کاشت ایپلنت در سه دقیقه

ایمپلنت فلپ لس یا بدون جراحی یک روش آلمانی است که با استفاده از آن بیمارانی که دندان های خود را به هر دلیلی از دست داده اند می توانند از آن استفاده کنند و بدون مشکل دندان هایی جدید به دست آورند. در حال حاضر افراد بسیاری هستند که به دلایل مختلف مانند تصادف، رعایت نکردن بهداشت دهان، استعمال دخانیات و…. دندان های خود را از دست داده اند. این گونه افراد می توانند دندان های خود را دوباره بازگردانند اما برای این کار می بایست ابتدا ایمپلنت دندان یا کاشت دندان را انجام دهند اما این روش خطر هایی را به همراه دارد به عنوان مثال افرادی که از این روش استفاده میکنند بعدا دچار خونریزی لثه می شوند یا اینکه دندان های آن ها درد می گیرد، این عوارض ناشی از عمل جراحی می باشد و اگر در این عمل از دکتر متخصص خوب استفاده نشود نمی توانید نتیجه خوبی از این عمل بگیرید.

بسیاری از دیگر افراد نیز هستند که از عمل جراحی هراس دارند و نگران این کار می باشند اما این گونه افراد و حتی افراد سیگاری می توانند از این روش بدون درد و خونریزی استفاده کنند و دندان های جدید داشته باشند.

فلپ لس چیست؟

فلپ لس یکی از روش های بسیار کار آمدی است که با استفاده از آن بدون نیاز به عمل جراحی می توانید دندان های جدید بکارید، در روش های معمولی ایمپلنت برای اینکه بتوانند دندان را بکارند از جراحی استفاده می کنند و سپس بعد از اینکه دندان ها را کاشتند فک را بخیه میزنند اما در این روش که به روش پانچ نیز معروف می باشد دندان پزشک با ایجاد حفره هایی درون فک می تواند ایمپلنت را جایگذاری کند اما نکته مهم اینجا می باشد بعد از اینکه فک شما سوراخ شد داخل آن یک پروتزی قرار گرفته می شود و سپس ایمپلنت داخل آن قرار می گیرد.

در واقع این روش بسیار سریع تر است و در یک جلسه اگر همه چیز خوب پیش برود بیمار می تواند در همان جلسه اول قالب گیری را انجام دهد.

برای اینکه بتوانید این عمل را انجام دهید می بایست تراکم استخوانی فک شما بالا باشد و همچنین دارای بافت لثه ای نرم باشید تا به راحتی بتوان این کار را انجام داد اگر این ویژگی ها در دندان ها و لثه شما وجود نداشته باشد نمی توانید به راحتی این کار را انجام دهید و دندانپزشک مجبور می شود که از روش های دیگر برای ایمپلنت استفاده کند.

اما قبل از این کار مشورت با دکتر روشن طلب می توانید متوجه شود که آیا امکان دارد که فلپ لس یا ایمپلنت بدون جراحی را انجام دهید یا خیر، برای اینکار تمام فک شما و دندان های شما را مورد بررسی قرار میدهند و اگر نیاز بود که این عمل را انجام دهید به شما اطلاع می دهند.

روش کاشت ایمپلنت به روش فلپ لس

روش کاشت ایمپلنت و جایگزین کردن دندان از دست رفته، با روشی بدون جراحی کردن و از طریق پانچ کردن فیکسچر ایمپلنت داخل لثه را، ایمپلنت به روش فلپ لس یا بدون جراحی می گویند.
البته باید گفت که فوق تخصص ایمپلنت شما قبل از انجام این روش باید فعالیت های لازم را انجام دهد تا این فرآیند با موفقیت کامل انجام شود. زیرا در این روش متخصص ایمپلنت باید اطلاعات لازم را از وضعیت آناتومیک استخوان های زیرین و اطراف محل مربوطه داشته باشد.
بنابراین برای کاشت ایمپلنت دندان به روش فلپ لس انجام رادیوگرافی CBCT ضروری می باشد، و در صورتی که وضع استخوان در نمای استخوان مناسب باشد و نیازی به پیوند استخوان و یا اکسپنشن استخوان نباشد و همچنین وضعیت عمومی سلامت دندان ها و دهان مناسب باشد می توان از ایمپلنت به روش فلپ لس استفاده کرد

