کاشت دندان با بیهوشی چیست ؟ و چگونه انجام می شود؟ در مراحل کاشت ایمپلنت های دندانی و زیبایی، قابل درک است که همه بیماران برای انجام جراحی دندان راحت نیستند و گاهی ترس مانع از مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی می شود. برخی از بیماران ترجیح می دهند هنگام عمل بیدار باشند و با روند درمان دندانپزشکی خود همراه باشند. کاشت ایمپلنت دندان با بیهوشی یکی از راه های جدید درمانی برای بیمارانی است که قصد جایگزین کردن دندان هایشان را دارند.

کلینیک تخصصی ایمپلنت دکتر روشن طلب برای برخی از بیماران، جراحی دندان را تحت بیهوشی عمومی انجام می دهند. به این ترتیب، بیمار در حین درمان، کاملاً در خواب به سر می برد و هیچ گونه دردی احساس نمی کند.

ایمپلنت دندان با بیهوشی چیست ؟  

ایمپلنت دندان با بیهوشی انواع مختلفی دارند و برای افرادی که فوبیادنتال ( ترس از دندانپزشکی ) دارند، مناسب می باشد و در این نوع ایمپلنت فرد به هیچ وجه دردی از جراحی احساس نخواهد کرد. ایمپلنت دندان با بیهوشی به دو صورت نیمه هوشیار و بیهوشی کامل انجام می شود.

به کمک ایمپلنت دندان با بیهوشی دیگر افراد دلیلی برای ترس از ایمپلنت نخواهند داشت و می تواند بدون استرس درمان خود را انجام دهند. معمولا برای ایمپلنت دندان با بیهوشی از خواب مصنوعی استفاده می شود که فرد به صورت کامل خواب است و متوجه انجام جراحی نخواهد شد.

مزایای ایمپلنت دندان با بیهوشی

  1. انجام ایمپلنت دندان بدون هیچ ترس
  2. کاهش استرس و دلهره
  3. افزایش آرامش ذهنی بیمار
  4. امکان کاشت چندین ایمپلنت در یک جلسه
  5. امکان انجام چند درمان دندانپزشکی در یک جلسه
  6. جلوگیری از واکنش های ناخواسته بیمار

معایب ایمپلنت دندان با بیهوشی

  1. افزایش هزینه نهایی ایمپلنت
  2. برخی از عوارض ایمپلنت با بیهوشی

ایمپلنت دندان چیست؟ مزایا، مراحل و هزینه

ما در این مقاله به طور کامل هرچیزی که شما باید درباره ایمپلنت دندان بدانید را توضیح داده ایم.

انواع بیهوشی مورد استفاده در جراحی کاشت دندان

  1. بی حسی موضعی:

پس از تزریق عامل بی حسی موضعی بر روی لثه، دندانپزشک شما بی حسی موضعی را برای بی حس کردن لثه ها و دندان  هایی که در نزدیکی ناحیه ای که جراحی ایمپلنت دندان انجام می شود، انجام می دهند. اثرات بی حسی موضعی تا چند ساعت ادامه می یابد و پس از آن، از بین می رود. برای بیمارانی که قبل از عمل احساس اضطراب می کنند، بی حسی موضعی بهترین گزینه می باشد.

  1. اکسید نیتروژن:

اکسید نیتروژن نوع دیگری از بیهوشی است که برای حفظ آرامش بیمار در حین عمل کاشت ایمپلنت دندان با بیهوشی کامل ، در حالی که بیمار هوشیار و بیدار است، انجام می شود تا بعد از عمل به راحتی به خانه برود. دندانپزشک از ماسک مخصوصی استفاده می کند تا به بیمار اجازه دهد قبل از عمل کاشت دندان گاز را تنفس کند. در این نوع بیهوشی، بیمار در حین عمل بیدار است و برای بیمارانی که با اضطراب و دلهره خفیف روبرو هستند روش ایده آلی است اما برای بیمارانی که مشکلات تنفسی یا بیماری شدید ریه دارند، استنشاق اکسید نیتروژن توصیه نمی شود .

  1. بیهوشی عمومی:

اضطراب برخی از بیماران در مورد عمل جراحی کاشت دندان زیاد است. آنها باید برای کاشت صاف و موفق ایمپلنت بیهوش شوند. به منظور آرام کردن آنها، بیهوشی عمومی باعث می شود بیمار از این روش بی اطلاع باشد. دندانپزشک ممکن است با درنظر گرفتن سطح اظطراب، سن و مدت زمان درمان، بیهوش عمومی یا استفاده از بی حسی را پیشنهاد دهد.

