ایمپلنت کامل دندان

ایمپلنت کامل دندان چیست؟ آیا همه دندان ها را می توان ایمپلنت کرد؟ از دست دادن دندان‌ها مسئله‌ای است که در سالخوردگی بسیاری از افراد را درگیر خود می‌کند. در گذشته، کسانی که همه دندان‌های خود را از دست داده بودند، از پروتزهای دندان مصنوعی استفاده می‌کردند. البته این مسئله هنوز هم رایج است و هزاران مرد و زن سالخورده این پروتزها را در دهان خود دارند. اما پیشرفت‌هایی در چند دهه اخیر پدید آمده و ایمپلنت تبدیل به دندانی جایگزین برای دندان‌های ازدست‌رفته شده است. همین نکته پرسشی در ذهن بسیاری از سالمندان به وجود آورده که آیا همه دندان ها را می توان ایمپلنت کرد؟ با ما در کلینیک تخصصی ایمپلنت دکتر روشن طلب همراه باشید تا به این پرسش شما پاسخ دهیم.

ایمپلنت کامل دندان چیست؟

ایمپلنت کامل دو فک معمولاً برای کسانی انجام می‌شود که دندان‌های هر دوفک خود را از دست داده‌اند و قصد جایگزین کردن آن‌ها را دارند. فرقی نمی‌‎کند که چرا و به چه دلیل دندان‌های خود را از دست داده‌اید، ایمپلنت کامل هر دوفک بهترین و ایمن‌ترین و ماندگارترین روش جایگزینی دندان از دست رفته است. در این روش جایگزینی دندان که نسبت به سایر روش‌های جایگزینی دندان از دست رفته جدیدتر است، پروتز‌های مصنوعی که به عنوان تاج دندان قرار است در دهان قرار گیرند، روی تعدادی پایه‌های تیتانیومی که در یک عمل جراحی در لثه کاشته می‌شوند، قرار می‌گیرند. فرقی نمی‌کند که هدف شما از جایگزین کردن دندان از دست رفته چیست! در این روش درمانی، پروتزی که در دهان شما قرار می‌گیرد، بهترین عملکرد را به جای دندان از دست رفته خواهد داشت و ضمناً ظاهر آن به یک دندان طبیعی بسیار نزدیک‌تر است.

انواع روش‌های ایمپلنت کامل دندان هر دو فک

ایمپلنت کامل دندان انواع مختلفی دارد. نوع ایمپلنت به نیاز بیمار بستگی دارد. در ادامه انواع آن را نام می‌بریم:

ایمپلنت دندان All-On-4

در این حالت ۴ ایمپلنت را در خط لثه قرار می‌دهند و همین ۴ ایمپلنت می‌تواند تمام قوس فک را پشتیبانی کند. در این حالت در زمان نصب صرفه‌جویی می‌شود و نسبت به روش‌های دیگر هزینه کمتری دارد. معمولاً هم برای اجرای این روش نیازی به پیوند استخوان نیست. حتی این روش معمولاً در یک جلسه انجام می‌شود و زمان بهبودی و ناراحتی کمتری دارد.

ایمپلنت all on 4
ایمپلنت all on 4
ایمپلنت‌های زیگوماتیک

ایمپلنت‌های زیگوماتیک نوعی از ایمپلنت‌های سنتی هستند که معمولاً برای افرادی کاربرد دارد که میزان استخوان قابل‌توجهی را از دست داده‌اند. این فرایند زمانی توصیه می‌شود که فک بالا معیوب باشد و قادر به پشتیبانی از ایمپلنت سنتی نباشد. در عین حال امکان پیوند استخوان هم وجود نداشته باشد. این ایمپلنت‌ها را روی استخوان گونه می‌بندند. بهبودی این روش زمان زیادی نمی‌برد و نتایج آن معمولاً فوری است.

ایمپلنت Full Arch

در برخی موارد بیمار مجبور است تمامی دندان‌های بالا و پایین را ایمپلنت کند. در این روش معمولاً از ۶ تا ۸ ایمپلنت در هر قوس استفاده می‌شود تا بریج را راحت‌تر بتوان نصب کرد.

