کاشت ایمپلنت ثابت کل دهان چیست؟ ایمپلنت تمام دندانها معمولا برای کسانی انجام می شود که نیاز به بازسازی کامل فک دارند. یعنی کسانی که به دلیل بالا رفتن سن و خرابی همه دندان ها و یا مشکلات احتمالی دیگر مجبور هستند که همه دندانهایشان را ایمپلنت کنند. شرایط دندان ها در ایمپلنت کامل با حالت های دیگر متفاوت است. در واقع این روش بسیار پیچیده تر از روش های دیگر است. در این مقاله درباره ایمپلنت تمام دندان ها و بازسازی کامل فک برایتان توضیح خواهیم داد.

ایمپلنت ثابت کل دهان

معمولا برای ایمپلنت تمام دندانها به شش الی هشت پایه ایمپلنت در فک بالا و شش الی هشت پایه ایمپلنت در فک پایین لازم است. در هنگام بازسازی دندانها با پروتز معمولا در هر فک دوازده دندان در نظر گرفته میشود که از تعداد ایمپلنتها چهار عدد بیشتر است. روکشهایی که دارای پایه ایمپلنت نیستند پونتیک نامیده میشوند. اما این در شرایطی است که استخوان کافی موجود باشد.

در صورت عدم وجود استخوان نیاز به بازسازی فک میباشد. یکی از بازسازیهای مورد نیاز شایع، جراحی سینوس لیفت در قسمت خلفی فک بالا میباشد. در این نوع بازسازی غشا سینوس به سمت بالا برده میشود و فضای بوجود آمده با پودر استخوان پر میشود. لازم به ذکر است که با کشیدن دندان در خلف بالا از یک سو استخوان فک دچار تحلیل میشود و ارتفاع عمودی خود را از دست میدهد، از سوی دیگر سینوس فک بالا با عدم حضور ریشه دندانها به سمت پایین حرکت میکند. در نتیجه استخوان فک بالا در قسمت خلف از دو جهت ارتفاع عمودی خود را از دست میدهد. با انجام سینوس لیفت، مقداری از این ارتفاع عمودی بازیابی و بازسازی میشود. در فک پایین بازسازی فک سختتر میباشد. در صورت نیاز به پیوند معمولا نیاز به پیوند استخوان از برخی استخوانهای بدن در شرایط بستری بیمارستانی میباشد.

انواع روش‌های ایمپلنت کامل دندان هر دو فک

  • ایمپلنت دندان All-On-4 با 4 پایه ایمپلنت در هر فک
  • ایمپلنت Full Arch با 6 الی 8 ایمپلنت در هر فک
  • ایمپلنت‌های زیگوماتیک. این ایمپلنت‌ها را روی استخوان گونه می‌بندند

مدت زمان درمان ایمپلنت ثابت کل دهان

مدت زمان درمان را بدن تعیین می کند . این بدان معنی است که در کاشت ایمپلنت متخصص ایمپلنت فقط ایمپلنت را در درون استخوان قرار می دهد . پس از آن این مسئولیت بدن فرد است که در اطراف ایمپلنت استخوانسازی کند . این استخوان جدید باید با ایمپلنت کاشته شده جوش بخورد . برای اینکه یک همجوشی کامل بین استخوان و ایمپلنت برقرار گردد باید حداقل سه ماه صبر کرد .

کمتر از سه ماه استخوان ساخته شده هنوز بلوغ کافی پیدا نکرده و نرم است . در نتیجه استحکام ایمپلنت در آن کم بوده و با سوار کردن دندان مصنوعی بر آن امکان شل شدن و رد پیوند وجود دارد .

در مواردی که همراه با کاشت دندان عمل پیوند استخوان و یا سینوس لیفت صورت بگیرد این مدت انتظار تا شش ماه افزایش می یابد . معمولا متخصص ایمپلنت بعد از پنج الی شش ماه از زمان کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین بیمار را فرا خوانده و شروع به قالبگیری می نماید . مدت ساخت دندان مصنوعی ثابت یا بریج دندان بر روی ایمپلنتها یک الی دو ماه طول می کشد .

