باورهای اشتباه در مورد کامپوزیت ونیر

باورهای اشتباه درمورد کامپوزیت ونیر وجود دارد که در ادامه به شایع ترین این باورهای اشتباه خواهیم پرداخت. یکی از خدمات زیبایی دندانپزشکی که مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته، ونیر کامپوزیت دندان است. به همین دلیل به باورهای اشتباه در مورد ونیر می پردازیم تا با آگاهی کامل تصمیم به درمان بگیرید. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آورید.

کامپوزیت ونیر باعث پوسیدگی دندان می شود!

ونیر کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان نمی شود، مگر اینکه دندان از قبل پوسیده باشد یا فرد به بهداشت دهان و دندان خود بی توجه باشد.

توجه به بهداشت دهان و دندان، مسواک زدن و استفاده مرتب از نخ دندان علاوه بر افزایش طول عمر ونیر کامپوزیت، موجب حفظ سلامت دندان ها و پیشگیری از پوسیدگی آن می شود.

کامپوزیت دندان ذاتا موجب پوسیدگی دندان نمی شود، اما مسواک نزدن و بی توجهی به بهداشت دهان منجر تجمع پلاک اطراف کامپوزیت شده و پوسیدگی دندان را به دنبال دارد.

کامپوزیت دندان چقدر دوام دارد؟

در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آورید.

نصب کامپوزیت به دندان طبیعی آسیب می زند!

کامپوزیت دندان ضخامت کمی دارد و برای نصب آن دندان تراشیده نمی شود یا تراش بسیار اندک خواهد بود. لذا اجرای کامپوزیت آسیبی به دندان طبیعی وارد نمی کند.

کامپوزیت ونیر استحکامی کمی دارد و به راحتی می شکند!

موادی که امروزه برای ساخت ونیر کامپوزیت مورد استفاده قرار می گیرد مقاومت و استحکام بالایی دارند. این مواد هنگامی که روی دندان نصب می شود بسیار مستحکم بوده و به راحتی آسیب نمی بیند.

روکش کامپوزیتی تنها در صورتی آسیب می بیند که ضربه محکمی به آن وارد شود، خوراکی های سفت را با آن گاز بزنید و بجوید یا از آن برای شکستن اجسام و خوراکی های سخت مانند آجیل استفاده نمایید.

چرا این شایعه که “کامپوزیت ونیر باعث پوسیدگی دندان میشود” وجود دارد؟

با خواندن ادامه مقاله، نگرانی خود را در خصوص اینکه آیا کامپوزیت ونیر باعث پوسیدگی دندان میشود؟ برطرف‌کنید

طول عمر ونیر کامپوزیت بسیار کوتاه است!

ونیر کامپوزیت طول عمر مناسبی دارد و در صورتی که به درستی از آن مراقب شود حدود 7 تا 10 سال دوام دارد. در طول این مدت چنانچه کامپوزیت دندان آسیب ببیند، دندانپزشک می تواند آن را ترمیم نماید.

کامپوزیت دندان قابل ترمیم نیست و در صورت آسیب باید با هزینه زیاد آن را تعویض نمود!

کامپوزیت دندان در طول عمر مفید خود چنانچه آسیب جزئی ببیند دندانپزشک به راحتی می تواند آن را ترمیم نماید و تنها در صورتی باید کامپوزیت را تعویض نمود که عمر مفید آن به سر رسیده باشد یا آسیب جدی به آن وارد شده  باشد.

مراقبت از کامپوزیت دندان

چگونه از کامپوزیت دندان مراقبت کنیم؟

با ونیر کامپوزیت دهان بوی بد می گیرد!

هنگامی که از ونیر کامپوزیت استفاده می کنید باید همانند قبل به بهداشت دهان و دندان خود توجه داشته باشید. چنانچه بعد از کامپوزیت دندان به طور مرتب مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده نمایید به هیچ وجه دهان شما بوی نامطبوعی نخواهد گرفت.

تخصص و مهارت دندانپزشک نیز در این مورد تاثیرگذار است. زیرا در صورتی که ونیر کامپوزیت به درستی نصب نشود، فاصله موجود بین کامپوزیت و دندان به محل تجمع پلاک تبدیل شده و بوی بد دهان را به دنبال دارد. در این شرایط باید کامپوزیت دندان را تعویض کرد.

چرا انتخاب بهترین خمیر دندان برای کامپوزیت مهم است؟

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که دندان‌های خود را کامپوزیت کرده اید، مطلب بالا را بخوانید

رنگ ونیر کامپوزیت دندان غیرطبیعی است!

مواد مورد استفاده در ونیر کامپوزیت دندان طیف رنگ گسترده ای دارند و فرد می تواند هر رنگی را برای کامپوزیت دندان خود انتخاب نماید. برخی افراد رنگ بسیار سفیدتر و روشن تری را نسبت به دندان طبیعی خود انتخاب می نمایند. این امر باعث غیرطبیعی به نظر رسیدن رنگ کامپوزیت می شود.

کامپوزیت ظاهری کاملا طبیعی دارد، برای اینکه رنگ آن هم طبیعی باشد باید فرد با مشورت دندانپزشک رنگی را برای کامپوزیت انتخاب نماید که تفاوت چندانی با رنگ دندان طبیعی او نداشته باشد.

کامپوزیت دندان قابل حذف نیست!

برخلاف لمینت دندان، کامپوزیت برای اجرا نیازی به تراش دندان ندارد و مینای دندان آسیبی نمی بیند. به همین دلیل درصورتی که از درمان کامپوزیت رضایت نداشته باشید یا بعد از مدتی از کامپوزیت خسته شوید به راحتی می توانید آن را حذف کنید. دندان طبیعی شما شرایطی کاملا همانند قبل خواهد داشت.

ونیر کامپوزیت عیوب ظاهری دندان را پوشش نمی دهد!

برخلاف باورهای اشتباه، ونیر کامپوزیت دندان می تواند بسیاری از عیوب ظاهری دندان مانند شکستگی، لب پریدگی، ترک خوردگی، فاصله جزیی بین دندان ها، بدرنگی دندان را به خوبی پوشش دهد. تنها مورد قابل توجه این است که دندانی که قرار است کامپوزیت روی آن اجرا شود باید سالم و فاقد پوسیدگی باشد.

کلام آخر

اغلب افراد می توانند بدون محدودیت خاصی ونیر کامپوزیت دندان را برای اصلاح طرح لبخند و پوشش عیوب ظاهری دندان خود مورد استفاده قرار دهند. استفاده نادرست و بی توجهی به بهداشت دهان و دندان در برخی افراد موجب رواج برخی باورهای غلط و شایعات درمورد این روش درمان زیبایی شده است. بهتر است در صورت هرگونه شبهه و سوال، بدون توجه به شایعات، با دندانپزشک خود مشورت نمایید.

اگر در مورد کامپوزیت دندان سوالی دارید و قصد گرفتن وقت برای مشاوره دارید، تیم دندانپزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. اگر می خواهید برای مشاوره کامپوزیت دندان برنامه ریزی کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

01332123208-9

2 دیدگاه در ”باورهای اشتباه درمورد کامپوزیت ونیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X