ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین چقدر است؟ هنگامی که بیماران با کلینیک ما تماس می گیرند، اولین سوالی که معمولا از ما می پرسند این است که “قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟” سوالات در مورد هزینه ایمپلنت دندان بیشتر از سوالات مربوط به درد بعد از عمل یا حتی میزان موفقیت پروسه ایمپلنت است.

از آنجایی که ایمپلنت، مطمئن ترین و بهترین روش کاشت دندان میباشد، افراد زیادی به دنبال انجام این روش و اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان میباشند. هزینه ایمپلنت دندان توسط دندانپزشک متخصص ایمپلنت برای هر بیمار تخمین زده می شود و به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

مسلم است که هیچ عضو مصنوعی جایگزین عضو اصلی نمی شود در مورد دندان هم به همین صورت است قطعا هیچ چیزی جای دندان طبیعی در دهان افراد را نمی تواند پر کند  اما همیشه به دنبال جایگزین های مناسب که شباهت بیشتری به طبیعی داشته باشد و انسان با وجود آن طبیعی تر بتواند جسم خارجی را تحمل کند .

در گذشته با ازدست دادن دندانها مجبور به استفاده از دندان مصنوعی بودیم. اما امروزه ایمپلنت کل دهان هم در فک بالا و هم در فک پایین قابل استفاده است و بهترین و مناسب ترین جایگزین برای دندان های از دست رفته است. ایمپلنت دندان راحتی، زیبایی، عملکرد وحس اعتماد به نفس از دست رفته بیماررا به او برمی گرداند.

تحقیقات نشان داده است بیش از 5 درصد از بزرگسالان دندان طبیعی در دهان خود ندارند و اکثر آنها از دندانهای مصنوعی استفاده می کنند . اما امروزه ایمپلنت کل دهان جایگزین مناسبی برای دندان مصنوعی شده است . اما اینکه تعداد ایمپلنت برای فک بالا چقدر است؟ حداکثر تعداد ایمپلنت در هر فک چقدر است؟ هر واحد ایمپلنت چند دندان است؟ قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین چقدر است؟ و پاسخ سایر سوالات در این زمینه را در ادامه این مطلب خواهید یافت.

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • تعداد ایمپلنت‌های مورد نیاز
  • برند ایمپلنت
  • جنس ایمپلنت
  • نوع پروتز
  • موقعیت دندانپزشکی

نقش تعداد ایمپلنتها در قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

تعداد ایمپلنت‌های مورد نیاز برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته، بر اساس عواملی مانند وضعیت دندان‌های باقی‌مانده، سلامت لثه‌ها، و وضعیت استخوان فک تعیین می‌شود. به طور کلی، هر چه تعداد ایمپلنت‌های مورد نیاز بیشتر باشد، هزینه ایمپلنت کامل نیز بیشتر خواهد بود.

به عنوان مثال، اگر فقط یک یا دو دندان از دست رفته باشند، ممکن است بتوان با استفاده از یک یا دو ایمپلنت، دندان‌های از دست رفته را جایگزین کرد. در این حالت، قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین بسیار کمتر از زمانی خواهد بود که تعداد دندان‌های از دست رفته بیشتر باشد.

حداکثر تعداد ایمپلنت در هر فک به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • تراکم استخوان فک
  • سلامت عمومی بیمار
  • تکنیک جراحی

به طور کلی، حداکثر تعداد ایمپلنت در هر فک از 6 الی 8 عدد است. با این حال، در برخی موارد، ممکن است بتوان از تعداد بیشتری ایمپلنت استفاده کرد.

در فک پایین، استخوان معمولاً متراکم تر از فک بالا است. بنابراین، می توان از تعداد بیشتری ایمپلنت در فک پایین استفاده کرد. در برخی موارد، ممکن است بتوان از 10 یا حتی 12 ایمپلنت برای جایگزینی کل دندان های فک پایین استفاده کرد.

در فک بالا، استخوان معمولاً نرم تر از فک پایین است. بنابراین، ممکن است لازم باشد از تعداد کمتری ایمپلنت استفاده شود. در برخی موارد، ممکن است لازم باشد از پیوند استخوان برای افزایش تراکم استخوان فک بالا استفاده شود.