پروتز دندان فک بالا

پروتز دندان فک بالا چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

مزایای ایمپلنت کامل دندان

  • حفظ حالت استخوان فک و صورت: زمانی که ایمپلنت در فک و دهان قرار می گیرد، یکپارچگی فک حفظ می شود و از بین رفتن استخوان به طور کامل از بین میرود. در واقع می توان گفت ایمپلنت در حفظ شکل فک و صورت تاثیر مهمی دارد و لازم است دندان از بین رفته خیلی سریع جایگزین شود. در ویدیو مقابل می توانید تغییر حالت فک را مشاهده کنید.
  • افزایش اعتماد بنفس بیمار: دندان، عضو زیبایی صورت است. با داشتن دندان های سالم و یک دست، لبخند شما بسیار زیباتر می شود. از مزایای ایمپلنت کامل دندان ها برای بیمارانی که دندان خود را از دست داده اند، بهبود صورت و در نتیجه افزایش اعتمادبنفس است.
  • بهبود دائمی دندان: با ایمپلنت تمام دندان ها در واقع عملکرد گفتار و جویدن در بیمار نیز بهبود میابد. نکته قابل توجه در این روش این است که این بهبودی به شکل دائمی خواهد بود.

چه کسانی می توانند از ایمپلنت ثابت کل دهان استفاده کنند؟

تصمیم به استفاده از ایمپلنت های فک کامل یا فک کامل به عوامل مختلفی از جمله میزان از دست دادن دندان، وضعیت دندان ها و لثه های باقی مانده، سلامت کلی بیمار و ترجیحات و اهداف شخصی او برای درمان بستگی دارد.

ایمپلنت های فول دهان ممکن است گزینه خوبی برای بیمارانی باشد که اکثر یا تمام دندان های خود را از دست داده اند و به دنبال راه حل دائمی و پایدارتری نسبت به پروتزهای سنتی (دندان مصنوعی) هستند. این گزینه همچنین می تواند برای بیمارانی که از دست دادن استخوان در فک را تجربه کرده اند مفید باشد، زیرا ایمپلنت ها می توانند به بازیابی تراکم استخوان و بهبود عملکرد دهان کمک کنند.

از سوی دیگر، ایمپلنت فک کامل ممکن است برای بیمارانی توصیه شود که دارای پوسیدگی شدید دندان، بیماری لثه یا سایر مشکلات دندانی هستند که منجر به از دست دادن بیشتر یا تمام دندان های طبیعی آنها شده است. این درمان می‌تواند راه‌حلی جامع‌تر و طولانی‌تر برای از دست دادن دندان، با پتانسیل بهبود سلامت دهان، گفتار و عملکرد جویدن ارائه کند.

در نهایت، تصمیم به استفاده از ایمپلنت تمام دهان یا فک کامل به نیازها و ترجیحات دندانی منحصر به فرد بیمار بستگی دارد. یک متخصص دندانپزشکی واجد شرایط می تواند بر اساس ارزیابی و مشاوره کامل به تعیین مناسب ترین برنامه درمانی کمک کند.