کاشت ایمپلنت کامل دندان
کاشت ایمپلنت کامل دندان
ایمپلنت‌های کامپیوتری

این نوع ایمپلنت‌ها دقت بالایی دارند و راه حلی دقیق برای ایمپلنت کامل فک هستند. در این روش با کمک فناوری کامپیوتری مدل سه بعدی از دهان بیمار ساخته می‌شود تا ایمپلنت دقیقی ساخته شود. علاوه بر این، دندان‌پزشک کنترل کاملی بر موقعیت، زاویه و عمق ایمپلنت دارد. این نوع ایمپلنت موفقیت بالایی دارد و امن‌ترین روش برای موارد پیچیده است.

ایمپلنت هیبریدی

در این روش ایمپلنت فک بالا و پایین از ترکیبی از ایمپلنت‌های سنتی و دندان مصنوعی استفاده می‌شود. ایمپلنت هیبریدی شامل قرار دادن ۴ تا ۶ ایمپلنت دندانی در استخوان فک می‌شود. سپس یک پروتز ثابت روی ایمپلنت نصب می‌شود. این پروتز در جهت تقلید از عملکرد دندان‌های طبیعی طراحی شده است و می‌تواند جایگزین دندان‌های بیمار شود.

آیا همه دندان ها را می توان ایمپلنت کرد؟

اگر شما همه دندان‌های خود را از دست داده باشید، باز هم می‌توانید از ایمپلنت یا کاشت دندان استفاده کنید. با ایمپلنت کامل، شما می‌توانید یک دست دندان مصنوعی در دهان خود داشته باشید. البته با این تفاوت که این دندان‌ها در فک شما کار گذاشته شده‌اند و مانند پروتزهای دندان مصنوعی نمی‌توانید آنها را درآورید. در واقع، ایمپلنت فول فک همانند دندان‌هایی طبیعی است که ریشه در لثه و فک شما دارد.

نکته‌ای را باید بدانید و آن اینکه کاشت دندان برای همه دندان‌ها با  تکی متفاوت است. یعنی به این شکل نیست که چند دندان جداگانه در فک شما کاشته شود. در این نوع ایمپلنت، تمام دندان‌های فک بالا یا پایین شما به هم متصل هستند و با مدد از چند پایه یا فیکسچر در استخوان فک شما نصب می‌شوند.

ایمپلنت ساب پریوستئال

ایمپلنت ساب پریوستئال یکی از موثرترین روشهای درمانی برای جایگزین کردن دندانهای از دست رفته، کاشت ایمپلنت می باشد.
ایمپلنت ساب پریوستئال
ایمپلنت ساب پریوستئال

ایمپلنت کامل دندان مناسب چه کسانی است؟

افراد گوناگونی می‌توانند از کاشت کامل دندان استفاده کنند:

  • کسانی که بیشتر دندان‌های خود را از دست داده‌اند.
  • افرادی که همه دندان‌های یک یا هر دو فک خود را از دست داده‌اند.
  • کسانی که دارای تراکم استخوان خوبی هستند.

برتری‌های ایمپلنت کامل دندان نسبت به پروتزهای دندان مصنوعی

برخی از برتری‌های ایمپلنت فول فک نسبت به دندان‌های مصنوعی را بدانید:

  • کاشت دندان برای کل از تحلیل رفتن استخوان فک شما جلوگیری می‌کند. تحلیل استخوان‌های فک روی کیفیت غذا خوردن شما تاثیرگذار است. این مسئله چهره شما را هم دچار تغییر می‌کند.
  • ایمپلنت در دهان شما ثابت است و حس داشتن پروتز دندان مصنوعی به شما نمی‌دهد.
  • با انجام کاشت برای تمام دندان ها زیبایی چهره شما دستخوش تغییر نمی‌شود و شما زیبایی طبیعی خود را حفظ می‌کنید.
  • رعایت کردن بهداشت با ایمپلنت فول فک آسان‌تر می‌شود.
  • با کاشت ایمپلنت شما در زمان غذا خوردن دچار مشکل نمی‌شوید و خرده‌های غذا به زیر دندان‌هایتان نمی‌رود.
  • ماندگاری ایمپلنت‌های کامل بیشتر از ماندگاری دندان‌های مصنوعی است.