در نهایت، تعداد ایمپلنت های مورد نیاز در هر فک باید توسط یک دندانپزشک متخصص ایمپلنت تعیین شود. این دندانپزشک با ارزیابی عوامل مختلف، بهترین گزینه درمانی را برای شما تعیین خواهد کرد.

در اینجا چند نمونه از تعداد ایمپلنت های مورد نیاز در هر فک آورده شده است:

  • برای جایگزینی کل دندان های فک پایین: 3 تا 6 ایمپلنت
  • برای جایگزینی کل دندان های فک بالا: 6 تا 8 ایمپلنت
  • برای جایگزینی یک دندان: 1 واحد ایمپلنت
  • برای جایگزینی دو دندان مجاور: 1 تا 2 واحد ایمپلنت
  • برای جایگزینی سه دندان مجاور: 2 واحد ایمپلنت
  • برای جایگزینی چهار دندان مجاور: 2 تا 3 واحد ایمپلنت

چرا رعایت بهداشت بعد از ایمپلنت مهم است؟

انجام جراحی ایمپلنت تنها اولین قدم است. مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان به همان اندازه مهم است.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

برای اطلاع از قیمت روی لینک بزنید

تعداد ایمپلنت برای فک بالا

تعداد ایمپلنت مورد نیاز برای فک بالا به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • تعداد دندان های از دست رفته
  • موقعیت دندان های از دست رفته
  • تراکم استخوان فک
  • سلامت عمومی بیمار

به طور کلی، برای جایگزینی کل دندان های فک بالا، حداقل 6 ایمپلنت نیاز است. این ایمپلنت ها باید در یک الگوی خاص قرار گیرند تا بتوانند از پروتز دندانی به طور موثر پشتیبانی کنند.

در برخی موارد، ممکن است بتوان از 4 ایمپلنت برای جایگزینی کل دندان های فک بالا استفاده کرد. این روش به عنوان ایمپلنت all-on-4 شناخته می شود. با این حال، این روش برای همه بیماران مناسب نیست و معمولاً فقط برای بیمارانی که فک بالای آنها استخوان کافی دارد و شرایط عمومی خوبی دارند، توصیه می شود.

در اینجا چند نمونه از تعداد ایمپلنت های مورد نیاز برای جایگزینی دندان های از دست رفته در فک بالا آورده شده است:

  • برای جایگزینی یک دندان: 1 واحد ایمپلنت
  • برای جایگزینی دو دندان مجاور: 1 تا 2 واحد ایمپلنت
  • برای جایگزینی سه دندان مجاور: 2 واحد ایمپلنت
  • برای جایگزینی چهار دندان مجاور: 2 تا 3 واحد ایمپلنت
  • برای جایگزینی کل دندان های فک بالا: 6 تا 8 ایمپلنت

در نهایت، تعداد ایمپلنت های مورد نیاز برای فک بالا باید توسط یک دندانپزشک متخصص ایمپلنت تعیین شود. این دندانپزشک با ارزیابی عوامل مختلف، بهترین گزینه درمانی را برای شما تعیین خواهد کرد.

ایمپلنت فک پایین

فک بالا و فک پایین مخصوصا در ناحیه انتهایی کام یا به اصطلاح دندانهای آسیا به منظور کاشت ایمپلنت های دندانی، شرایط متفاوتی از نظر استخوان فک وجود دارد در قسمت هایی انتهایی فک بالا سینوسها وجود دارند که در بیشتر موارد ضخامت کافی برای ایمپلنت دندانی وجود ندارد؛ اما این مشکل در ناحیه فک پایین وجود ندارد، با این اوصاف بازهم برای کاشت ایمپلنت دندانی فک پایین مشکلاتی از قبیل کاهش عرض استخوان فک بیشتر مشهوداست.با مطلبی کوتاه در این صفحه به بررسی کاشت ایمپلنت دندانی در فک پایین پرداخته شده است

اگر بیمار دو و یا چند دندان خود را از دست دهد، همیشه نیاز به جایگزین یک ایمپلنت به جای هر دندان نیست، در این مواقع باید عوامل زیادی را مانند حجم استخوان در محل قرار گیری ایمپلنت مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به این فاکتورها می تواند تعداد ایمپلنت ها را مشخص کرد.