ایمپلنت در افراد سیگاری چگونه است؟

آیا انجام ایمپلنت برای افراد سیگاری امکان پذیر است؟ استعمال سیگار و دخانیات چه تاثیری روی ایمپلت دندان دارد؟

چه کسانی نمیتوانند ایمپلنت کل دهان انجام دهند؟

ایمپلنت همه دندان ها معمولا برای کسانی که از نظر عمومی سلامت کامل دارند، میتواند انجام شود. اما شرایط هایی وجود دارد که باید با تشخیص پزشک به سراغ ایمپلنت دندان رفت. به عنوان مثال سرطان های بدخیم می تواند با روش های مختلف فعال شود و ایمپلنت به عنوان یک محرک عمل کند. در چنین شرایطی نیاز به تشخیص پزشک برای ایمپلنت است. همچنین بیمارهایی که سندرم استخوان شکننده یا پوکی شدید استخوان دارند، نیاز به مشورت با پزشک دارند تا درباره کاربردی بودن ایمپلنت شرایط شان بررسی شود. هم چنین کسانی که در حال پرتو درمانی هستند و یا دچار بیماری هایی هستند که مشکلات ایمنی در آنها وجود دارد، بهتر است ایمپلنت دندان را تا رسیدن به شرایط مناسب بدنی، انجام ندهند.

اگر شرایط ایمپلنت را نداشته باشید از چه روش هایی برای درمان بی دندانی استفاده می شود؟

اگر نیاز به ایمپلنت داشته باشید اما شرایط بدنی شما مناسب نباشد، با روش های دیگری متخصص ایمپلنت امکان این را دارد که بتواند ایمپلنت کامل دندان هایتان را انجام دهد. معمولا برای بیمارانی که دچار مشکلات استخوانی هستند و یا در دراز مدت، لثه هایشان صدمه دیده است، از پیوند استخوان میتوان استفاده کرد. هم چنین اگر ارتفاع استخوانی مناسب در فک وجود نداشته باشد، میتوان از روش سینوس لیفت برای بازسازی استفاده کرد. بنابراین برای درمان فک خود، نگران نباشید. روش های مناسبی برای درمان بی دندانی وجود دارد که می توانید با مراجعه به متخصص و بررسی شرایط خود، دوباره دندان های خود را به دست بیاورید.

علائم جوش خوردن ایمپلنت دندان چیست؟

یکی از مراحل مهم ایمپلنت دندان، جوش خوردن پایه ایمپلنت به استخوان فک می باشد. ولی اینکه علائم جوش خوردن ایمپلنت دندان چیست؟

مراحل انجام درمان در کلینیک پاسارگاد به چه صورت است؟

ما در مرکز تخصصی ایمپلنت و کاشت دندان دکتر روشن طلب سعی می‌کنیم تا با بیان ساده مراحل هر درمان، به بیمار کمک کنیم تا حدودی با روند درمانی خود آشنا شود و از ترس و استرس بیمار کاسته شود. در این بخش تصمیم گرفته‌ایم مراحل جایگزینی دندان ازدست‌رفته را بیان کنیم و ببینیم که با چه مراحلی این کار انجام می‌شود؟! پس با ما همراه باشید.

برای کاشت دندان، نیاز به جراحی لثه وجود دارد. برای این کار، متخصص جراحی ایمپلنت مراحل زیر را طی می کند:

۱. بررسی وضعیت دهان و دندان : در ابتدا وضعیت دهان و سلامتی تان ارزیابی میشود و عکس های لازم گرفته میشود. کیفیت و حجم استخوان در این مرحله به دقت بررسی میشود تا مشخص شود ایمپلنت از پشتیبانی کافی برخوردار خواهد بود یا خیر.

۲. برنامه ریزی و نوبت دهی : سپس برنامه ریزی درمانی صورت میگیرد و نوبت جراحی برایتان تعیین میشود.

۳. بی حسی یا بی هوشی : پیش از شروع کار، تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی قرار میگیرید. گاهی همراه با بی حسی، نیاز به آرام بخش نیز وجود دارد.

۴. خارج کردن دندان قبلی : اگر هنوز دندان آسیب دیده کشیده نشده باشد، ابتدا دندان با دقت و ملایمت کشیده میشود تا آسیبی به استخوان و بافتهای نرم نرسد.