نحوه مراقبت و تمیز کردن ایمپلنت دندان

نحوه مراقبت و تمیز کردن ایمپلنت دندان بسیار مهم و حیاتی است

ایمپلنت کامل دندان چگونه انجام می‌شود؟

ایمپلنت کامل برای همه دندان‌ها دارای روندی پیچیده‌تر از ایمپلنت تکی است. خلاصه‌ای از روند ایمپلنت فول فک را بدانید:

1- انتخاب متخصص باتجربه برای ایمپلنت کل دندان:

بسیاری از متخصصان ایمپلنت کشور ما ورزیده و باتجربه هستند. اما توجه داشته باشید که ایمپلنت فول موس گزینه‌ای نیست که افراد زیادی تاکنون انتخاب کرده باشند. همین نکته نشان می‌دهد باید متخصصانی برای این درمان انتخاب کنید که دارای مهارت کامل باشند. به‌این‌ترتیب، ما، در کلینیک دکتر حسن روشن طلب، انتخاب متخصص را مهم‌ترین عامل در موفقیت ایمپلنت تمام دندان های شما می‌دانیم.

2- معاینه شما و تعیین نیازهای فک شما برای ایمپلنت کامل دندان:

در این مرحله، متخصص ایمپلنت فول فک هر دو فک شما را معاینه می‌کند. عکس OPG شما را می‌بیند و روند درمانی مورد نیاز شما را برایتان توضیح می‌دهد. ممکن است تازه دندان‌هایتان را از دست داده باشید و نیازی به درمان‌های اضافه نداشته باشید. اما اگر نیاز به پیوند استخوان، پودر استخوان، لیفت سینوس یا انجام جراحی بر روی لثه و فک خود داشته باشید، باز هم پزشک شما برایتان مشخص می‌کند.

3- انجام جراحی و گذاشتن پایه‌ها یا فیکسچرهای ایمپلنت در فک شما:

در صورت آماده بودن فک شما برای ایمپلنت، نوبت جراحی و قرار دادن پایه‌های ایمپلنت در فک شما می‌رسد. تعداد پایه‌هایی که در هر فک شما باید کار گذاشته شود، نسبت به وضعیت فک و لثه شما تعیین می‌شود. گاهی نیاز به تعداد پایه کمتر و گاهی هم نیاز به تعداد بیشتری پایه است تا بتوانند دندان‌های شما را در فکتان ثابت نگه دارد.

4- گذراندن دوره بهبودی:

اکنون باید چند ماهی صبر کنید تا پایه دندان‌هایتان به استخوان فک شما جوش بخورد. پس از اطمینان پزشک از جوش خوردن کامل پایه‌ها، آماده می‌شوید تا ایمپلنت کامل بر روی فیکسچرها نصب شود. کمترین زمان برای جوش خوردن پایه ایمپلنت‌ها سه ماه است.

5- قالب‌گیری و ساخت روکش موقت:

قالب‌گیری مرحله‌ای است که دندان‌های شما را برای ساخت روکش موقت و دائمی آماده می‌کند. پزشک قالب دندان‌های شما را به لابراتوار می‌فرستد تا دندان‌های موقت شما ساخته شوند. پس از آن، این قالب‌ها روی پایه دندان‌های شما قرار می‌گیرد.

6- قرار دادن روکش دائمی:

قرار دادن روکش دائمی بر روی پایه‌های دندان شما آخرین مرحله از ایمپلنت تمام دندان ها است. این روند ممکن است شش ماه به درازا کشیده باشد. اما پس از این، شما می‌توانید با خیالی آسوده غذا میل کنید، بدون نگرانی بخندید و زندگی زیباتری داشته باشید.

