ایمپلنت بدون درد

دوره نقاهت ایمپلنت دندان و زمان بهبودی یکی از موضاعات مهمی که بیماران درگیر آن هستند، که باید قبل از انجام ایمپلنت از آن آگاهی داشته باشیم تا بتوانیم دوران نقاهت را پشت سر بگذاریم و به موفقیت کاشت ایمپلنت دندان خود کمک کنیم.

زمان بهبودی پس از جراحی ایمپلنت دندان بسته به مورد فردی، تعداد دندان‌های آسیب‌دیده هر بیمار و مهمتر از همه، نحوه مدیریت دوران نقاهت می‌تواند متفاوت باشد. ۹۹% موارد تحت بی حسی موضعی در جراحی دندان و گاهی همراه با آرامبخشی داخل وریدی یا خوراکی درمان و ایمپلنت کاشته می شود.

در مورد کاشت ایمپلنت دندانی ساده، با پیوند کم یا بدون پیوند (به عنوان مثال برای جایگزینی یک دندان عقب از دست رفته، یا ایمپلنت فوری برای جایگزینی دندان از کار افتاده) ناراحتی یا تورم پس از عمل کم است یا اصلاً وجود ندارد.

دوره نقاهت ایمپلنت دندان چند روز طول می‌کشد؟

اگر به فکر کاشت ایمپلنت دندان هستید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که زندگی بعد از عمل و در دراز مدت چگونه خواهد بود. از آنجایی که هر موقعیت منحصر به فرد است و هیچ دو بیمار یکسان نیستند. بسته به شرایط، بهبودی و نقاهت ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد.

به طور متوسط، فقط چند روز طول می کشد تا دوباره احساس طبیعی کنید. حدود ۳ تا ۶ ماه طول می کشد تا استخوان فک و بافت لثه شما به طور کامل بهبود یابد. سن، سلامتی و بهداشت نیز عواملی هستند که باید در نظر گرفته شوند. با این حال، جراحی ایمپلنت دندان موفقیت بالایی یعنی چیزی در حدود ۹۵% دارد. اگرچه این یک روش تهاجمی است، ولی معمولاً بهبودی و دوران نقاهت بعد از ایمپلنت آسان است.

۳ تا ۷ روز پس از کاشت ایمپلنت

  • بعد از حدود ۳ روز، معمولاً می توانید غذاهای کمی سفت تر مانند ماکارونی و برنج، علاوه بر غذاهای مایع و نرم، مصرف کنید. اما هنوز هم باید از غذاهای سفت و ترد برای یک هفته یا بیشتر اجتناب کنید.
  • همچنین می‌توانید در این زمان به ورزش برگردید، اگرچه توصیه می‌کنیم تا حداقل یک هفته پس از جراحی، شرایط را ملایم یا متوسط ​​نگه دارید. فعالیت بسیار سنگین همچنان می تواند باعث آسیب به محل ایمپلنت شما شود.
  • دهان خود را بشویید و دندان های دیگر خود را به طور معمول مسواک بزنید. حداقل به مدت یک هفته محل کاشت را مستقیماً مسواک نزنید.

دوران نقاهت ۱ تا ۲ هفته پس از ایمپلنت

در این زمان، شما معمولاً برای پیگیری و معاینه با دکتر روشن طلب یا متخصصین کلینیک بازمی‌گردید و در صورت استفاده از بخیه‌، بخیه‌های شما را می‌کشد. پزشک روند بهبودی شما را بررسی خواهد کرد و به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ خواهد داد.

  • پس از یک هفته، دهان شما به طور قابل توجهی بهبود می یابد و می توانید مستقیماً محل ایمپلنت خود را مسواک بزنید. شما همچنین می توانید تقریباً هر غذایی را که می خواهید شروع کنید، اگرچه هنوز هم باید غذاهای سفت، سفت و ترد را در طرف مقابل دهان خود بجوید.
  • پس از ۲ هفته، اکثر بیماران به طور کامل بهبود می یابند. محل کاشت ممکن است در لمس کمی حساس باشد، اما باید کاملاً بهبود یافته و طبیعی باشد. ایمپلنت در ۳ تا ۶ ماه آینده به بهبود و پیوند با استخوان فک ادامه خواهد داد، اما روند بهبود اولیه به پایان خواهد رسید.

بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم؟

درد ایمپلنت چند روز است؟

ورزش بعد از ایمپلنت 

یکی از مراقبت های بعد از ایمپلنت که باید رعایت کرد، ورزش کردن می باشد بدین صورت که به هیچ عنوان نباید در دوران نقاهت بعد از کاشت ورزش های سنگین مانند جابه جا کردن وزنه های سنگین را انجام دهید. همینطور انجام ورزش های سبک تا دو روز پس از جراحی ممنوع می باشد. 

بهترین کاری که می توان بعد از کاشت ایمپلنت انجام داد، استراحت می باشد که برای جلوگیری از سرگیجه نیز باید حالت خوابیدن و استراحت را هر چند ساعت یک بار تغییر داد. 

 تنها ورزشی که می توان پس از کاشت انجام داد پیاده روی می باشد که باید قدم های خود را به صورت آهسته برداشته و هم چنین مسافت زیادی را نیز طی نکنید. و در صورتی که در حین پیاده روی ضربان قلب شما بالا رفت آن را متوقف کنید. 

تغذیه پس از کاشت ایمپلنت 

نکته ای که در خصوص تغذیه پس از ایمپلنت باید رعایت کرد، خودداری از جویدن غذا در بیست روز اول می باشد. هم چنین باید در این دوران مایعات بیشتر مصرف کرده و به مدت ۴۸ ساعت پس از کاشت باید تنها مایعات سرد را مصرف کرده و سپس پس از آن می توان مایعات گرم استفاده کرد. 

نکات دیگری که در خصوص تغذیه پس از کاشت ایمپلنت باید رعایت کرد عبارتند از: 

  • پرهیز از مصرف هر گونه نوشیدنی گازدار به مدت ۷۲ ساعت پس از جراحی 
  • مصرف غذاهایی چون پنکیک، تخم مرغ، پاستا و آش پس از بین رفتن سری دندان ها 
  • مصرف همه نوع بستنی میوه ای 
  • مصرف آب میوه ها بدون قند 
  • مصرف انواع دسرهای نرم و ژله 

مراقبت های لازم بعد از ایمپلنت دندان

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان چرا مهم است؟

عوامل موثر بر دوره نقاهت ایمپلنت دندان و زمان بهبودی

هیچ زمان استانداردی برای بهبودی و زمان ریکاوری بعد از ایمپلنت وجود ندارد زیرا شرایط دهان و دندان هر بیمار بر این روش تأثیر می گذارد. عوامل زیر ممکن است بر زمان بهبودی شما تأثیر بگذارند:

  • تعداد کل دندان های کشیده شده و تحت درمان
  • سلامت استخوان های شما (اگر بیمار نیاز به پیوند استخوان داشته باشد)
  • تفاوت های شخصی و زمان بهبودی هر شخص
  • سبک زندگی شما (سیگار کشیدن می تواند بهبودی شما را کند کند)

تاثیر سیگار بر ایمپلنت

جهت پی بردن به تاثیرات مخرب سیگار بر ایمپلنت متن پیش رو را مطالعه نمایید.

عوارض عدم مراقبت های بعد از ایمپلنت 

از عوارض شایعی که ممکن است در صورت رعایت نکردن مراقبت ها اتفاق بیافتد می توان به عفونت دندان اشاره کرد که این عارضه منجر به خطر افتادن موقعیت پایه ایمپلنت خواهد شد و ممکن است موجب شکستن ایمپلنت ها شود. 

یکی از عوارض دیگر آن بروز خونریزی می باشد، که در واقع بروز خونریزی در ۷۲ ساعت ابتدایی طبیعی می باشد اما اگر زمان آن بیش از حد طول بکشد باید در اسرع وقت به بهترین دندانپزشک در رشت مراجعه کرد. 

هم چنین عدم رعایت رژیم غذایی بعد از کاشت نیز موجب لق شدن پایه ایمپلنت شده و همین امر مشکلاتی از قبیل آسیب به لثه و بروز بیماری های لثه را در پی خواهد داشت. 

مراقبت های بعد از جراحی لیفت سینوس

جراحی سینوس لیفت یک روش جراحی است که برای ارتقاء پایه‌ای دندان استفاده می شود.