معمولا در این مرحله پیوند استخوان فک انجام میشود و مواد پیوندی استخوان در داخل استخوان حفره خالی دندان قرار میگیرند. در این صورت دندانپزشک دو تا شش ماه صبر میکند تا استخوان التیام کامل پیدا کند و آماده جراحی شود. در صورتی که ایمپلنت در فک بالا در عقب دهان جایگذاری میشود، گاهی به دلیل کم بودن ارتفاع استخوان فک در این ناحیه و احتمال سوراخ شدن سینوس، عمل لیفت سینوس انجام میشود که در آن کف حفره سینوس بالا کشیده شده و زیر آن مواد پیوندی اضافه میشود.

۵. سوراخ کردن استخوان : در صورتی که نیازی به تقویت استخوان نباشد، مرحله بعدی پس از کشیدن دندان، سوراخ کردن استخوان است. با دریل دندانپزشکی استخوان به اندازه مورد نظر سوراخ میشود و ایمپلنت داخل آن قرار داده میشود. سپس سوراخ ایمپلنت با قطعه ای به نام پیچ درپوش بسته میشود.

۶. جایگذاری ایمپلنت و بخیه کردن لثه : مرحله بعدی بخیه کردن لثه است. ممکن است دندانپزشک لثه را اطراف ایمپلنت بخیه کند و سر ایمپلنت بیرون بماند و یا لثه را روی ایمپلنت بکشد و بخیه کند تا از ایمپلنت بیشتر محافظت شود. در حالت دوم، بعدا برای نصب روکش دندان باید یه جراحی ساده صورت بگیرد تا لثه برش خورده و روی ایمپلنت باز شود.

۷. زمان انتظار برای پیوند استخوان و ایمپلنت : پس از جایگذاری ایمپلنت، بسته به شرایط و کیفیت استخوان، مدت زمانی که باید منتظر بمانید از دو ماه تا شش ماه متفاوت است. در این مدت نباید هیچ فشاری بر ایمپلنت وارد شود. باید بگذارید استخوان رشد کرده و به تدریج به ایمپلنت پیوند بخورد تا ثبات ثانویه در ایمپلنت برقرار شود.

۸. قراردادن اباتمنت : پس از جوش خوردن استخوان و ایمپلنت به یکدیگر، مرحله بعدی فرا میرسد. دندانپزشک پیچ درپوش ایمپلنت را باز میکند و قطعه ای به نام اباتمنت روی ایمپلنت پیچ میکند. اباتمنت همانند دندان تراشیده ای که قرار است روی آن روکش نصب شود عمل میکند و پایه ای برای اتصال روکش است.

۹. قالب گیری برای ساخت روکش : بنابراین از ایمپلنتی که روی آن اباتمنت نصب شده قالب گیری میشود تا بر اساس آن روکش دندان ساخته شود.

۱۰. وصل کردن روکش به پایه : پس از آماده شدن روکش برای وصل شدن آن به ایمپلنت مراجعه میکنید. اتصال روکش به ایمپلنت ممکن است با پیچ یا چسب مخصوص باشد.

همچنین متخصص ایمپلنت در رشت برای آن که بتواند نتیجه خوبی را برای این کار رقم بزند و هر دو طرف رضایت کامل از نتیجه عمل داشته باشند، باید اقداماتی را قبل از قرار دادن ایمپلنت بر روی استخوان فک انجام دهد که شامل پر کردن و پاکسازی کانال های ریشه، درمان و لیفت سینوس های فک بالا و یا پیوند استخوان و جراحی لثه است. اگر جراحی های نام برده مورد نیاز باشد معمولا پروسه کاشت دندان تا زمان بهبودی کامل لثه و یا استخوان فک و ایجاد شرایط ایده آل به تعویق می افتد.