ایمپلنت All On 4 چیست و چه کاربردی دارد؟

ایمپلنت All On 4 چیست و چه کاربردی دارد؟

نکته‌های مهم درباره تفاوت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین:

انجام ایمپلنت برای کل دندانها در فک بالا و پایین شما با هم متفاوتند:

* ایمپلنت کامل دندان‌های فک بالا:

کاشت یک دندان یا همه دندان‌های فک بالا روندی مشکل‌تر از کاشت دندان در فک پایین دارد. توده استخوانی فک پایین اندازه مناسب‌تری دارد. اما فک بالای شما، به‌دلیل وجود سینوس‌ها و حفره‌های آنها، دارای توده استخوانی کمتری است. کار گذاشتن فیکسچرها در استخوان فک بالا نیاز به ملاحظات بیشتری دارد. همین نکته و مواردی دیگر کاشت ایمپلنت دندان در فک بالا را با دشواری بیشتری روبه‌رو ساخته است.

* ایمپلنت تمام دندان‌های فک پایین:

روند ایمپلنت دندانها در فک پایین شما شبیه فک بالا، اما آسان‌تر است. پزشکان متخصص ابتدا پایه دندان‌ها را در فک پایین شما نصب می‌کنند. اگر نیاز به درمان‌هایی مانند پیوند استخوان یا افزودن پودر استخوان باشد نیز انجام می‌دهند. پس از آن، پایه‌های ایمپلنت را در فک شما کار می‌گذارند و منتظر می‌مانند تا بدن شما روند استخوان‌سازی را طی کند. پس از آن، اباتمنت‌ها، روکش موقت و روکش دائمی را بر روی پایه دندان‌های شما نصب می‌کنند.

ایمپلنت کامل به all-on-4

نوعی از ایمپلنت کامل به all-on-4 معروف است. در این روش، تنها چهار فیکسچر در دهان شما نصب می‌شود که کمتر از ایمپلنت فول فک عادی است. تعداد کمتر پایه‌های کارگذاشته‌شده در فک شما این نوع جراحی را کمترتهاجمی ساخته است.

پس از کاشت چهار فیکسچر دندان در فک شما، اباتمنت‌ها هم روی آنها قرار می‌گیرند و تاج موقتی بر روی آنها قرار داده می‌شود. چهار تا شش ماه بعد که پایه دندان‌ها به‌صورت کامل به استخوان فک شما جوش خورد، تاج دائمی دندان روی پایه‌ها کار گذاشته می‌شود.

ایمپلنت all-on-4 مناسب چه کسانی است؟

افراد مختلفی می‌توانند از روش all-on-4 برای ایمپلنت تمام دندان های خود بهره ببرند:

  • کسانی که همه دندان‌های خود را از دست داده باشند.
  • کسانی که حجم استخوان فکشان کاهش پیدا کرده باشد.
  • کسانی که از پروتز دندان مصنوعی استفاده می‌کنند.
کاهش هزینه ایمپلنت همه دندانها با روش all-on-4

با گذشت زمان، روش‌های جدیدی برای ایمپلنت دندان‌ها توسعه یافته است که امکان کاهش هزینه و زمان درمان را فراهم می‌کند. یکی از این روش‌ها، all-on-4 است که به دندان‌های تمامی فک بالا یا پایین ایمپلنت می‌گذارد و از چهار ایمپلنت برای هر فک استفاده می‌کند. این روش نه تنها هزینه را کاهش می‌دهد بلکه زمان درمان را نیز کاهش می‌دهد. این روش به دلیل کمتر شدن تعداد ایمپلنت‌ها و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، منجر به کاهش هزینه و زمان درمان می‌شود.

با این روش، برای افرادی که به دنبال جایگزینی دائمی و مطمئن برای دندان‌های خود هستند، یک گزینه مناسب فراهم می‌شود. علاوه بر این، کاهش هزینه و زمان درمان، این روش را برای افرادی که نگران هزینه‌های بالای ایمپلنت هستند، جذاب تر می‌کند. به علاوه، با استفاده از تکنولوژی all-on-4، قابلیت تحمل فشار و استحکام بالایی برای دندان‌های جایگزین فراهم می‌شود.

با توجه به مزایای این روش، افراد بیشتری به دنبال اقدامات جایگزین دائمی برای دندان‌های خود می‌باشند. با کاهش هزینه و زمان درمان، all-on-4 به عنوان یک گزینه مطلوب برای افرادی که به دنبال راحتی و کارایی در زندگی روزمره خود هستند، شناخته شده است.