سوالات متداول

آیا سیگار کشیدن در دوره نقاهت ایمپلنت دندان و زمان بهبودی اشکالی ندارد؟

در کنار مشکلات طبیعی سلامتی که از دخانیات ناشی می شود، می تواند برای روند بهبودی پس از دریافت ایمپلنت دندان مضر باشد. سیگار کشیدن می تواند منجر به عفونت و شکست ایمپلنت شود. حداقل تا یک هفته پس از جراحی ایمپلنت، از سیگار کشیدن خودداری کنید.

چگونه از ایمپلنت های دندانی خود پس از بهبودی مراقبت کنم؟

ایمپلنت های دندانی شما مانند دندان های طبیعی شما عمل می کنند. مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و آبکشی و مراجعه منظم به دندانپزشک برای معاینه و تمیز کردن ضروری است. در حالی که در ایمپلنت‌های دندانی خود حفره‌ای ایجاد نمی‌کنید، اما مستعد ساییدگی و پارگی منظم هستند، بنابراین هرچه مراقبت بهتری از آن‌ها انجام دهید، ماندگاری بیشتری خواهند داشت و قوی‌تر خواهند بود. همچنین مهم است که از بافت لثه اطراف ایمپلنت خود مراقبت کنید، زیرا سلامت لثه تأثیر مستقیمی بر سلامت و استحکام استخوان های فک نگهدارنده دارد.

تا چند روز پس از ایمپلنت درد و تورم خواهیم داشت؟ 

میزان درد و تورم بعد از کاشت با توجه به وسعت جراحی و هر فرد متفاوت بوده ولی می توان آن را با مصرف مسکن ها کنترل کرد. این احساس درد و تورم به طور معمول در حدود ۷۲ ساعت پس از کاشت ادامه خواهد داشت.

علت ورم بعد از ایمپلنت چیست؟ 

تورم بعد از کاشت طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد و می توان با کمک کمپرس یخ و همینطور آب نمک آن را کاهش داد.

کلام پایانی 

در صورتی که این مراقبت ها به درستی و با دقت انجام شود، میزان موفقیت ایمپلنت و همینطور طول  عمر و ماندگاری آن ها افزایش پیدا کرده و هم چنین دوران بهبودی و طول درمان نیز کم خواهد شد. در این مقاله به طور کامل دوره نقاهت ایمپلنت دندان و زمان بهبودی را معرفی کردیم، امیدواریم که مفید واقع شده باشد.

ویزیت آنلاین و رایگان

امکان طرح سوال و مشکل دندانپزشکی در واتس اپ و دریافت پاسخ

ایمپلنت های دندانی بهترین راه برای بازیابی دندان های از دست رفته در کلینیک دندانپزشکی پاسارگاد هستند. اگر به مزایای ایمپلنت علاقه مند هستید و نمی دانید که آیا کاندیدای خوبی برای درمان هستید. اجازه دهید به شما کمک کنیم تا به رویاهای خود برای داشتن دندان های قوی و زیبا برای سالیان متمادی برسید.

کلینیک تخصصی پاسارگاد در راستای مسئولیت مدنی و پزشکی خود درباره ارتقا سلامت و بهداشت دهان و دندان اقدام به راه‌اندازی امکان ویزیت و مکالمه با پزشکان خود را در پیام‌رسان واتس‌اپ مهیا کرده است.

کلینیک دندانپزشکی پاسارگاد، به صورت آنلاین، اقدام به ویزیت رایگان مراجعانی می کند که نیازمند درمان ایمپلنت بوده ولی امکان مراجعه حضوری ندارند. این ویزیت آنلاین، از طریق تماس تصویری یا پیام متنی صورت می‌گیرد. تعدادی از متقاضیان به صورت تخصصی و در یک فضای کاملاً دوستانه توسط دکتر روشن طلب ویزیت و معاینه خواهند شد.

اگر در مورد ایمپلنت دندان سوالی دارید و قصد گرفتن وقت برای مشاوره دارید، تیم دندانپزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. اگر می خواهید برای مشاوره ایمپلنت دندان برنامه ریزی کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

01332123208-9

8 دیدگاه در ”دوره نقاهت ایمپلنت دندان و زمان بهبودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X