کاشت ایمپلنت توسط دکتر روشن طلب

ایمپلنت دندان چقدر زمان می برد؟ ایمپلنت دندان چند جلسه طول میکشد؟ این سوالی است که در بیشتر مواقع بیماران می پرسند. در واقع، بسیاری از افراد به دنبال آن هستند تا بدانند کاشت دندان یا همان ایمپلنت چند جلسه طول میکشد و تا چه زمانی باید منتظر بمانند. مسلما برای افرادی که قصد دارند تا یک زمان مشخصی مراحل ایمپلنت دندان را پشت سر گذاشته باشند، این موضوع اهمیت بسیاری دارد. در بخش هایی از این مقاله به ارائه توضیحات دقیق از زبان دکتر حسن روشن طلب می پردازیم. خواهیم دید که برای ایمپلنت دندان چند جلسه باید به کلینیک تخصصی ایمپلنت رشت مراجعه کنیم.

اولویت در کاشت ایمپلنت دندان

اگر فردی به ایمپلنت دندان نیاز دارد، به دو دلیل نباید آن را به تعویق بیندازد که این دلایل عبارتند از:

  1. زمانی که دندان به دلایل متعددی از بین می رود و جای خالی در لثه به وجود می آید، دندان ها تمایل دارند تا به سمت جای خالی دندان حرکت کنند. در واقع در تمام مراحل زندگی انسان، دندان ها تمایل به حرکت دارند و حالا با ایجاد جای خالی، این امکان برای آن ها فراهم شده است. این اتفاق نظم دندان ها را به طور کامل به هم ریخته و مشکلات متفاوت خود را برای بیمار ایجاد خواهد کرد.
  2. جای خالی دندان سبب شده تا در هنگام غذا خوردن، استخوان فک فشار مضاعفی را تحمل کند و هر چه در کاشت ایمپلنت دندان تاخیر ایجاد شود، ساییدگی استخوان بیشتر و ایمپلنت دندان سخت تر خواهد شد.
  3. زمانی که مواد غذایی به طور مستقیم به لثه برخورد می کنند، احتمال بروز بیماری های مختلف دهان و دندان برای بیمار ایجاد می شود.

ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد؟

روند درمان در کاشت پروتز دندانی، به طور مثال برای کاشت یک واحد دندان به این ترتیب می باشد:

مراحل کاشت فیکسچر تا تحویل پروتز ایمپلنت

  • اول: کاشت پایه (فیکسچر)
  • دوم: باز کردن بخیه ها 15 روز پس از جراحی
  • سوم: چکاپ وضعیت فک، لثه و دندان ها پس از گذشت دو ماه
  • چهارم: بستن هیلینگ یک ماه پس از چکاپ
  • پنجم: قالبگیری دو هفته بعد از هیلینگ گذاری
  • ششم: امتحان فریم قالب گیری شده
  • هفتم: تحویل پروتز ایمپلنت

این پروسه حداقل زمان لازم برای فرآیند کاشت ایمپلنت است. البته برای کاشت ایمپلنت در فک پایین به زمان کمتری نیاز است. به همین دلیل توصیه می شود که در صورت کاشت ایمپلنت در حد دو فک، شروع فرآیند درمان یا هم زمان با هم و یا کاشت ایمپلنت فک بالا زودتر آغاز شود. اما بسیاری از بیماران ترجیح می دهند کاشت ایمپلنت را با یک فک آغاز کرده و در صورت رضایت فرآیند درمان را برای دندانهای دیگر ادامه خواهند داد. با این وجود دندانپزشکان معمولا توصیه می کنند برای صرف زمان کمتر و هزینه کمتر این پروسه همزمان با هم انجام شود. علاوه بر این همزمانی فرآیند درمان، موجب تقسیم بندی ایده آل تر فضا و قرینه سازی بهتر خواهد شد.

کشیدن بخیه ایمپلنت، زمان و نحوه انجام آن

در این مقاله قصد داریم نحوه کشیدن بخیه ایمپلنت را توضیح دهیم.

مدت زمان کاشت ایمپلنت در استخوان فک

این مرحله از درمان حدود 3 دقیقه به ازای هر ایمپلنت نیاز دارد و پس از آن برای جوش خوردن استخوان فک با پایه ایمپلنت لازم است تا حدود 3 تا 5 ماه دوره نقاهت سپری گردد.

ایمپلنت دندان چقدر زمان می برد؟

به طور کلی کاشت ایمپلنت دندان در 7 مرحله صورت می گیرد که طول مدت این مراحل، با توجه به شرایط بیمار متغیر است و عموما بین 5 تا 9 ماه زمان می برد.