تعداد ایمپلنت کل دندان مورد نیاز برای فک بالا و پایین

سوال مهمی که برای بسیاری از بیماران پیش می‌آید، تعداد ایمپلنت مورد نیاز برای هر فک است. به‌طورکلی باید گفت تعداد ایمپلنتی که برای فک بالا و پایین نیاز است، به عوامل مختلفی مانند سلامت دهان و دندان، تراکم استخوان، کیفیت استخوان فک، نوع ترمیم و روشی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، بستگی دارد؛ اما عموماً برای هر قوس فک ۶ یا ۸ ایمپلنت نیاز خواهد بود.

ایمپلنت بدون درد

ایمپلنت بدون درد چگونه انجام می شود؟ آیا جراحی ایمپلنت درد دارد؟

چه کسانی می‌توانند ایمپلنت کل دندان‌ها یا فک بالا و پایین انجام دهند؟

پرسش مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد، کیس‌های مناسب انجام ایمپلنت کامل فک بالا و پایین هستند. شما در ابتدا باید ببینید اصلا گزینه مناسبی برای انجام ایمپلنت کامل هستید یا نه. تشخیص نهایی این موضوع به‌عهده پزشک است؛ اما اگر شرایط عمومی اولیه را داشته باشید می‌توانید کیس مناسبی برای انجام این روش درمانی باشید. این شرایط اولیه عبارت‌اند از:

افرادی که همه یا بخش زیادی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند

یکی از اصلی‌ترین کیس‌های ایمپلنت کامل فک بالا و پایین، افرادی هستند که به هر دلیلی تمام دندان‌های فک بالا و پایین خود را از دست داده‌اند. هر چند افرادی که بخش بسیاری از دندان‌هایشان را از دست داده‌اند و تنها تعداد محدودی دندان برایشان باقی مانده است هم همین شرایط را دارند و می‌توانند با کشیدن دندان‌های باقی‌مانده از روش ایمپلنت کامل بهره ببرند.

افرادی که استخوان فک سالمی دارند

جواب‌دادن روش ایمپلنت در وهله اول به استخوان فک بیمار بستگی دارد؛ چراکه پیچ‌های تیتانیومی یا همان ایمپلنت‌ها قرار است در استخوان فک به‌عنوان پایه دندان قرار بگیرند و نقش ریشه را بازی کنند. اگر استخوان فک توان کافی برای نگه‌داشتن این پایه‌ها را نداشته باشد، بیمار ایمپلنت را پس می‌زند و این روش درمانی با شکست مواجه می‌شود؛ بنابراین مهم است که فک و استخوان فک بیمار پتانسیل پذیرش ایمپلنت‌ها را داشته باشد.

استخوان فک ممکن است به علل مختلفی مانند ژنتیک، عفونت، آسیب‌های شدید یا بیماری‌های لثه تحلیل برود. همچنین افرادی که دندان‌های خود را از دست داده‌اند، اگر دنبال درمان نروند به تدریج فکشان تحلیل می‌رود. در نهایت اگر مشکلی وجود داشته باشد، افرادی که استخوان فک مناسبی برای انجام ایمپلنت ندارند، در صورت داشتن سایر شرایط اولیه می‌توانند با مشورت پزشک عمل پیوند استخوان فک را انجام دهند که کمی زمان‌بر و هزینه‌بر است.

افرادی که نمی‌توانند از دندان مصنوعی استفاده کنند

هر بیماری نمی‌تواند از پروتزهای دندانی استفاده کند و بسیاری از بیماران به‌هیچ‌وجه کیس مناسبی برای استفاده از دندان مصنوعی نیستند. برخی نمی‌توانند با وجود این دندان‌ها بلع مناسبی داشته باشند و دچار مشکلات گوارشی می‌شوند. برخی دیگر هنگامی که از دندان‌های مصنوعی استفاده می‌کنند دچار زخم‌های متعدد بر روی لثه می‌شوند و زندگی روزمره‌شان تحت تاثیر قرار می‌گیرد. علاوه‌براین، بیمار ممکن است به‌دلایل شخصی علاقه‌ای به استفاده از پروتز نداشته باشد و چنین افرادی نیز کیس مناسبی برای انجام ایملپنت کامل هر دو فک هستند.

