، در این صورت این درمان برایتان ضرورت دارد. اما برای انجام این کار تنها سالم بودن دهان و بافت لثه کافی نیست. شرایط و بیماری هایی وجود دارند که می توانند بر درمان ایمپلنت تاثیر بگذارند. به عنوان مثال بیماری هایی مانند سرطان، دیابت کنترل نشده، رادیوتراپی آرواره، اعتیاد به الکل، سیگار کشیدن زیاد و بیماری پریودنتال می توانند بر روند این درمان تاثیر بگذارند. این بیماری ها مانع ادغام صحیح و قوی ایمپلنت با استخوان می شوند.

میزان موفقیت در درمان کاشت دندان چقدر است؟

در موفقیت کاشت دندان عوامل متعددی دخالت دارند که جنس استخوان فک و لثه بیمار یکی از مهم ترین آن ها به شمار می رود. اگر فرد بیمار بدن سالمی داشته باشد میزان موفقیت تا ۹۵ درصد نیز افزایش پیدا خواهد کرد اما اگر افراد نسبت به مراقبت های دهان و دندان خود توجه کافی نداشته باشند میزان موفقت نیز با کاهش روبه رو خواهد بود

آیا با بلیچینگ میتوان ایمپلنت را سفید کرد؟

خیر. درمان های سفید کننده دندان، تاثیری بر روی ترمیم های دندانی ازجمله روکش دندان ندارند.

چه رنگی برای دندان ایمپلنتی انتخاب می شود؟

رنگ روکشی که روی ایمپلنت متصل می‌شود متناسب و مطابق با رنگ دندان های دیگرتان انتخاب می‌شود تا تمایزی بین دندان ایمپلنتی و دندانهای طبیعی دیگر ایجاد نشود. از این رو اگر رنگ سفیدتری میپسندید، بهتر است ابتدا دندانهای دیگر را سفید کنید و سپس ایمپلنت بکارید.

از ایمپلنت دندان چگونه مراقبت کنم؟

برای مراقبت از ایمپلنت دندان همان کارهایی را باید انجام بدهید که در مورد دندان های طبیعی باید انجام بدهید:
حداقل دو بار در روز مسواک بزنید.
دست کم روزی یک بار نخ دندان بکشید.
بهتر است هر شش ماه یک بار برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید و یا اگر نمی توانید حداقل سالی یک بار این کار را انجام بدهید.
از دندانهای خود به عنوان ابزار استفاده نکنید و چیزهای سخت نجوید.

ایمپلنت بدون درد رشت

بیشتر بخوانید

سخن آخر

ایمپلنت فوری روشی نوین در علم دندانپزشکی می باشد و بیشتر برای دندان های جلو که در زیبایی چهره اهمیت بسیاری دارد و نیاز به جایگزینی فوری دارد استفاده می شود تا نگرانی برای بی دندانی نداشته باشیم. در صورتیکه طبق صلاحدید متخصص ایمپلنت استخوان فک از سلامت کافی برخوردار باشد می توان کاشت دندان را در یک جلسه انجام دهیم. برای انجام ایمپلنت یک روزه دررشت دو نکته مهم را باید حتما مد نظر داشت تا ایمپنت دندان سریع و با موفقیت انجام گیرد:

۱- برند ایمپلنت: نوع برند ایمپلنت برای ایمپلنت فوری بسیار حائز اهمیت است.

۲- تجربه و تخصص جراح ایمپلنت: ایمپلنت فوری یک کار کاملا تخصصی میباشد و باید توسط متخصص ایمپلنت خوب انجام شود.

لازمه انتخاب یک پزشک مناسب مشاهده نمونه کارهای دکتر، رضایت بیماران، سوابق کاری، تخصص و تجربه چندین ساله پزشک در این زمینه است. در نتیجه مراجعه کنندگان و متقاضیان انجام ایمپلنت باید به این نکته توجه داشته باشند.

در کلینیک تخصصی ایمپلنت دکتر حسن روشن طلب، ایمپلنت فوری با استفاده از بهترین برندهای ایمپلنت دنیا و تجهیزات مدرن و روشهای منحصر به فرد انجام می شود.

با توجه به شرایط منحصر بفرد فک و دندان هر شخص بهتر است از تیم تخصصی دکتر روشن طلب رو بهترین راهکار و مشاوره زیبایی را دریافت کنید.

اگر در مورد ایمپلنت دندان سوالی دارید و قصد گرفتن وقت برای مشاوره دارید، تیم دندانپزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. اگر می خواهید برای مشاوره ایمپلنت دندان برنامه ریزی کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید

01332123208-9

4 دیدگاه در ”ایمپلنت فوری دندان جلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X