به عنوان یک کلینیک تخصصی دندانپزشکی همواره شاهد بوده‌ایم که بیمارانی که از فقدان دندان رنج می‌برده‌اند، در انتهای درمان و با جایگزین کردن دندان از دست رفته خود اعتماد به نفسی شگرف پیدا کرده و با عزت نفس بیشتری در جوامع حاضر می‌شوند. توانایی جویدن و تکلم صحیح با بازسازی کامل دندان‌های دو فک بهبود پیدا کرده و معجزه در این شرایط معنا می‌شود.!

پروتز ثابت و متحرک دندان

پروتز ثابت و متحرک دندان کدام بهتر است؟

چه تعداد ایمپلنت برای ایمپلنت ثابت فک بالا و پایین لازم است؟

تعداد ایمپلنت های دندانی مورد نیاز برای فک بالا و پایین بسته به عوامل مختلفی از جمله میزان از دست دادن دندان، وضعیت دندان ها و لثه های باقی مانده و سلامت کلی دهان بیمار می تواند متفاوت باشد.

برای ایمپلنت های تمام دهان یا ایمپلنت های فک کامل ثابت، حداقل شش الی هشت ایمپلنت در هر قوس (فک بالا یا پایین) به طور معمول توصیه می شود که در بعضی موارد ممکن است تعداد ایمپلنت مورد نیاز برای فک پایین حتی هشت عدد باشد که وابسته به شرایط مراجعه کننده میباشد. با این حال، تعداد دقیق ایمپلنت های مورد نیاز بسته به نیازهای دندانی خاص بیمار و نوع ترمیم که روی ایمپلنت ها قرار می گیرد می تواند متفاوت باشد.

کاشت دندان به روش all on 4 یک روش جدید و مؤثر در زمینه ترمیم دندان‌ها و جایگذاری دندان‌های کامل می‌باشد. این روش به طور خلاصه به معنای نصب یک ترمیم دندانی بر روی چهار ایمپلنت دندان می‌باشد. ایمپلنت‌ها پیچ‌های فلزی یا تخته‌های بسیار قوی هستند که به استخوان فک متصل می‌شوند. این ایمپلنت‌ها به عنوان پایه‌ای برای ترمیم دندانی ثابت عمل می‌کنند.

در برخی موارد، بیماران ممکن است به ایمپلنت های اضافی برای حمایت از ترمیم یا رفع مشکلات دندانی خاص مانند تحلیل استخوان یا بیماری لثه نیاز داشته باشند.

در نهایت، تعداد ایمپلنت های مورد نیاز توسط برنامه درمانی فردی بیمار تعیین می شود که پس از ارزیابی و مشاوره کامل توسط یک متخصص دندانپزشکی واجد شرایط تهیه می شود.

ایمپلنت بدون درد

آیا جراحی ایمپلنت درد دارد؟ آیا باید نگران درد بعد از جراحی ایمپلنت باشید؟

پروتزهای ثابت با پشتیبانی از ایمپلنت

پروتز ثابت با ایمپلنت قرار نیست هر روز درآورده شود و دوباره روی آن قرار گیرد، در عوض، این پروتزها به طور دائم به ایمپلنت های دندانی شما متصل می شوند. پروتزهای ثابت مبتنی بر ایمپلنت بیشتر شبیه دندان های واقعی هستند. برای مراقبت از آنها، به سادگی مسواک بزنید، نیازی نیست هر شب قبل از رفتن به رختخواب دندان های خود را بیرون بیاورید و از محلول های پاک کننده استفاده کنید. بسیاری از بیماران طرفدار این نوع ایپملنت هستند. زیرا به آنها اجازه می دهد فراموش کنند که پروتز دارند.

یکی از نکات منفی پروتزهای ثابت با ایمپلنت این است که نسبت به پروتزهای متحرک با ایمپلنت به حمایت بیشتری از استخوان و بافت نیاز دارند. اگر توده استخوانی مورد نیاز برای پروتزهای ثابت با ایمپلنت را ندارید، باید یا یک گزینه متحرک انتخاب کنید یا ممکن است کاندیدای یک روش جایگزین، ترمیم قوس کامل All-on-4 ( ایمپلنت ثابت) باشید.