با توجه به اینکه حجم استخوان های فک پایین بیشتر از فک بالا است تعداد ایمپلنت های که در فک بالا قرار می‌گیرند معمولا بیشتر از تعداد دندان های طبیعی شما است و برخلاف فک بالا، در فک پایین تعداد ایمپلنت ها می تواند کمتر از تعداد دندان های طبیعی شما باشد. در فک پایین، استخوان به سمت جلوی دهان بسیار محکمتر می شود و در نتیجه ایمپلنت دندان کمتری نسبت به قوس دندانی بالا لازم است که معمولا 5 یا 6 ایمپلنت متداول است.

ایمپلنت بدون درد

ایمپلنت بدون درد چگونه انجام می شود؟ آیا جراحی ایمپلنت درد دارد؟

جراحی ایمپلنت کامل فک پایین

چنانچه بیماری در ناحیه فک پایین دندانهای خودرا از دست دهد طبیعتا بهترین گزینه برای جایگزینی دندان در این ناحیه، ایمپلنت کامل فک پایین است. با بررسی فاکتورهای مورد نیازاز قبیل میزان تراکم استخوان فک پایین  متخصص دندانپزشکی ایمپلنت تشخیص می دهد که چه تعداد ایمپلنت باید در فک کاشته شود.

شرایط فک پایین برای کاشت ایمپلنت دندان معمولا بهتر از فک بالا است به همین خاطر ایمپلنت هایی که در فک پایین قرار می گیرند درصد شکست آنها بسیار کمتر خواهد بود . همچنین فک پایین بهترین گزینه برای جراحی ایمپلنت فوری نیزمی باشد.

به دلیل تراکم استخوانی که در فک پایین نسبت به فک بالا وجود دارد فک پایین تعداد ایمپلنت کمتری می تواند کاشته شود و پروتز روی آن قرار گیرد . اما در فک بالا به دلیل مشکلاتی که در استخوان وجود دارد معمولا با پیوند استخوان در ناحیه سینوسها از تعداد ایمپلنت بیشتری استفاده می شود.

به دلیل وجود سینوسها در فک بالا جراحی در این نواحی بسیار حساس خواهد بود و دقت و زبردستی جراح را می طلبد اما این مشکل در فک پایین دیده نمی شود و جراح به راحتی می تواند لثه فک پایین را شکافته و ایمپلنت را در استخوان فک مستحکم تر کند.

عموما برای قرار دادن پروتزهای دندانی فک پایین می توان از 4 ایمپلنت استفاده کرد در حالی که برای پروتز فک بالا از 6 تا 8 واحد ایمپلنت دندانی استفاده میکنند.

نحوه کاشت ایمپلنت کامل فک پایین

توصیه اغلب دندانپزشکان برای ایمپلنت کامل فک به صورت ۷ تا ۸ + ایمپلنت در فک بالا و ۵ تا ۷ ایمپلنت در فک پایین است. برای اینکه بتوان قوس کامل دندانهای فک پایین را متعادل کرد باید حداقل 4 واحد ایمپلنت در فک پایین کاشته شود. علاوه برآن عوامل متعددی را از قبیل سن بیمار، تراکم استخوان، عادتها ی دندان قروچه، قفل شدن دندان را باید در نظر گرفت و براساس این بررسی ها طرح درمان مناسب را تجویز نمود .

ایمپلنت کامل دندان

تاثیر روش درمان بر قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

روش های مختلفی برای کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین وجود دارد. انتخاب بهترین روش کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • مقدار استخوان فک موجود
  • وضعیت سلامتی عمومی بیمار
  • بودجه بیمار

دندانپزشک با ارزیابی شرایط بیمار بهترین روش را برای او انتخاب خواهد کرد. در ادامه به بررسی هر یک از این روش ها به طور مختصر می پردازیم:

روش سنتی

این روش قدیمی ترین روش کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین است. در این روش، معمولاً چهار ایمپلنت در هر فک کاشته می شود. این ایمپلنت ها در یک خط مستقیم در امتداد خط لثه قرار می گیرند. سپس یک پروتز دندانی بر روی این ایمپلنت ها قرار می گیرد.

