سینوس لیفت رشت

سینوس لیفت رشت چگونه و در چه زمانی انجام میشود؟ آیا به عمل سینوس لیفت نیاز دارید و سوالاتی دارید که پاسخ آنها را پیدا نکرده‌اید؟ خوب، ما پاسخ برخی از سوالات متداول در مورد جراحی سینوس لیفت را در این مقاله ارائه می‌کنیم، مثلا سینوس لیفت چیست، چه زمانی به آن احتیاج دارید، چه اتفاقی قبل و بعد از جراحی می افتد، نحوه عمل جراحی چگونه است، این جراحی چه خطراتی دارد و همچنین چه زمانی بعد از جراحی باید به دنبال درمان پزشکی باشید. هدف ما این است که شما تمام اطلاعات لازم در مورد روند سینوس لیفت را کسب کنید تا در هنگام آماده شدن برای سینوس لیفت خود، کاملاً اطمینان خاطر داشته باشید.

جراحی سینوس لیفت

سینوس لیفت یا همان تقویت سینوس، جراحی است که جاگذاری ایمپلنت‌های دندان را آسانتر می‌کند. برخی از افراد به ایمپلنت دندان احتیاج دارند اما به دلیل از دست دادن استخوان، پشتیبانی کافی از استخوان که برای ایمپلنت لازم است را ندارند. سینوس لیفت می‌تواند در این زمینه کمک کند زیرا با افزودن استخوان به فضای بین دندان‌های مولار و پرمولار، میزان استخوان در فک بالا را افزایش می‌دهد. جهت ایجاد فضا برای استخوان، غشای سینوس باید به سمت بالا حرکت داده شود و یا “بلند شود”، به همین دلیل این جراحی سینوس لیفت نامیده می‌شود. یک متخصص ایمپلنت مانند جراح فک و صورت یا پریودنتیست معمولاً لیفت‌های سینوس را انجام می‌دهد.

آیا شما نیاز به جراحی سینوس لیفت دارید؟

به طور کلی اگر در فک بالای خود دارای دندان خالی هستید و قصد دارید تا با کمک ایمپلنت دندان، جای خالی آن را پر کنید، اما تراکم استخوان کافی در نزدیکی سینوس خود ندارید، ممکن است تا به سینوس لیفت نیاز داشته باشید. کاندیدای دریافت این جراحی عبارتند از:

  1. افرادی که تراکم استخوان کافی در فک بالایی خود ندارند.
  2. افرادی که به دلیل بیماری های لثه دچار تحلیل استخوان هستند.
  3. افرادی که استخوان خود را از دست داده اند.

پیوند استخوان در کاشت ایمپلنت

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه‌ی کار پیوند استخوان دندان، نحوه‌ی انجام عمل و انتظار شما از نتیجه‌ی کار، ادامه‌ی مطلب را مطالعه کنید.

انواع جراحی سینوس لیفت

این جراحی با توجه به شرایط بیمار به دو صورت قابل انجام است که عبارتند از:

  1. سینوس لیفت بسته
    اگر میزان تحلیل استخوان عمودی از 2 میلیمتر کمتر باشد، این روش برای بیمار مناسب است. جراح کلینیک دندانپزشکی پاسارگاد در این روش، با استفاده از دریل زیر سینوس را سوراخ و پودر استخوان را به آن تزریق می نماید. برای عدم برخورد سینوس با ابزار های دندانپزشکی، دقت بسیار بالایی برای جراح لازم می باشد، در غیر این صورت بیمار با عوارضی مانند پارگی سینوس و یا عفونت رو به رو خواهد شد. این روش نسبت به سینوس لیفت باز، کم تهاجمی تر و کم هزینه تر بوده و در زمان کوتاه تری انجام می گیرد. اما عیبی که دارد، این است که عدم موفقیت آن در روز عمل قابل تشخیص نمی باشد.
  2. سینوس لیفت باز
    اگر به حدود 5 سانتیمتر استخوان نیاز باشد، سینوس لیفت باز انجام می گیرد. در این روش، جراح با برشی در بافت لثه، سینوس را به سمت بالا برده و جای خالی را با پودر استخوان پر می کند. کاشت ایمپلنت همزمان با سینوس لیفت باز ممکن است. از مزیت های این روش، مشخص بودن موفقیت در روز عمل و همچنین افزایش استخوان بدون هیچ محدودیتی می باشد.