افرادی که در سلامتی کامل قرار دارند

در نهایت افرادی که از لحاظ جسمی در سلامت کامل قرار دارند می‌توانند این روش درمانی را انتخاب کنند. منظور از سلامت کامل، عدم وجود بیماری‌های زمینه‌ای یا حاد مانند فشار خون بالا، دیابت، انواع سرطان و بیماری‌های قلبی است. بیماران مبتلا به هر یک از مشکلات گفته‌شده باید تحت نظر پزشک تمام جوانب بیماری‌شان ارزیابی شود و در صورت اخذ تاییدیه می‌توانند با احتیاط کامل و رعایت مراقبت‌هایی خاص این روش درمانی را انجام دهند.

قیمت ایمپلنت دندان

عوامل موثر در هزینه کاشت دندان چیست؟ ایمپلنت دندان در کلینیک تخصصی ایمپلنت و پروتز دندانی پاسارگاد براساس جدیدترین روش‌ها و تکنیک‌های متداول، زیر نظر بهترین متخصصان ایمپلنت و جراحان فک و صورت انجام می‌شود.

چه کسانی نمی‌‌توانند ایمپلنت کل دهان را انجام دهند؟

با کیس‌های مناسب انجام ایمپلنت کل دهان آشنا شدید. جالب است بدانید برخی از افراد نمی‌توانند ایمپلنت کامل فک بالا و پایین را انجام دهند و باید سراغ اقدامات درمانی دیگری بروند! به‌طورکلی افرادی که شرایط بدنی یا سبک زندگی‌شان به‌شکلی است که در نهایت مشکلاتی مانند لق‌شدن ایمپلنت، عفونت و نارسایی گریبانگیرشان می‌شود، به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند این روش درمانی را انتخاب کنند. پزشک پیش‌از انجام این روش هر نوع عامل که سیستم ایمنی بدن و خون‌رسانی را تضعیف می‌کند، تحت نظر می‌گیرد و در صورت وجود مشکل اجازه انجام ایمپلنت را نمی‌دهد. مصرف دخانیات، فشارخون، دیابت، شیمی درمانی، پوکی استخوان و پیوند عضو تنها بخشی از علل زمینه‌ای هستند که شرایط را برای انجام ایمپلنت سخت می‌کنند.

سیگارکشیدن بعد از ایمپلنت کامل فک بالا و پایین ضرر دارد؟

به‌طورکلی پزشکان توصیه می‌کنند از یک هفته قبل تا دو هفته بعداز انجام ایمپلنت، هیچ‌گونه دخانیاتی مصرف نشود، ؛ چراکه سیگار کشیدن یکی از اصلی‌ترین عوامل به‌وجودآمدن حفره خشک است. این عارضه یک عارضه بسیار دردناک محسوب می‌شود و در صورت بروز می‌تواند پروسه ایمپلنت را با اختلال مواجه کند؛ اما حفره خشک چیست؟

زمانی که دندان کشیده می‌شود و قرار است فک بیمار برای قرار دادن پایه‌های ایمپلنت آماده شود، لخته‌های خون این حفره را پر می‌کنند تا از عصب‌های دندان در برابر آلودگی، میکروب، باکتری و عفونت محافظت کنند. سیگارکشیدن می‌تواند این لخته‌ها را از بین ببرد و هم پروسه درمان را با مشکل مواجه خواهد کرد و هم بیمار متحمل درد بسیار شدیدی خواهد شد. علاوه‌براین، بیمارانی که سیگار می‌کشند از اساس برای مبتلا‌شدن به انواع عفونت‌ها و نارسایی‌ها مستعد هستند و این نکته را باید در نظر گرفت؛ بنابراین پزشکان اکیدا توصیه می‌کنند بیماران تا حداقل دو هفته پس‌از کاشت ایمپلنت‌ها از کشیدن سیگار اجتناب کنند.