مزیت این روش این است که نسبتاً ساده و ارزان است. همچنین، این روش برای افرادی که مقدار کمی استخوان فک دارند مناسب است.

معایب این روش این است که ممکن است نیاز به پیوند استخوان یا لیفت سینوس باشد. همچنین، این روش ممکن است برای افرادی که از نظر سلامتی عمومی شرایط خوبی ندارند مناسب نباشد.

روش all-on-4

این روش نسبتاً جدیدتر است و در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این روش، معمولاً چهار ایمپلنت در هر فک کاشته می شود. اما این ایمپلنت ها در یک زاویه قرار می گیرند که به آنها اجازه می دهد تا از استخوان فک کمتری استفاده کنند. سپس یک پروتز دندانی بر روی این ایمپلنت ها قرار می گیرد.

مزیت این روش این است که نسبت به روش سنتی نیاز به استخوان فک کمتری دارد. همچنین، این روش زمان بهبودی کوتاه تری دارد.

معایب این روش این است که ممکن است گران تر از روش سنتی باشد. همچنین، این روش ممکن است برای افرادی که از نظر سلامتی عمومی شرایط خوبی ندارند مناسب نباشد.

ایمپلنت All On 4 چیست و چه کاربردی دارد؟

روش all-on-6

این روش شبیه به روش all-on-4 است، اما در این روش شش ایمپلنت در هر فک کاشته می شود. این ایمپلنت ها در یک الگوی متقاطع قرار می گیرند که به آنها اجازه می دهد تا از استخوان فک بیشتری استفاده کنند. سپس یک پروتز دندانی بر روی این ایمپلنت ها قرار می گیرد.

مزیت این روش این است که نسبت به روش all-on-4 پایدارتر است. همچنین، این روش برای افرادی که از نظر سلامتی عمومی شرایط خوبی ندارند مناسب تر است. معایب این روش این است که ممکن است گران تر از روش all-on-4 باشد. همچنین، این روش ممکن است زمان بهبودی طولانی تری داشته باشد.

در نهایت، انتخاب بهترین روش کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین به عوامل مختلفی بستگی دارد و باید با مشورت دندانپزشک انجام شود.

کاشت ایمپلنت ساب پروستئال

مزایای ایمپلنت ساب پروستئال چیست؟ روش کاشت به چه صورت است؟ ایمپلنت برای چه کسانی مفید است؟

سایر موارد موثر بر قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

 برند ایمپلنت

برند ایمپلنت نیز بر روی قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین تأثیر می‌گذارد. ایمپلنت‌های برندهای معتبر معمولاً از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و هزینه بیشتری نیز دارند.

جنس ایمپلنت

جنس ایمپلنت نیز بر روی قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین تأثیر می‌گذارد. ایمپلنت‌های تیتانیومی معمولاً از قیمت بالاتری نسبت به ایمپلنت‌های فلزی دیگر برخوردار هستند.

ایمپلنت‌های تیتانیومی به دلیل مقاومت و سازگاری بالایی که با بدن انسان دارند، از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

نوع پروتز

نوع پروتزی که بر روی ایمپلنت‌ها قرار می‌گیرد، نیز بر روی قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین تأثیر می‌گذارد. پروتزهای ثابت معمولاً از پروتزهای متحرک گران‌تر هستند.

پروتزهای ثابت، مانند روکش‌های دندانی، به ایمپلنت‌ها جوش داده می‌شوند و قابل جدا شدن نیستند. پروتزهای متحرک، مانند دندان‌های مصنوعی، با کمک پایه‌هایی که به ایمپلنت‌ها متصل می‌شوند، در جای خود قرار می‌گیرند.