ایمپلنت دندان در سالمندان امکان پذیر است؟

چه گروهی از سالمندان می توانند از ایمپلنت دندانی استفاده کنند؟

چه افرادی برای جراحی سینوس لیفت مناسب نمی باشند؟

برخی از افراد که دارای شرایط زیر هستند، نمی توانند کاندیدای خوبی برای جراحی سینوس لیفت باشند:

  1. افراد مبتلا به سرطان
  2. افراد دارای بیماری های خود ایمنی
  3. افراد دچار اختلالات انعقاد خون
  4. افراد مبتلا به ایدز
  5. افراد مبتلا به سینوزیت حاد

مراحل جراحی سینوس لیفت رشت

اکنون، آنچه را که می‌توانید از این جراحی انتظار داشته باشید را مرور خواهیم کرد تا هنگام انجام سینوس لیفت، کاملاً آماده و مطمئن باشید. در اینجا یک چشم‌انداز کلی از وقایعِ رخ داده در حین جراحی سینوس لیفت را مشاهده خواهید کرد:

  1. جراح بافت لثه را برش می‌دهد.
  2. بافت را بالا برده و استخوان زیر آن را در معرض قرار می‌دهد.
  3. جراح استخوان را به اندازه‌ی یک دایره کوچک برش می‌دهد.
  4. جراح قطعه‌ی استخوانی را درون فضای حفره‌ی سینوس بالا می‌آورد و سوراخ را با یک پیوند استخوان پر می‌کند.
  5. جراح محل برش را می‌بندد.
  6. روند بهبودی آغاز می‌شود.

در حدود ۴ تا ۱۲ ماه پس از جراحی سینوس لیفت، دندانپزشک ایمپلنت‌های شما را قرار می‌دهد. این مدت زمان ۴ تا ۱۲ ماهه به استخوان جدید زمان می‌دهد تا به درستی با استخوان موجود شما ادغام شود. مدت زمان بین جراحی و قرار دادن ایمپلنت به میزان استخوان مورد نیاز شما بستگی دارد. متخصص ایمپلنت در کلینیک دندانپزشکی پاسارگاد به شما اطلاع می‌دهد که چه زمانی قادر به انجام ایمپلنت شما است.

علت سینوس لیفت قبل از ایمپلنت دندان

سینوس لیفت و مراقبت های بعد از آن

سینوس لیفت چیست؟ این عمل چگونه و در چه زمانی انجام میشود؟ مراقبت های بعد از لیفت سینوس چیست؟

مراقبت های بعد از جراحی سینوس لیفت

برای اینکه دوران بهبودی خود را سریع تر به دست بیاورید، لازم است تا به نکات مراقبتی بعد از جراحی سینوس لیفت توجه کافی داشته باشید که این نکات عبارتند از:

  • یکی از مهمترین کاری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که مانع وارد شدن هر گونه فشار به قسمت جراحی شده شوید. یعنی تا می توانید از عطسه کردن بپرهیزید. برای این کار لازم است تا به هیچ عنوان خود را در معرض مواد آلرژی زا قرار ندهید.
  • برای جلوگیری از تورم و گرفتگی بینی، با کمک محلول آب نمک، بینی خود را مرطوب نگه دارید.
  • در صورت بروز درد، دارو های مسکن تجویز شده توسط دندانپزشک خود را سر وقت مصرف نمایید.
  • مصرف آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت بسیار ضروری است.
  • برای کاهش درد و تورم در روز اول بعد از جراحی می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید. برای این کار یک کیسه یخی را درون حوله ای بپیچید و در بازه های زمانی 10 دقیقه روی قسمت متورم قرار دهید. تورم بعد از 48 ساعت را به کمک کیسه آب گرم کاهش دهید.
  • تا یک هفته از انجام دادن فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  • حدود یک هفته بعد از جراحی لیفت سینوس باید برای چکاپ وضعیت عمل، به کلینیک دندانپزشکی پاسارگاد مراجعه کنید.
  • تا 24 ساعت باید مایعات فراوان مصرف کنید.
  • از مصرف نوشیدنی های گازدار و دارای الکل به شدت دوری کنید.
  • تا حدود 3 روز تنها از غذا های نرم مانند نودل، تخم مرغ و .. استفاده داشته باشید.
  • چند هفته برای نوشیدن مایعات از نی استفاده نکنید.