مراقبت های ایمپلنت دندان

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت کامل دندان چیست؟

قیمت ایمپلنت دندان از شخصی به شخص دیگر متفاوت است و براساس شرایط و فاکتورهای گوناگونی تغییر می‌کند. فاکتورهای اثرگذار بر قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین عبارت‌اند از:

تعداد پایه ایمپلنت کامل

تعداد پایه‌های ایمپلنتی که قرار است در روند درمان شما استفاده شود در هزینه نهایی اثرگذار است. هر چقدر تعداد این پایه‌ها بیشتر باشد، طبیعتاً هزینه کار بالاتر خواهد رفت.

برند پایه ایمپلنت کامل

ایمپلنت‌ها توسط برندهای تجاری مختلفی تولید می‌شوند. هر برند ویژگی‌های کیفی خاصی دارد و این مسئله بر قیمت نهایی کار اثرگذار است.

نقش نوع روکش در هزینه ایمپلنت کل دندان‌ها

نوع روکش متغیر بسیار مهمی در تعیین هزینه درمان است. روکش‌های ایمپلنت انواع مختلفی دارند و می‌توانند از جنس سرامیک، چینی، زیرکونیا، آلیاژ طلا یا ایمکس باشند. طبیعتا انتخاب نوع روکش بسته به کیفیت و کارایی آن قیمت‌ نهایی را تغییر خواهد داد. هرچند که قیمت بالا نشانه کیفیت بالا نخواهد بود؛ اما بهتر است سراغ مراکزی که قیمت‌های بسیار پایینی برای انجام ایمپلنت ارائه می‌دهند نروید. این مراکز عموماً از روکش‌های بی‌کیفیت و پایه‌های تقلبی برای تکمیل درمان استفاده می‌کنند و هم به فک شما آسیب می‌رسانند و خسارت مالی برایتان به وجود می‌آورند.

میزان تخصص و تجربه پزشک ایمپلنت کامل

مهارت و تخصص دندانپزشک شما فاکتور مهم دیگری است که قیمت نهایی ایمپلنت را تعیین می‌کند. ایمپلنت یک روش درمانی تخصصی است، خصوصاً زمانی که قصد انجام ایمپلنت هر دو فک را دارید، پزشک شما باید از مهارت و دقت بیشتری برخوردار باشد تا بتواند روند درمان شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. یقیناً کیفیت کاری که یک پزشک باتجربه، ماهر و حاذق انجام می‌دهد با یک پزشک تازه‌کار و آماتور یکسان نیست و شما باید بهای تجربه و تخصص پزشک را بپردازید. ما در کلینیک روشن طلب برای رفاه حال مراجعان،  ترکیبی از تجربه و مهارت دندانپزشکان، قیمت مناسب و استفاده از بیمه‌های تکمیلی را برای شما به ارمغان آورده‌ایم‌.

فرآیند ایمپلنت کامل دندان‌ها چند ماه طول می‌کشد؟

فرایند اصلی انجام ایمپلنت کامل دندان‌ها به‌طورکلی بین ۶ تا ۸ ماه طول می‌کشد. فراموش نکنید که این مدت‌زمان در حالتی است که شما تمام شرایط اولیه را داشته و نیاز به انجام درمان‌های تکمیلی مانند جراحی استخوان فک نداشته باشید. در این صورت روند درمان شما طولانی‌تر می‌شود و باید مدتی را صرف جراحی، گذراندن دوران نقاهت و آماده‌سازی شرایط کاشت ایمپلنت کنید.

ایمپلنت دیجیتال در کلینیک دندانپزشکی پاسارگاد

سوالات متداول

چه درمانی جایگزین ایمپلنت کامل است؟

تنها درمان جایگزینی که تاکنون ابداع شده، پروتز دندان مصنوعی است.

آیا ایمپلنت کل فک درد دارد؟

از آنجایی که فرایند ایمپلنت کل فک توسط بی حسی انجام میشود فرد دردی متوجه نمی شود اما ممکن است بعد از آن احساس ناراحتی داشته باشد که توسط دارو کنترل خواهد شد.

ایمپلنت کل فک بهتر است یا جدا؟

با توجه به وضعیت دندان های هر فرد و نحوه قرار گیری آن دندانپزشک با معاینه دهان میتواند پاسخ این سوال را به شما بدهد.