قیمت ایمپلنت دندان

برای اطلاع از قیمت روی لینک بزنید

مراحل انجام درمان در کلینیک پاسارگاد به چه صورت است؟

ما یک مشاوره برای ارزیابی نیازهای شما انجام می دهیم. معاینه کامل دهان بیمار، با عکس opg یا رادیوگرافی و سیتی اسکن برای بررسی استخوان فک و سایر ساختارهای زیرین می باشد. ما همچنین در مورد سابقه پزشکی شما، مشکلات فعلی سلامتی و داروهای فعلی که مصرف می کنید صحبت خواهیم کرد تا مشخص کنیم آیا شما کاندیدای مناسبی برای این روش هستید یا خیر. اگر کاندیدای خوبی برای این روش هستید، ما روش قرار دادن شما را برنامه ریزی می کنیم که پس از عکس و اسکن سه بعدی یک راهنمای ایمپلنت مخصوص شما طراحی وساخته میشود وپس از آن  جراحی برای نصب ایمپلنت ها انجام میشود سپس قالبگیری برای ساخت پروتز دندان انجام می‌شود. 

به عنوان یک کلینیک تخصصی دندانپزشکی همواره شاهد بوده‌ایم که بیمارانی که از فقدان دندان رنج می‌برده‌اند، در انتهای درمان و با جایگزین کردن دندان از دست رفته خود اعتماد به نفسی شگرف پیدا کرده و با عزت نفس بیشتری در جوامع حاضر می‌شوند. توانایی جویدن و تکلم صحیح با بازسازی کامل دندان‌های دو فک بهبود پیدا کرده و معجزه در این شرایط معنا می‌شود.!

مراحل ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

انتخاب متخصص ایمپلنت با تجربه

انتخاب متخصص را می توان گفت مهمترین مرحله ایمپلنت نامید. متخصص ایمپلنت می تواند به طرح درمانی که به شما ارائه می دهد ، نتیجه نهایی درمان شما را تضمین کند.

طرح درمان ایمپلنت کامل

پس انتخاب متخصص ایمپلنت نوبت به انجام معاینه و برنامه ریزی برای انجام ایمپلنت کامل می شود. متخصص ایمپلنت به شما درمان هایی که نیاز دارید را توضیح داده و برای شروع درمان آماده می شوید.

انجام پیوند استخوان

قبل از قرار دادن پایه های ایمپلنت ، باید استخوان های شما برای قرار دادن پایه ها آماده شود. در صورتی فرد دچار تحلیل استخوان باشد ، قبل از قرار دادن پایه پیوند استخوان انجام می شود.

انجام جراحی ایمپلنت و قرار دادن پایه ایمپلنت

بعد آماده شدن استخوان ها ، نوبت به انجام جراحی ایمپلنت کامل می رسد. متخصص ایمپلنت پایه های ایمپلنت را در درون استخوان قرار می دهد.

دوره نقاهت ایمپلنت

بعد از قرار دادن پایه های ایمپلنت در درون استخوان ، مدت زمانی لازم است تا این پایه ها به خوبی به استخوان جوش بخورند.

قالب گیری و روکش موقت

بعد از جوش خوردن پایه های ایمپلنت ، قالب گیری انجام می شود و قالب ها به لابراتور ارسال می شود تا روکش های سفارشی شما آماده شود.

قرار دادن روکش دائمی

بعد از آماده شدن روکش ها توسط لابراتور ها ، آنها بر روی پایه ایمپلنت قرار داده می شوند و می تواند از ایمپلنت کامل خود استفاده نمایید.

چرا کلینیک ایمپلنت دکتر روشن طلب را انتخاب کنید؟

کلینیک دکتر روشن طلب به دلیل برخورداری از تکنولوژی روز، متخصص دندانپزشکی و رویکرد گرم به مراقبت از بیمار متمایز است. بیمارانی که در اینجا به دنبال خدمات ایمپلنت هستند می توانند انتظار ترکیبی از حرفه ای بودن و مراقبت شخصی متناسب با نیازهای فردی خود را داشته باشند.

