ایمپلنت ثابت کل دهان

ایمپلنت ثابت کل دهان چیست؟ ایمپلنت تمام دندانها معمولا برای کسانی انجام می شود که نیاز به بازسازی کامل فک دارند. یعنی کسانی که به دلیل بالا رفتن سن و خرابی همه دندان ها و یا مشکلات احتمالی دیگر مجبور هستند که همه دندانهایشان را ایمپلنت کنند. شرایط دندان ها در ایمپلنت کامل با حالت های دیگر متفاوت است. در واقع این روش بسیار پیچیده تر از روش های دیگر است. در این مقاله درباره ایمپلنت تمام دندان ها و بازسازی کامل فک برایتان توضیح خواهیم داد.

ایمپلنت ثابت کل دهان

معمولا برای ایمپلنت تمام دندانها به هشت پایه ایمپلنت در فک بالا و هشت پایه ایمپلنت در فک پایین لازم است. در هنگام بازسازی دندانها با پروتز معمولا در هر فک دوازده دندان در نظر گرفته میشود که از تعداد ایمپلنتها چهار عدد بیشتر است. روکشهایی که دارای پایه ایمپلنت نیستند پونتیک نامیده میشوند. اما این در شرایطی است که استخوان کافی موجود باشد.

در صورت عدم وجود استخوان نیاز به بازسازی فک میباشد. یکی از بازسازیهای مورد نیاز شایع، جراحی سینوس لیفت در قسمت خلفی فک بالا میباشد. در این نوع بازسازی غشا سینوس به سمت بالا برده میشود و فضای بوجود آمده با پودر استخوان پر میشود. لازم به ذکر است که با کشیدن دندان در خلف بالا از یک سو استخوان فک دچار تحلیل میشود و ارتفاع عمودی خود را از دست میدهد، از سوی دیگر سینوس فک بالا با عدم حضور ریشه دندانها به سمت پایین حرکت میکند. در نتیجه استخوان فک بالا در قسمت خلف از دو جهت ارتفاع عمودی خود را از دست میدهد. با انجام سینوس لیفت، مقداری از این ارتفاع عمودی بازیابی و بازسازی میشود. در فک پایین بازسازی فک سختتر میباشد. در صورت نیاز به پیوند معمولا نیاز به پیوند استخوان از برخی استخوانهای بدن در شرایط بستری بیمارستانی میباشد.

هزینه بازسازی کامل یک فک با پروتز ثابت بر پایه ایمپلنت

تعداد پایه ایمپلنت (معمولا هشت عدد) ضربدر قیمت تمام شده یک ایمپلنت به اضافه تعداد پونتیک (معمولا چهار عدد) ضربدر قیمت پونتیک. در صورتیکه جراحیهای بازسازی فک مانند سینوس لیفت انجام شود، هزینه جداگانه خواهد داشت. برای دریافت جزییات بیشتر درباره قیمت کلیک کنید.

قیمت ایمپلنت دندان در مهر 1402 چقدر است؟

لیست قیمت

مدت زمان درمان ایمپلنت ثابت کل دهان

مدت زمان درمان را بدن تعیین می کند . این بدان معنی است که در کاشت ایمپلنت متخصص ایمپلنت فقط ایمپلنت را در درون استخوان قرار می دهد . پس از آن این مسئولیت بدن فرد است که در اطراف ایمپلنت استخوانسازی کند . این استخوان جدید باید با ایمپلنت کاشته شده جوش بخورد . برای اینکه یک همجوشی کامل بین استخوان و ایمپلنت برقرار گردد باید حداقل سه ماه صبر کرد .

کمتر از سه ماه استخوان ساخته شده هنوز بلوغ کافی پیدا نکرده و نرم است . در نتیجه استحکام ایمپلنت در آن کم بوده و با سوار کردن دندان مصنوعی بر آن امکان شل شدن و رد پیوند وجود دارد .

در مواردی که همراه با کاشت دندان عمل پیوند استخوان و یا سینوس لیفت صورت بگیرد این مدت انتظار تا شش ماه افزایش می یابد . معمولا متخصص ایمپلنت بعد از پنج الی شش ماه از زمان کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین بیمار را فرا خوانده و شروع به قالبگیری می نماید . مدت ساخت دندان مصنوعی ثابت یا بریج دندان بر روی ایمپلنتها یک الی دو ماه طول می کشد .