در طول مدت بیهوشی بیمار کاملا ارام است و هیچ کدام از مراحل درمان را متوجه نمی شود و به عبارتی از عملیات جراحی که انجام می شود بی اطلاع است و در آخر که بیدار می شود به یاد نمی آورد که در طول عمل چه اتفاقی افتاده است.

کاشت فوری دندان

در این مقاله می خواهیم درباره ایمپلنت فوری، معایب و مزایای آن، شرایط استفاده و مراحل ایمپلنت فوری برایتان بگوییم.

کاشت ایمپلنت دندان با بیهوشی کامل چگونه انجام می شود؟

یک متخصص بیهوشی قبل از جراحی وضعیت سلامت بیمار را به طور کامل بررسی می کند و سپس متناسب با نوع عمل و وضعیت وخامت دندان، بیهوشی را تجویز می کند. بیهوشی می تواند به صورت داخل وریدی یا استنشاق گاز اکسید نیتروژن صورت بگیرد. هنگامی که متخصص بیهوشی عمومی شروع به کار می کند، بیمار قادر به احساس درد و فشار ابزار دندانپزشکی نمی باشد.

متخصص بیهوشی در تمام مدت عمل دندانپزشکی پیش شما می ماند و دائما وضعیت تنفس شما را چک می کند. آنها همچنین نبض و فشار خون شما را زیر نظر خواهند داشت.

هنگامی که بیهوشی عمومی کار می کند، دندانپزشک شما درمان را شروع می کند. به غیر از کاشت ایمپلنت های دندانی، روش های درمانی مانند پیوند استخوان، کشیدن دندان و حتی موارد کاشت ایمپلنت کامل قوس را می توان تحت بیهشی کامل و یا بی حسی موضعی انجام داد.

انواع ایمپلنت دندان ( جنس، اندازه، نوع اتصال)

در این مقاله از وب سایت دندانپزشکی پاسارگاد به طور کامل انواع ایمپلنت دندان را شرح خواهیم داد.

ایمپلنت دندان با بیهوشی برای چه کسانی مناسب است ؟

  • افرادی که فوبیادنتال ( ترس از دندانپزشکی ) را دارند.
  • افرادی مقاومت در برابر درد پایینی دارند.
  • افرادی که دارای دندانهای حساس هستند.
  • افرادی که دارای رفلاکس معده هستند و نسبت به ترشحات حلق حساس هستند.
  • افرادی قصد کاشت ایمپلنت در تعداد بالا به همراه درمان های مختلف را دارند.

مراقبت های قبل ایمپلنت دندان با بیهوشی

برای انجام ایمپلنت دندان با بیهوشی ابتدا آزمایشات مخصوص از شما گرفته می شود تا وضعیت شما بررسی شود. حتما در نظر داشته باشید درباره مراقبت های قبل از پزشک خود سوال فرمایید و نظر پزشک در مورد مراقبت ها اولویت دارد.

برخی از مراقبت های قبل ایمپلنت دندان با بیهوشی شامل :

  1. 6 ساعت قبل از جراحی یک وعده غذایی سبک و مقوی مصرف کنید و بعد از دیگر غذا نخورید.
  2. 2 ساعت قبل از بیهوشی مصرف هر گونه مایعات هم قطع کنید.
  3. حتما به همراه یک فرد به آنجا بروید تا با او به خانه بروید.
  4. اگر احساس مریضی یا سرماخوردگی داشتید، حتما با متخصص بیهوشی در میان بگذارید.

انواع روکش ایمپلنت دندان

در این مقاله به بررسی کامل روکش ایمپلنت، مراحل آن می پردازیم.

مراحل پس از عمل کاشت ایمپلنت

پس از اتمام عمل، به بخش منتقل می شوید که در آنجا بیدار شده و بهبود می یابید. وقتی علائم حیاتی شما طبیعی باشد، می توانید آنجا را ترک کنید. ضروری است که شما بعد از عمل با فردی هماهنگ کنید تا شما را ببرد زیرا بعد از درمان و کاشت ایمپلنت با بیهوشی کامل شما قادر به رانندگی نیستید. همچنین می توانید یک شب را در بیمارستان بمانید تا بهبود پیدا کنید.

بسته به روش درمانی که انجام داده اید، ممکن است دهان و دندان شما احساس درد یا تورم کند. مسکن ها و کیسه های یخ به شما در بهبودی سریع تر کمک می کنند.