خدمات ارائه شده: کلینیک پاسارگاد طیف گسترده ای از خدمات ایمپلنت دندان، از تعویض دندان تا روش های پیچیده تر مانند توانبخشی کامل دهان را ارائه می دهد،. هر سرویس با استفاده از تکنولوژی و مواد پیشرفته انجام می شود.

تکنولوژی مورد استفاده: این کلینیک از آخرین تکنولوژی دندانپزشکی استفاده می کند و اطمینان می دهد که هر روشی با دقت انجام می شود. این شامل تصویربرداری سه بعدی و جراحی ایمپلنت با هدایت کامپیوتری است که دقت و میزان موفقیت درمان ها را بهبود می بخشد.

تخصص کارکنان: تیم دندانپزشکی کلینیک پاسارگاد متشکل از متخصصین با آموزش و تجربه زیاد در زمینه دندانپزشکی ایمپلنت می باشد. تخصص آنها مراقبت با کیفیت بالا و نتایج مطلوب را برای همه بیماران تضمین می کند.

چرا بهترین متخصص ایمپلنت را انتخاب کنیم؟

هنگامی که به سراغ روش جراحی ایمپلنت های دندانی می آیید بهتر است فرد یا کلینیکی را انتخاب کنید که تخصص در زمینه ایمپلنت و جراحی لثه را داشته باشد و حتی بتوان گفت متخصص مورد نظر بهترین متخصص ایمپلنت در رشت باشد. کسی که تجربه زیاد در ایمپلنت های دندانی داشته باشد بهتر می تواند مراقبت ها و جراحی سطح بالا در زمینه ایمپلنت انجام دهد. یک متخصص کاشت ایمپلنت دندان، دندانپزشکی با تخصص پریودنتیست یا جراحی لثه و ایمپلنت است. این متخصصین ایمپلنت دررابطه‌ با پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های پریودنتال (بافت نرم و استخوان) و قراردادن انواع ایمپلنت‌های دندانی آموزش می‌بینند و تخصص کسب می‌کنند.

خدمات کلینیک دندانپزشکی دیجیتال پاسارگاد

گروه دندانپزشکی دکتر روشن‌طلب

انجام خدمات به شرح ذیل می‌باشد :
🔸️ کاشت ایمپلنت بدون درد زیر سه دقیقه
🔸️کاشت ایمپلنت فلپ لس یا بدون جراحی و بدون بخیه زیر سه دقیقه
🔸️ کاشت ایمپلنت فوری ( کشیدن و کاشت همزمان )
🔸️ ایمپلنت All On 4
🔸️ ایمپلنت ساب پریوستئال
🔸️ ایمپلنت دیجیتال و ساخت روکش دیجیتال
🔸 و کلیه درمان‌های عمومی و تخصصی

ارائه خدمات دندانپزشکی با کمترین درد و ناراحتی و با بهترین کیفیت
استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و بکار گیری مدرن ترین متدهای روز دندانپزشکی در هر یک از درمانهای ایمپلنت، لمینت، ونیر، بلیچینگ (سفیدکردن دندانها)، جراحی های لثه و درمان ریشه

مراقبت های ایمپلنت دندان

مراقبت های بعد از ایمپلنت تا 72 ساعت بعد از جراحی، مراقبت های پس از ایمپلنت تا 3 روز بعد از عمل، بعد از ایمپلنت چی بخوریم؟بعد از ایمپلنت دندان چی نخوریم؟

قیمت ایمپلنت کل دهان

برای اطلاع از قیمت روی لینک بزنید

سوالات متداول

آیا ایمپلنت، جایگزین مناسب برای دندان مصنوعی است؟

با علم امروزی بهترین روش برای داشتن دندانی جایگزین دندان طبیعی، ایمپلنت دندان است. در این روش با استفاده از پیچ، تاج دندان به فک متصل می‌شود. نزدیک ترین تجربه به داشتن دندان بعد از زمان از دست دادن آن، با این روش محقق می‌گردد.
از معایب ایمپلنت می‌توان به طول درمان آن نام برد. بعد از نصب پیچ در فک، مدتی زمان برای جوش خوردن فک و ایمپلنت نیاز است. در شرایطی که خالی بودن دندان ایمپلنت شده باعث صدمه شود، می‌توان از ایمپلنت فوری استفاده کرد.