قیمت ایمپلنت All On 4

آیا انجام ایمپلنت همزمان بعد از سینوس لیفت امکان پذیر است؟

انجام جراحی سینوس لیفت به منظور  افزایش قطر استخوان در نواحی سینوس است و پس از انجام این درمان ، احتیاج به مدت زمانی برای بهبود و پیوند مواد به استخوان وجود دارد و پس از آن ایمپلنت قرارداده می شود. البته در برخی موارد که فقط احتیاح به تقویت خفیفی وجود دارد ، می توان به صورت همزمان انجام شود.

تفاوت بین سینوس لیفت و پیوند استخوان چیست ؟

در انجام پیوند استخوان در ناحیه ای که قرار است ایمپلنت انجام شود ، مواد پیوند قرار داده می شود اما در سینوس لیفت سینوس ها به بالا برده می شود و در ناحیه بالا برده شده ، پیوند استخوان انجام می شود.

بهترین زمان ایمپلنت بعد از کشیدن دندان

درد سینوس لیفت چقدر است؟

بیشتر بیمارانی که به دنبال این روش درمانی می روند، از پزشک معالج خود میپرسند آیا سینوس لیفت درد دارد؟ باید بگوییم هر روش درمانی و جراحی با درد همراه است. این روش درمانی نیز بدون شک درد با خود به همراه خواهد داشت. 

برای این که درد لیفت سینوس را به حداقل رساند، یا آن را به کلی از بین برد، باید به تمامی توصیه های پزشک در این خصوص توجه داشت. از طرف دیگر باید بدانید لیفت چه عوارضی دارد و واقع بینانه اقدام به جراحی نمایید. تا درد ان را متحمل شوید. 

آیا با فشار خون بالا ایمپلنت امکان پذیر است؟

آیا ایمپلنت دندان انتخاب خوبی برای افراد با فشار خون بالا می باشد؟

مشکلاتی که باید پزشک را مطلع کرد

  1. معمولا درد، تورم و خونریزی بعد از ۴۸ ساعت شروع به کم شدن میکند اگر مدت زمان  آنها ادامه دار شد حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.
  2. رنگ خون ناشی از جراحی با گذشت زمان اگر قرمز و شفاف بود نشان آن است که خونریزی قطع نشده است و باید پزشک را مطلع کنید.
  3. اگر احساس جا به جایی استخوان پیوندی را داشتید حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

آنچه باید در مورد سینوس لیفت بدانید آن است که زمانی که یک یا چند دندان خود را از دست میدهید برای آن که جای خالی آن را پر کنید هر چه زودتر اقدام کنید زیرا زمانی که جای دندان شما خالی میماند ممکن است دچار تحلیل لثه شوید.

تا زمانی که دندان شما درون استخوان  قرار دارد درحقیقت مانع از تحلیل استخوان فک میشود و از آن محافظت میکند به همین دلیل است که بعد از از بین رفتن و افتادن دندان باید هرجه زودتر آن را جایگزین کرد اما اگر دچار تحلیل لثه شدید و قصد کاشت ایمپلنت داشتید حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا بتواند مراحل انجام کار را به طور کامل برای شما شرح دهد و به بهترین روش جراحی شما را انجام دهد.

رعایت بهداشت دهان و همچنین مراقبت هایی که برای دوران نقاهت پس از لیفت سینوس ذکر شده بسیار ضروری است و هریک از آنها میتواند در نتیجه و روند عمل تاثیر گذار باشد.

معمولا خیلی کم پیش می آید انجام این عمل با عدم موفقیت رو به رو شود اما باید توجه کنید مواردی هستند که دچار عفونت در محل جراحی شده اند با عدم موفقیت در نتیجه عمل مواجه شدند. عدم مصرف دخانیات، رعایت بهداشت دهان و مصرف آنتی بیوتیکهای تجویز شده از ایجاد عفونت جلوگیری میکنند. یک پزشک متخصص و با تجربه با بررسی شرایط شما میتواند نظر خود را برای همزمان بودن عمل ایمپلنت دندان و سینوس لیفت ارائه دهد.

ایمپلنت دندان در افراد سیگاری

توصیه های لازم در رابطه با ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری چیست؟

سوالات متداول

مراقبت های پس از جراحی سینوس چیست ؟

از انجام کارهایی که باعث ایجاد فشار در دهان و بینی می شوند خودداری کنید و پس از جراحی دهان خود را برای جلوگیری از عفونت تمیز نگه دارید.

سینوس لیفت اپن یا کلوز ؟

نمیتوانیم بگوییم که شما سینوس لیفت اپن ( open sinus lift ) یا سینوس لیفت کلوز انجام دهید و تشخیص آن توسط پزشک انجام می شود .