به طور مثال، اگر قرار باشد تنها یک دندان بیمار کاشته شود، مطمئنا مدت زمان و تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان، کوتاه تر از زمانی است که به کاشت چند دندان نیاز دارید. در واقع، برای کاشت ایمپلنت دندان تکی معمولا به 5 ماه زمان نیاز خواهید داشت. در حالی که برای تعداد بیشتری از ایمپلنت ها، ۶ ماه و حتی بیشتر زمان نیاز است.

روال ایمپلنت دندان و فرآیند انجام آن را می توان در سه گام ارزیابی، قرار دادن پایه و قرار دادن تاج، تقسیم بندی کرد. نمی توان به طور قطعی درباره همه بیماران یک نظر را ارائه داد. نتیجه معاینات پزشک و تشخیص سلامت دهان، فک و دندان های بیمار، نقش بسزایی در تعیین تعداد جلسات کاشت ایمپلنت دندان خواهد داشت.

روکش ایمپلنت پیچی یا چسبی

بین ایمپلنت چسبی یا پیچی کدام یک را ترجیح می دهید!

تاثیر پیوند استخوان در مدت زمان کاشت ایمپلنت

در صورتی که دارای تراکم کافی از استخوان فک باشید، پیوند استخوان فک همزمان با کاشت پایه ایمپلنت در استخوان فک صورت خواهد گرفت، اما در غیر این صورت باید پیوند استخوان را به صورت جداگانه برای بهبود شرایط تراکم استخوان فک خود انجام دهید.
انجام پیوند استخوان قبل از شروع درمان، می تواند بین 3 الی 6 ماه زمان نیاز داشته باشد.

ورم بعد از ایمپلنت چند روز طول می‌کشد؟

یا بعد از ایمپلنت صورت ورم می‌کند؟ علت ورم لثه بعد از ایمپلنت چیست؟

تاثیر متد جراحی بر زمان کاشت ایمپلنت

اقدامات درمانی که برای هر فرد در این روش انجام می شود، تفاوت هایی در هر شخص دارد که بستگی به شرایط جسمانی او دارد. تمام این اقدامات به نوبه خود می تواند در زمان این روش درمانی نقش داشته باشند:

  1. در صورتی که بیمار نیاز به پیوند استخوان نداشته باشد و تنها از این روش برای جایگزینی یک دندان خود استفاده کرده باشد، معمولا روند درمانی او چند ماه خواهد بود.
  2. بعضی از افراد نیاز به کاشت چند ایمپلنت دارند که اگر در این حین به پیوند استخوان نیز نیاز داشته باشند، پس فرایند درمان آن ها مدت زمان بیشتری خواهد بود.
    بنابراین می توان بیان کرد که هرچه متد و روش جراحی برای فرد پیچیده تر باشد، می تواند دوره درمانی طولانی تری داشته باشد.

چرا جراحی ایمپلنت انجام می‌دهیم؟

در چه شرایطی باید ایمپلنت دندان بکاریم؟

چند ایمپلنت دندان را می توانید در یک زمان دریافت کنید؟

به طور کلی شما می توانید به تعداد دندان هایی که نیاز به تعویض دارند، ایمپلنت دندان داشته باشید. با این حال، هر بیمار نیازهای فردی دارد و متخصص ایمپلنت شرایط سلامت دهانی فرد را برای این کار در نظر خواهد گرفت.
تعداد ایمپلنت هایی که می توان در یک جلسه دندانپزشکی نصب کرد، به وضعیت بهبود فرد مربوط می شود.
برخی از بیماران ترجیح می دهند که در یک جلسه تمام ایمپلنت های دندانی خود را دریافت کنند، در حالی که برخی دیگر تمایل دارند تا این کار را در جلسات متعدد انجام دهند.
در حالی که فرآیند دریافت ایمپلنت نسبتاً بدون درد است، ممکن است کمی درد و ناراحتی همراه با این فرآیند وجود داشته باشد، به خصوص اگر چندین دندان به طور همزمان جایگزین شوند.

ایمپلنت یک روزه- کاشت و تحویل دندان در یک روز

آیا روکش هم در همان جلسه به بیمار تحویل داده می شود یا خیر؟

از کجا متوجه شوم، مدت زمان درمان من چقدر است؟

برای اینکه از وضعیت دهان و دندان خود و مدت زمان مورد نیاز برای کاشت ایمپلنت آگاه شوید، بهتر است تا یک جلسه برای مشاوره و ارزیابی به کلینیک دندانپزشکی تخصصی دکتر روشن طلب مراجعه کرده و با مشاوره با متخصص ایمپلنت از شرایط زمانی درمان خود اطلاعات لازم را کسب کنید.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

آیا باید نگران درد بعد از جراحی ایمپلنت باشید؟

سوالات متداول

مدت زمان گذاشتن ایمپلنت چقدر است؟

قرار دادن یک ایمپلنت توسط دکتر روشن طلب ممکن است کمتر از 3 دقیقه طول بکشد، در حالی که یک جراحی پیچیده که نیاز به چندین تعویض دارد، می تواند بیش از نیم ساعت طول بکشد.