آیا با انجام ایمپلنت کل فک میتوان نخ دندان استفاده کرد؟

بله ایمپلنت ها مانند دندان های طبیعی بوده و میتوان آن را به صورت کامل نخ دندان کشید.

سیگار کشیدن بعد از ایمپلنت فول موس ضرر دارد؟

افراد سیگاری آن دسته از افرادی هستند که ایمپلنت کل دهان ممکن است که با ریسک مواجه شود. توصیه می شود تا حد امکان از استعمال دخانیات بعد از ایمپلنت خودداری کنید وگرنه تاثیرات غیر قابل اجتنابی را در پی دارد.

برای افزایش طول عمر ایمپلنت باید چه اقداماتی انجام داد؟

طول عمر ایمپلنت به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله رعایت رژیم غذایی مناسب بعد از کاشت دندان ایمپلنت، استفاده از نخ دندان و استفاده کردن از مسواک نرم و … .

آیا روکش دندان‌هایی که روی ایمپلنت قرار می‌گیرد حالت طبیعی دارد؟

بله. در صورتی که به یک دندانپزشک متبحر مراجعه کنید، نوع کاشت و همچنین قالبگیری دندان و حتی ساخت روکش با دقت کامل انجام می‌شود و بی‌شک بیمار از نتیجه عملیات کاشت رضایت کامل خواهد داشت.

سخن پایانی

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین راهکاری بسیار کاربردی و مناسب برای بیمارانی است که تمام دندان‌ها یا بخش زیادی از دندان‌های خود را به هر دلیلی از دست داده‌اند. از آن جایی که این روش درمانی نتیجه‌ای ماندگار و عمدتاً دائمی دارد، پزشکان به بیمارانی که واجد شرایط باشند توصیه می‌کنند که این سراغ این روش درمانی بروند. اگر شما نیز کیس مناسبی برای انجام ایمپلنت هر دو فک هستید، پیشنهاد می‌‌کنیم با توجه به توصیه‌های گفته‌شده برای شروع روند درمان خود به کلینیک دندانپزشکی پاسارگاد مراجعه کنید.

شما میتوانید برای انجام ایمپلنت دندان زیر نظر برترین متخصصان و با بهترین ابزار و متریال های دنیا به کلینیک دندانپزشکی تخصصی پاسارگاد مراجعه نمایید.

ویزیت آنلاین و رایگان

امکان طرح سوال و مشکل دندانپزشکی در واتس اپ و دریافت پاسخ

ایمپلنت کامل دندان می تواند یک تصمیم برای تغییر زندگی شما باشد. این یک روش عالی برای کسانی است که از لبخند خود و یا غذا خوردن در عموم خجالت زده می شوند. اگر شما واقعا تمایل به یک لبخند زیبا متکی بر ایمپلنت دندان دارید این روش ارزش هزینه را دارد. در مقایسه دندان های متکی بر ایمپلنت با دندان مصنوعی سنتی، افرادی که ایمپلنت دندان را انتخاب می کنند، به مراتب بیشتر از خوردن و لبخند زدن در عموم خوشحال هستند.

کلینیک تخصصی پاسارگاد در راستای مسئولیت مدنی و پزشکی خود درباره ارتقا سلامت و بهداشت دهان و دندان اقدام به راه‌اندازی امکان ویزیت و مکالمه با پزشکان خود را در پیام‌رسان واتس‌اپ مهیا کرده است.

کلینیک دندانپزشکی پاسارگاد، به صورت آنلاین، اقدام به ویزیت رایگان مراجعانی می کند که نیازمند درمان بوده ولی امکان مراجعه حضوری ندارند. این ویزیت آنلاین، از طریق تماس تصویری یا پیام متنی صورت می‌گیرد. تعدادی از متقاضیان به صورت تخصصی و در یک فضای کاملاً دوستانه توسط دکتر روشن طلب ویزیت و معاینه خواهند شد.

اگر در مورد ایمپلنت دندان سوالی دارید و قصد گرفتن وقت برای مشاوره دارید، تیم دندانپزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. اگر می خواهید برای مشاوره برنامه ریزی کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

01332134831-6

5 دیدگاه در ”ایمپلنت کامل دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X