امکان کاشت ایمپلنت با بیهوشی در رشت برای همه دندان ها وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بله هیچ‌گونه محدودیتی از این نظر وجود ندارد. در واقع کاشت ایمپلنت با سدیشن از نظر تعداد دندان و محل قرارگیری آن محدودیتی نداشته و بیمار می‌تواند کاشت ایمپلنت برای یک یا چند دندان را با این روش انجام دهد.

بهترین زمان ایمپلنت بعد از کشیدن دندان

چرا نیاز داریم بعد از کشیدن دندان ایمپلنت کنیم؟

سوالات متداول

ایمپلنت دندان با بیهوشی امکان پذیر است ؟

بله . به روش های مختلفی می توان ایمپلنت دندان با بیهوشی انجام دارد که در تمامی این روش ها متوجه هیچگونه دردی نخواهید شد و می توانید بدون هیچ ترسی درمان ایمپلنت خود را انجام دهید.

آیا ایمپلنت دندان با بیهوشی عوارض دارد ؟

به طور کلی عوارض خاصی برای ایمپلنت با بیهوشی گزارش نشده است اما بعد از بیهوشی ممکن است بی حالی، سردرد، تهوع و برخی از این عوارض وجود داشته باشد.

درچه شرایطی بیمار را بی هوش می کنند؟

در صورتی که فرد دارای استرس شدید بوده و توانایی تحمل درد را نداشته باشد او را بی هوش می کنند.

سخن پایانی

ایمپلنت دندان با بیهوشی در رشت کامل یک روش مطمئن، بدون درد و خونریزی و بدون هیچ گونه فشار است که شما می توانید در آرام ترین وضعیت ممکن دندان های خود را به دست متخصصین حرفه ای کلینیک دندانپزشکی دکتر روشن طلب بسپارید تا بهترین نتیجه را از درمان خود بگیرید.

در پایان باید بگوییم که کار جراحی کاشت ایمپلنت دندان باید حتماً توسط متخصص حاذق و ماهر انجام شود تا مشکلی برای لثه و دندان ها به وجود نیاید.

درصورتی‌که نیاز به مشاوره در خصوص کاشت دندان دارید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی، با مرکز تخصصی کاشت دندان دکتر روشن طلب بهترین دکتر ایمپلنت تماس حاصل فرمایید. ما بهترین مشاوره را در حوزه کاشت دندان به شما خواهیم داد.

اگر تا کنون عمل کاشت ایمپلنت دندان انجام داده‌اید، خوشحال می‌شویم تجربیات ارزشمند خودتان را با ما در زیر این مقاله به اشتراک بگذارید. اگر هنوز در مورد مطالب گفته شده برای شما سؤال یا ابهامی وجود دارد، با مطرح‌کردن آن در زیر این مقاله در سریع‌ترین زمان ممکن به جواب آن دست پیدا کنید.

ویزیت آنلاین و رایگان

امکان طرح سوال و مشکل دندانپزشکی در واتس اپ و دریافت پاسخ

هنگام در نظر گرفتن نحوه درمان و نوع ایمپلنت، مهم است که به یک متخصص ایمپلنت دندان مراجعه کنید تا تعیین کند، چه نوع ایمپلنتی برای نیازهای دندانی شما مناسب است؛ به همین جهت، برای رفع ابهامات و سوالات خود در مورد ایمپلنت دندان با کلینیک دندانپزشکی پاسارگاد در ارتباط باشید تا مشاوره لازم را دریافت کنید.

گروه دندان پزشکی دکتر روشن طلب در راستای مسئولیت مدنی و پزشکی خود درباره ارتقا سلامت و بهداشت دهان و دندان اقدام به راه‌اندازی امکان ویزیت و مکالمه با پزشکان خود را در پیام‌رسان واتس‌اپ مهیا کرده است.

گروه دندان پزشکی دکتر روشن طلب، به صورت آنلاین، اقدام به ویزیت رایگان مراجعانی می کند که نیازمند درمان ایمپلنت بوده ولی امکان مراجعه حضوری ندارند. این ویزیت آنلاین، از طریق تماس تصویری یا پیام متنی صورت می‌گیرد. تعدادی از متقاضیان به صورت تخصصی و در یک فضای کاملاً دوستانه توسط دکتر روشن طلب ویزیت و معاینه خواهند شد.

اگر در مورد ایمپلنت دندان سوالی دارید و قصد گرفتن وقت برای مشاوره دارید، تیم دندانپزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. اگر می خواهید برای مشاوره ایمپلنت دندان برنامه ریزی کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

01332134831-6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X