ایمپلنت all-on-4 مناسب چه کسانی است؟

افراد مختلفی می‌توانند از روش all-on-4 برای ایمپلنت تمام دندان های خود بهره ببرند:

  • کسانی که همه دندان‌های خود را از دست داده باشند.
  • کسانی که حجم استخوان فکشان کاهش پیدا کرده باشد.
  • کسانی که از پروتز دندان مصنوعی استفاده می‌کنند.

هزینه کاشت ایمپلنت چقدر است؟

قیمت درمان کاشت ایمپلنت در افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد. چون هزینه کاشت ایمپلنت دندان مجموع هزینه هایی است که در مراحل مختلف درمان انجام میشود. عواملی که تعیین کننده هزینه درمان کاشت ایمپلنت دندان هستند عبارتند از:

  • تعداد ایمپلنت دندان
  • جنس ایمپلنت، اباتمنت و روکش دندان
  • دو مرحله ای یا یک مرحله ای بودن جراحی ایمپلنت دندان
  • درمان های جانبی مانند درمان عفونت لثه، پوسیدگی دندان و غیره
  • نیاز یا عدم نیاز به پیوند استخوان و نوع مواد پیوندی
  • هزینه های مربوط به عکس برداری و آزمایشهای دیگر
  • تخصص دندانپزشک
  • تکنولوژیها و تجهیزات مورد استفاده

مراحل انجام درمان در کلینیک پاسارگاد به چه صورت است؟

ما یک مشاوره برای ارزیابی نیازهای شما انجام می دهیم. معاینه کامل دهان بیمار، با عکس opg یا رادیوگرافی و سیتی اسکن برای بررسی استخوان فک و سایر ساختارهای زیرین می باشد. ما همچنین در مورد سابقه پزشکی شما، مشکلات فعلی سلامتی و داروهای فعلی که مصرف می کنید صحبت خواهیم کرد تا مشخص کنیم آیا شما کاندیدای مناسبی برای این روش هستید یا خیر. اگر کاندیدای خوبی برای این روش هستید، ما روش قرار دادن شما را برنامه ریزی می کنیم که پس از عکس و اسکن سه بعدی یک راهنمای ایمپلنت مخصوص شما طراحی وساخته میشود وپس از آن  جراحی برای نصب ایمپلنت ها انجام میشود سپس قالبگیری برای ساخت پروتز دندان انجام می‌شود. 

به عنوان یک کلینیک تخصصی دندانپزشکی همواره شاهد بوده‌ایم که بیمارانی که از فقدان دندان رنج می‌برده‌اند، در انتهای درمان و با جایگزین کردن دندان از دست رفته خود اعتماد به نفسی شگرف پیدا کرده و با عزت نفس بیشتری در جوامع حاضر می‌شوند. توانایی جویدن و تکلم صحیح با بازسازی کامل دندان‌های دو فک بهبود پیدا کرده و معجزه در این شرایط معنا می‌شود.!

ایمپلنت دکتر روشن طلب

کاشت ایمپلنت دندان، امروزه به یکی از بهترین روش‌ها برای حل معضل بی دندانی، تبدیل شده است. استفاده از ایمپلنت دندان علاوه بر جبران دندان ازدست‌رفته به زیبایی لبخند، بهبود جویدن غذا و همچنین به اصلاح تکلم نیز کمک می‌کند. ایمپلنت دندان دکتر روشن طلب بهترین انتخاب برای کاشت دندان جدید است زیرا:

  • استفاده از مشاوره آنلاین و رایگان ایمپلنت دندان
  • پاسخ‌گویی به سوالات شما توسط متخصص جراح فک و صورت
  • کاشت ایمپلنت دندان توسط بهترین جراح فک و صورت و متخصصان ایمپلنت
  • هزینه مناسب ایمپلنت دندان در کلینیک تخصصی دکتر روشن طلب
  • کاشت تخصصی ایمپلنت در 3دقیقه و به کار بردن بهترین برندهای ایمپلنت در دنیا