چه مدت پس از انجام سینوس لیفت می توانم ورزش کنم ؟

بعد از انجام عمل از بلند کردن اجسام سنگین ، باد کردن بادکنک ، نواختن موسیقی های بادی و هر فعالیتی که سبب ایجاد فشار در بینی و دهان می شود باید خودداری فرمایید. پس از حدود 2 الی 3 هفته پس جراحی می توانید این فعالیت دوباره از سر بگیرید.

بعد از جراحی لیفت سینوس در چه شرایطی باید با دندانپزشک خود تماس بگیریم؟

در صورتی که با موارد زیر رو به رو شدید، لازم است تا سریعا با کلینیک پاسارگاد تماس بگیرید.
اگر دچار تب شدید.
وجود درد و تورمی که بعد از چند روز کاهش نیافته و به مرور بدتر می شود.
اگر خونریزی بعد از 3 روز نیز ادامه داشته باشد.
هنگامی که به دلیل عطسه و سرفه احساس جا به جایی مواد استخوانی را دارید.

میزان درد جراحی سینوس لیفت چقدر است؟

به دلیل اینکه جراحی سینوس لیفت، نوعی جراحی تهاجمی محسوب می شود، می تواند با نگرانی زیادی برای شما همراه باشد. در حین روند جراحی، شما دچار بی حسی موضعی هستید، بنابراین دردی احساس نمی کنید. اما بروز درد، تورم و التهاب تا چند روز بعد از جراحی طبیعی بوده و به مرور زمان کاهش پیدا می کنند. برای به دست آوردن سلامتی خود باید به خوبی توصیه های دندانپزشک خود را رعایت کنید.

سخن پایانی

اگر قرار است سینوس لیفت رشت انجام دهید، اکنون می‌دانید که در تمام مراحل جراحی چه انتظاراتی دارید. دندانپزشک یا جراح شما باید از دهان شما عکس رادیوگرافی بگیرد تا مشخص شود که در طی این عمل چه کاری باید انجام دهد. پس از انجام آن، شما پشتیبانی لازم را برای بازیابی از جراح خود دریافت خواهید کرد که ممکن است شامل داروهای ضد درد، آنتی‌بیوتیک و یا شستشو باشد.

همچنین باید حدودا یک هفته پس از سینوس لیفت برای معاینه به کلینیک دندانپزشکی پاسارگاد مراجعه کنید. در صورت مشاهده‌ی موارد شدید مانند درد، خونریزی یا تب، بلافاصله با کلینیک تماس بگیرید.

این مقاله به منظور ارتقاء درک و آگاهی از موضوعات عمومی بهداشت دهان و دندان نوشته شده است. این مقاله نباید جایگزین مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه‌ای شود. همیشه در صورت داشتنِ هرگونه سوال در مورد یک بیماری یا درمان آن، از دندانپزشک واجد شرایط مشاوره بگیرید.

ویزیت آنلاین و رایگان

امکان طرح سوال و مشکل دندانپزشکی در واتس اپ و دریافت پاسخ

سینوس لیفت به جراحی گفته می شود که برای بالا بردن سینوس و آماده سازی نواحی بدون دندان برای کاشت و ایمپلنت دندان باید انجام شود. می توان گفت که سینوس لیفت زمانی باید انجام شود که ارتفاع استخوان در قسمت عقبی فک بالا به میزان کافی نباشد و یا سینوس به میزان زیادی به فک نزدیک باشد.

کلینیک تخصصی پاسارگاد در راستای مسئولیت مدنی و پزشکی خود درباره ارتقا سلامت و بهداشت دهان و دندان اقدام به راه‌اندازی امکان ویزیت و مکالمه با پزشکان خود را در پیام‌رسان واتس‌اپ مهیا کرده است.

کلینیک دندانپزشکی پاسارگاد، به صورت آنلاین، اقدام به ویزیت رایگان مراجعانی می کند که نیازمند درمان ایمپلنت بوده ولی امکان مراجعه حضوری ندارند. این ویزیت آنلاین، از طریق تماس تصویری یا پیام متنی صورت می‌گیرد. تعدادی از متقاضیان به صورت تخصصی و در یک فضای کاملاً دوستانه توسط دکتر روشن طلب ویزیت و معاینه خواهند شد.

اگر در مورد جراحی سینوس لیفت سوالی دارید و قصد گرفتن وقت برای مشاوره دارید، تیم دندانپزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. اگر می خواهید برای مشاوره برنامه ریزی کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

01332134831-6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X