هر واحد ایمپلنت چند دندان است؟

به طور کلی، هر واحد ایمپلنت دندان معادل یک دندان است. یعنی اگر یک دندان از دست رفته باشد، برای جایگزینی آن به یک واحد ایمپلنت نیاز است. اما در برخی موارد، ممکن است بتوان از یک ایمپلنت برای پشتیبانی از چند دندان استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر دو دندان مجاور از دست رفته باشند، می توان از یک ایمپلنت برای حمایت از هر دو دندان استفاده کرد.

کدام روش کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین بهترین است؟

انتخاب بهترین روش کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:
مقدار استخوان فک موجود
وضعیت سلامتی عمومی بیمار
بودجه بیمار
دندانپزشک با ارزیابی شرایط بیمار بهترین روش را برای او انتخاب خواهد کرد.

مدت زمان بهبودی پس از کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین چقدر است؟

مدت زمان بهبودی پس از کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:
روش کاشت ایمپلنت
مقدار استخوان فک موجود
وضعیت سلامتی عمومی بیمار
به طور کلی، مدت زمان بهبودی پس از کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین بین 4 تا 9 ماه است.

کلام آخر

در پایان باید بگوییم که کار جراحی ایمپلنت و کاشت دندان باید حتماً توسط متخصص حاذق و ماهر انجام شود تا مشکلی برای لثه و دندان ها به وجود نیاید.

درصورتی‌که نیاز به مشاوره در خصوص کاشت دندان به روش سنتی و ایمپلنت دیجیتال دارید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی، با مرکز تخصصی کاشت دندان دکتر روشن طلب بهترین دکتر ایمپلنت تماس حاصل فرمایید. ما بهترین مشاوره را در حوزه کاشت دندان به شما خواهیم داد.

اگر تا کنون عمل کاشت ایمپلنت دندان انجام داده‌اید، خوشحال می‌شویم تجربیات ارزشمند خودتان را با ما در زیر این مقاله به اشتراک بگذارید. اگر هنوز در مورد مطالب گفته شده برای شما سؤال یا ابهامی وجود دارد، با مطرح‌کردن آن در زیر این مقاله در سریع‌ترین زمان ممکن به جواب آن دست پیدا کنید.

ویزیت آنلاین و رایگان

امکان طرح سوال و مشکل دندانپزشکی در واتس اپ و دریافت پاسخ

هنگام در نظر گرفتن نوع ایمپلنت، مهم است که به یک متخصص ایمپلنت دندان مراجعه کنید تا تعیین کند، چه نوع ایمپلنتی برای نیازهای دندانی شما مناسب است؛ به همین جهت، برای رفع ابهامات و سوالات خود در مورد ایمپلنت دندان با کلینیک دندانپزشکی پاسارگاد در ارتباط باشید تا مشاوره لازم را دریافت کنید.

کلینیک تخصصی پاسارگاد در راستای مسئولیت مدنی و پزشکی خود درباره ارتقا سلامت و بهداشت دهان و دندان اقدام به راه‌اندازی امکان ویزیت و مکالمه با پزشکان خود را در پیام‌رسان واتس‌اپ مهیا کرده است.

کلینیک دندانپزشکی پاسارگاد، به صورت آنلاین، اقدام به ویزیت رایگان مراجعانی می کند که نیازمند درمان بوده ولی امکان مراجعه حضوری ندارند. این ویزیت آنلاین، از طریق تماس تصویری یا پیام متنی صورت می‌گیرد. تعدادی از متقاضیان به صورت تخصصی و در یک فضای کاملاً دوستانه توسط دکتر روشن طلب ویزیت و معاینه خواهند شد.

اگر در مورد درمان ایمپلنت دندان سوالی دارید و قصد گرفتن وقت برای مشاوره دارید، تیم دندانپزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. اگر می خواهید برای مشاوره برنامه ریزی کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

01332134831-6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X