خدمات کلینیک دندانپزشکی دیجیتال پاسارگاد

گروه دندانپزشکی دکتر روشن‌طلب

انجام خدمات به شرح ذیل می‌باشد :
🔸️ کاشت ایمپلنت بدون درد زیر سه دقیقه
🔸️کاشت ایمپلنت فلپ لس یا بدون جراحی و بدون بخیه زیر سه دقیقه
🔸️ کاشت ایمپلنت فوری ( کشیدن و کاشت همزمان )
🔸️ ایمپلنت All On 4
🔸️ ایمپلنت ساب پریوستئال
🔸️ ایمپلنت دیجیتال و ساخت روکش دیجیتال
🔸 و کلیه درمان‌های عمومی و تخصصی

ارائه خدمات دندانپزشکی با کمترین درد و ناراحتی و با بهترین کیفیت
استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و بکار گیری مدرن ترین متدهای روز دندانپزشکی در هر یک از درمانهای ایمپلنت، لمینت، ونیر، بلیچینگ (سفیدکردن دندانها)، جراحی های لثه و درمان ریشه

بهترین کلینیک ایمپلنت رشت (دکتر روشن طلب)

بهترین کلینیک ایمپلنت رشت ( کلینیک تخصصی ایمپلنت دکتر روشن طلب) و مراجعه به یک متخصص با تجربه برای سلامت کلی اهمیت دارد و انتخاب بهترین کلینیک ایمپلنت دکتر روشن طلب می تواند به طور قابل توجهی بر نتیجه تاثیر بگذارد.

فرآیند ایمپلنت کامل دندان‌ها چند ماه طول می‌کشد؟

فرایند اصلی انجام ایمپلنت کامل دندان‌ها به‌طورکلی بین ۶ تا ۸ ماه طول می‌کشد. فراموش نکنید که این مدت‌زمان در حالتی است که شما تمام شرایط اولیه را داشته و نیاز به انجام درمان‌های تکمیلی مانند جراحی استخوان فک نداشته باشید. در این صورت روند درمان شما طولانی‌تر می‌شود و باید مدتی را صرف جراحی، گذراندن دوران نقاهت و آماده‌سازی شرایط کاشت ایمپلنت کنید.

ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی

ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی چگونه است؟

سوالات متداول

آیا انجام ایمپلنت کامل دهان دردناک است؟

لازم به ذکر است که کاشت ایمپلنت با بی‌حسی کامل انجام می‌شود و بیماران در طی عمل دردی را متوجه نمی‌شوند.

آیا روکش دندان‌هایی که روی ایمپلنت قرار می‌گیرد حالت طبیعی دارد؟

بله. در صورتی که به یک دندانپزشک متبحر مراجعه کنید، نوع کاشت و همچنین قالبگیری دندان و حتی ساخت روکش با دقت کامل انجام می‌شود و بی‌شک بیمار از نتیجه عملیات کاشت رضایت کامل خواهد داشت.

آیا ایمپلنت کامل دهان عوارضی هم خواهد داشت؟

در موارد نادر چنانچه دندانپزشک در این خصوص تبحر کافی نداشته باشد، ممکن است نتواند کاشت ایمپلنت را به روش درستی انجام دهد و ایمپلنت آن طور که باید در فک قرار نگیرد. این موارد می‌تواند سبب بروز عوارضی برای فرد شود.

چه درمانی جایگزین ایمپلنت کامل است؟

تنها درمان جایگزینی که تاکنون ابداع شده، پروتز دندان مصنوعی است.