چه زمانی به پیوند استخوان نیاز است؟

گاهی اوقات استخوان فک تراکم کافی ندارد و نمی تواند مقاومت درستی در برابر ایمپلنت داشته باشد. در این شرایط لازم است تا مقداری استخوان اضافی به محل ایمپلنت اضافه شود که به این اقدام پیوند استخوان گفته می شود. این استخوان می تواند از استخوان فک پایین یا بالا و یا حتی قسمت دیگری از بدن ایجاد شود.

چقدر زمان می برد تا ایمپلنت دندان بهبود یابد؟

باید در نظر داشته باشید که برای ایمپلنت دندان فرایندی طولانی مدت را خواهید داشت که با توجه به شرایط، از 4 هفته تا چند ماه به طول می انجامد. اما بعد از اتمام مراحل کاشت ایمپلنت دندان، با رعایت دستورالعمل های دندانپزشک متخصص، دوره نقاهت به سرعت سپری خواهد شد.

چه مدت بعد از کشیدن دندان، باید کاشت ایمپلنت دندان انجام شود؟

اگر به درستی بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نکرده باشید، احتمال آسیب به استخوان فک وجود داشته که گاها خودتان از این مسئله مطلع نیستید. وقتی استخوان موجود زیر استخوان فک در مدت طولانی از بین رفته باشد و یا بیماری های لثه افزایش یافته باشند، در این صورت توانایی لازم برای نگهداری از ایمپلنت را نخواهد داشت. دندانپزشک در این شرایط قبل از نصب ایمپلنت باید به بازسازی استخوان فک بپردازد که حدود 3 الی 4 ماه زمان نیاز دارد.

آیا در زمان جوش خوردن استخوان فک با پایه ایمپلنت، می توان جایگزینی برای دندان ها در نظر گرفت؟

این دوره انتظار که معمولا بین 3 تا 6 ماه می باشد، احتمالا برای اکثر افراد سخت خواهد بود، زیرا باید مدت زمانی را بدون دندان سپری کنند، خصوصا اگر دندان جلو باشد، برای بیمار سخت تر نیز خواهد بود. اما به هر حال نباید فشاری روی پروتز وارد شود که در غیر این صورت احتمال شکست ایمپلنت این درمان وجود خواهد داشت. همچنین این موضوع می تواند در روند جوش خوردن استخوان فک با پایه ایمپلنت نیز اختلال ایجاد کند. اما برای دندان های جلو میتوان از روکش موقت استفاده کرد.

سخن آخر

در این مقاله توضیحات جامعی در مورد دوره انتظار ایمپلنت و اینکه کاشت ایمپلنت دندان چند جلسه طول میکشد، ارائه شد. دیدیم که برای اینکه از وضعیت دهان و دندان خود و مدت زمان مورد نیاز برای کاشت ایمپلنت آگاه شوید، بهتر است تا یک جلسه برای مشاوره و ارزیابی به کلینیک دندانپزشکی تخصصی دکتر روشن طلب مراجعه کرده و با مشاوره با متخصص ایمپلنت از شرایط زمانی درمان خود اطلاعات لازم را کسب کنید. روال ایمپلنت دندان و فرآیند انجام آن را می توان در سه گام ارزیابی، قرار دادن پایه و قرار دادن تاج، تقسیم بندی کرد. نمی توان به طور قطعی درباره همه بیماران یک نظر را ارائه داد. نتیجه معاینات پزشک و تشخیص سلامت دهان، فک و دندان های بیمار، نقش بسزایی در تعیین تعداد جلسات کاشت ایمپلنت دندان خواهد داشت.

دکتر حسن روشن طلب، فلوشیپ ایمپلنت از امریکا به صورت تخصصی در حوزه کاشت انواع ایمپلنت دندان فعالیت دارند.

اگر در مورد ایمپلنت دندان سوالی دارید و قصد گرفتن وقت برای مشاوره دارید، تیم دندانپزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. اگر می خواهید برای مشاوره ایمپلنت دندان برنامه ریزی کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

01332123208-9

5 دیدگاه در ”ایمپلنت دندان چقدر زمان می برد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X