پروتز دندان فک بالا

پروتز دندان فک بالا چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

مزایای ایمپلنت کامل دندان

  • حفظ حالت استخوان فک و صورت: زمانی که ایمپلنت در فک و دهان قرار می گیرد، یکپارچگی فک حفظ می شود و از بین رفتن استخوان به طور کامل از بین میرود. در واقع می توان گفت ایمپلنت در حفظ شکل فک و صورت تاثیر مهمی دارد و لازم است دندان از بین رفته خیلی سریع جایگزین شود. در ویدیو مقابل می توانید تغییر حالت فک را مشاهده کنید.
  • افزایش اعتماد بنفس بیمار: دندان، عضو زیبایی صورت است. با داشتن دندان های سالم و یک دست، لبخند شما بسیار زیباتر می شود. از مزایای ایمپلنت کامل دندان ها برای بیمارانی که دندان خود را از دست داده اند، بهبود صورت و در نتیجه افزایش اعتمادبنفس است.
  • بهبود دائمی دندان: با ایمپلنت تمام دندان ها در واقع عملکرد گفتار و جویدن در بیمار نیز بهبود میابد. نکته قابل توجه در این روش این است که این بهبودی به شکل دائمی خواهد بود.

چه کسانی می توانند از ایمپلنت ثابت کل دهان استفاده کنند؟

تصمیم به استفاده از ایمپلنت های فک کامل یا فک کامل به عوامل مختلفی از جمله میزان از دست دادن دندان، وضعیت دندان ها و لثه های باقی مانده، سلامت کلی بیمار و ترجیحات و اهداف شخصی او برای درمان بستگی دارد.

ایمپلنت های فول دهان ممکن است گزینه خوبی برای بیمارانی باشد که اکثر یا تمام دندان های خود را از دست داده اند و به دنبال راه حل دائمی و پایدارتری نسبت به پروتزهای سنتی (دندان مصنوعی) هستند. این گزینه همچنین می تواند برای بیمارانی که از دست دادن استخوان در فک را تجربه کرده اند مفید باشد، زیرا ایمپلنت ها می توانند به بازیابی تراکم استخوان و بهبود عملکرد دهان کمک کنند.

از سوی دیگر، ایمپلنت فک کامل ممکن است برای بیمارانی توصیه شود که دارای پوسیدگی شدید دندان، بیماری لثه یا سایر مشکلات دندانی هستند که منجر به از دست دادن بیشتر یا تمام دندان های طبیعی آنها شده است. این درمان می‌تواند راه‌حلی جامع‌تر و طولانی‌تر برای از دست دادن دندان، با پتانسیل بهبود سلامت دهان، گفتار و عملکرد جویدن ارائه کند.

در نهایت، تصمیم به استفاده از ایمپلنت تمام دهان یا فک کامل به نیازها و ترجیحات دندانی منحصر به فرد بیمار بستگی دارد. یک متخصص دندانپزشکی واجد شرایط می تواند بر اساس ارزیابی و مشاوره کامل به تعیین مناسب ترین برنامه درمانی کمک کند.

ایمپلنت در افراد سیگاری چگونه است؟

آیا انجام ایمپلنت برای افراد سیگاری امکان پذیر است؟ استعمال سیگار و دخانیات چه تاثیری روی ایمپلت دندان دارد؟

چه کسانی نمیتوانند ایمپلنت کل دهان انجام دهند؟

ایمپلنت همه دندان ها معمولا برای کسانی که از نظر عمومی سلامت کامل دارند، میتواند انجام شود. اما شرایط هایی وجود دارد که باید با تشخیص پزشک به سراغ ایمپلنت دندان رفت. به عنوان مثال سرطان های بدخیم می تواند با روش های مختلف فعال شود و ایمپلنت به عنوان یک محرک عمل کند. در چنین شرایطی نیاز به تشخیص پزشک برای ایمپلنت است. همچنین بیمارهایی که سندرم استخوان شکننده یا پوکی شدید استخوان دارند، نیاز به مشورت با پزشک دارند تا درباره کاربردی بودن ایمپلنت شرایط شان بررسی شود. هم چنین کسانی که در حال پرتو درمانی هستند و یا دچار بیماری هایی هستند که مشکلات ایمنی در آنها وجود دارد، بهتر است ایمپلنت دندان را تا رسیدن به شرایط مناسب بدنی، انجام ندهند.

اگر شرایط ایمپلنت را نداشته باشید از چه روش هایی برای درمان بی دندانی استفاده می شود؟

اگر نیاز به ایمپلنت داشته باشید اما شرایط بدنی شما مناسب نباشد، با روش های دیگری متخصص ایمپلنت امکان این را دارد که بتواند ایمپلنت کامل دندان هایتان را انجام دهد. معمولا برای بیمارانی که دچار مشکلات استخوانی هستند و یا در دراز مدت، لثه هایشان صدمه دیده است، از پیوند استخوان میتوان استفاده کرد. هم چنین اگر ارتفاع استخوانی مناسب در فک وجود نداشته باشد، میتوان از روش سینوس لیفت برای بازسازی استفاده کرد. بنابراین برای درمان فک خود، نگران نباشید. روش های مناسبی برای درمان بی دندانی وجود دارد که می توانید با مراجعه به متخصص و بررسی شرایط خود، دوباره دندان های خود را به دست بیاورید.