سیگار کشیدن بعد از ایمپلنت فول موس ضرر دارد؟

افراد سیگاری آن دسته از افرادی هستند که ایمپلنت کل دهان ممکن است که با ریسک مواجه شود. توصیه می شود تا حد امکان از استعمال دخانیات بعد از ایمپلنت خودداری کنید وگرنه تاثیرات غیر قابل اجتنابی را در پی دارد.

آیا روکش دندان‌هایی که روی ایمپلنت قرار می‌گیرد حالت طبیعی دارد؟

بله. در صورتی که به یک دندانپزشک متبحر مراجعه کنید، نوع کاشت و همچنین قالبگیری دندان و حتی ساخت روکش با دقت کامل انجام می‌شود و بی‌شک بیمار از نتیجه عملیات کاشت رضایت کامل خواهد داشت.

ایمپلنت All On 4 برای چه کسانی مناسب است ؟

برای افراد که دارای بی دندانی کامل در سطح یک هستند و قصد انجام یک درمان دائمی، با استحکام و ظاهر طبیعی هستند، مناسب می باشد.

کلام آخر

به طور قطع می‌توان گفت ایمپلنت کامل دندان‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای بازیابی دندان‌های از دست رفته است. ایمپلنت تمام دهان معمولاً به مجموعه ای از ایمپلنت های دندانی اطلاق می شود که در هر دو استخوان فک بالا و پایین برای حمایت از مجموعه کاملی از پروتز دندان برای فک بالا یا پایین گفته می شود. این روش به عنوان ترمیم کامل قوس فک نیز شناخته می شود. ویژگی خوبی که این روش دارد این است که برای سال‌ها کمک می‌کند تا فرد بتواند به راحتی غذا میل نماید و بدون نگرانی از ظاهر بد دندان‌های خود، بخندد و صحبت کند. اما نکته مهمی که در این میان باید به آن توجه داشته باشید، این است که برای کاشت ایمپلنت بهتر است به مطب دندانپزشک‌هایی مراجعه کنید که از تبحر کافی در این حوزه برخوردار باشند. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و مطالب آن برایتان مفید واقع شده باشد.

ویزیت آنلاین و رایگان

امکان طرح سوال و مشکل دندانپزشکی در واتس اپ و دریافت پاسخ

ایمپلنت کل دهان ( ایمپلنت ثابت فک بالا و پایین) می تواند یک تصمیم برای تغییر زندگی شما باشد. این یک روش عالی برای کسانی است که از لبخند خود و یا غذا خوردن در عموم خجالت زده می شوند. اگر شما واقعا تمایل به یک لبخند زیبا متکی بر ایمپلنت دندان دارید این روش ارزش هزینه را دارد. در مقایسه دندان های متکی بر ایمپلنت با دندان مصنوعی سنتی، افرادی که ایمپلنت دندان را انتخاب می کنند، به مراتب بیشتر از خوردن و لبخند زدن در عموم خوشحال هستند.

کلینیک تخصصی پاسارگاد در راستای مسئولیت مدنی و پزشکی خود درباره ارتقا سلامت و بهداشت دهان و دندان اقدام به راه‌اندازی امکان ویزیت و مکالمه با پزشکان خود را در پیام‌رسان واتس‌اپ مهیا کرده است.

کلینیک دندانپزشکی پاسارگاد، به صورت آنلاین، اقدام به ویزیت رایگان مراجعانی می کند که نیازمند درمان بوده ولی امکان مراجعه حضوری ندارند. این ویزیت آنلاین، از طریق تماس تصویری یا پیام متنی صورت می‌گیرد. تعدادی از متقاضیان به صورت تخصصی و در یک فضای کاملاً دوستانه توسط دکتر روشن طلب ویزیت و معاینه خواهند شد.

اگر در مورد ایمپلنت دندان سوالی دارید و قصد گرفتن وقت برای مشاوره دارید، تیم دندانپزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. اگر می خواهید برای مشاوره ایمپلنت دندان برنامه ریزی کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

01332134831-6

X