علائم جوش خوردن ایمپلنت دندان چیست؟

یکی از مراحل مهم ایمپلنت دندان، جوش خوردن پایه ایمپلنت به استخوان فک می باشد. ولی اینکه علائم جوش خوردن ایمپلنت دندان چیست؟

مراحل انجام درمان در کلینیک پاسارگاد به چه صورت است؟

ما یک مشاوره برای ارزیابی نیازهای شما انجام می دهیم. معاینه کامل دهان بیمار، با عکس opg یا رادیوگرافی و سیتی اسکن برای بررسی استخوان فک و سایر ساختارهای زیرین می باشد. ما همچنین در مورد سابقه پزشکی شما، مشکلات فعلی سلامتی و داروهای فعلی که مصرف می کنید صحبت خواهیم کرد تا مشخص کنیم آیا شما کاندیدای مناسبی برای این روش هستید یا خیر. اگر کاندیدای خوبی برای این روش هستید، ما روش قرار دادن شما را برنامه ریزی می کنیم که پس از عکس و اسکن سه بعدی یک راهنمای ایمپلنت مخصوص شما طراحی وساخته میشود وپس از آن  جراحی برای نصب ایمپلنت ها انجام میشود سپس قالبگیری برای ساخت پروتز دندان انجام می‌شود. 

به عنوان یک کلینیک تخصصی دندانپزشکی همواره شاهد بوده‌ایم که بیمارانی که از فقدان دندان رنج می‌برده‌اند، در انتهای درمان و با جایگزین کردن دندان از دست رفته خود اعتماد به نفسی شگرف پیدا کرده و با عزت نفس بیشتری در جوامع حاضر می‌شوند. توانایی جویدن و تکلم صحیح با بازسازی کامل دندان‌های دو فک بهبود پیدا کرده و معجزه در این شرایط معنا می‌شود.!

پروتز ثابت و متحرک دندان

پروتز ثابت و متحرک دندان کدام بهتر است؟

سوالات متداول

آیا انجام ایمپلنت کامل دهان دردناک است؟

لازم به ذکر است که کاشت ایمپلنت با بی‌حسی کامل انجام می‌شود و بیماران در طی عمل دردی را متوجه نمی‌شوند.

آیا روکش دندان‌هایی که روی ایمپلنت قرار می‌گیرد حالت طبیعی دارد؟

بله. در صورتی که به یک دندانپزشک متبحر مراجعه کنید، نوع کاشت و همچنین قالبگیری دندان و حتی ساخت روکش با دقت کامل انجام می‌شود و بی‌شک بیمار از نتیجه عملیات کاشت رضایت کامل خواهد داشت.

آیا ایمپلنت کامل دهان عوارضی هم خواهد داشت؟

در موارد نادر چنانچه دندانپزشک در این خصوص تبحر کافی نداشته باشد، ممکن است نتواند کاشت ایمپلنت را به روش درستی انجام دهد و ایمپلنت آن طور که باید در فک قرار نگیرد. این موارد می‌تواند سبب بروز عوارضی برای فرد شود.

کلام آخر

به طور قطع می‌توان گفت ایمپلنت کامل دندان‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای بازیابی دندان‌های از دست رفته است. ایمپلنت تمام دهان معمولاً به مجموعه ای از ایمپلنت های دندانی اطلاق می شود که در هر دو استخوان فک بالا و پایین برای حمایت از مجموعه کاملی از پروتز دندان برای فک بالا یا پایین گفته می شود. این روش به عنوان ترمیم کامل قوس فک نیز شناخته می شود. ویژگی خوبی که این روش دارد این است که برای سال‌ها کمک می‌کند تا فرد بتواند به راحتی غذا میل نماید و بدون نگرانی از ظاهر بد دندان‌های خود، بخندد و صحبت کند. اما نکته مهمی که در این میان باید به آن توجه داشته باشید، این است که برای کاشت ایمپلنت بهتر است به مطب دندانپزشک‌هایی مراجعه کنید که از تبحر کافی در این حوزه برخوردار باشند. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و مطالب آن برایتان مفید واقع شده باشد.

اگر در مورد ایمپلنت دندان سوالی دارید و قصد گرفتن وقت برای مشاوره دارید، تیم دندانپزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. اگر می خواهید برای مشاوره ایمپلنت دندان برنامه ریزی کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

01332123208-9

3 دیدگاه در ”ایمپلنت ثابت کل دهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X