کابرد ایمپلنت به روش فلپ لس

باید گفت در مواردی که نیاز به پیوند استخوان وجود دارد و چسبندگی لثه مناسب نباشد این روش توصیه نمی شود. در صورتی که تحت این شرایط روش فلپ لس انجام شود، عوارضی مانند التهاب لثه یا پرفوراسیون (سوراخ شدن) استخوان فک را به دنبال خواهد داشت.
دندان هایی که همزمان با کشیدن آنها ایمپلنت جای آنها قرار می گیرد در واقع همان روش فلپ لس می باشد. در جایگزینی یک دندان با روش ایمپلنت که تنها یک ریشه دارد و اگر عفونت و التهاب لثه وجود نداشته باشد همزمان با کشیدن دندان ایمپلنت با روش فلپ لس انجام می شود.
البته در جایگزینی دو یا چند ریشه بهتر است دو یا چند ماه بعد از کشیدن دندان ایمپلنت انجام شود هر چند در موارد خاص مانند داشتن استخوان مناسب در ناحیه فورکا (محل تقاطع ریشه ها) ممکن است متخصص ایمپلنت تصمیم بگیرد که همزمان با کشیدن دندان ها، ایمپلنت انجام دهد. درواقع برای جایگزینی همزمان دندان های از دست رفته، وضعیت استخوان فک بسیار تعیین‌ کننده است.
به هر حال در صد موفقیت روش کاشت ایمپلنت فلپ لس در صورت انجام صحیح و نزد متخصص ایمپلنت با تجربه خیلی زیاد است. در روش کاشت ایمپلنت به روش فلپ لس یا بدون برش مزایای زیادی وجود دارد که در ادامه آن را بررسی می کنیم.

مزایای روش کاشت ایمپلنت به روش فلپ لس

درد کمتر بعد از جراحی، تورم کمتر و تحلیل کمتر استخوان را از مزایای اولیه روش کاشت ایمپلنت به روش فلپ لس یا پانچ می توان عنوان کرد. در ادامه مزایای کامل آنرا عنوان می کنیم:

  • درد پس از جراحی وجود ندارد یا بسیار اندک است.
  • خونریزی حین جراحی کم است که این روش را مناسب افرادی که بیماری قلب و یا بیماری های مربوط به فشار خون دارند هست.
  •  تورم پس از جراحی وجود ندارد.
  • اکیموز یا کبودی پس از عمل رخ نمی دهد.
  • به لثه و استخوان آسیب وارد نمی شود.
  • نیازی به زدن بخیه نیست و مراجعه پس از جراحی برای کشیدن بخیه حذف می شود.
  •  درمان ایمپلنت را ساده و مثل پر کردن دندان می کند به نحوی که بیمار پس از قرار دادن ایمپلنت نیازی به استراحت نداشته و می تواند بر سر کار حاضر شود.
  •  در صورتیکه ایمپلنت داخل استخوان استحکام کافی داشته باشد وبیمار نیاز به داشتن روکش موقت در همان روز قرار دادن ایمپلنت داشته باشد با این روش امکانپذیر است.
  • مدت زمان قرار دادن ایمپلنت کوتاه تر است.
  • در این روش به دلیل اینکه آسیب به اطراف دهان کمتر است مدت زمان بهبودی بسیار کوتاه تر است و استخوان ها زودتر جوش می خورند.

کاشت ایمپلنت در سه دقیقه توسط دکتر حسن روشن طلب

در ویدیو زیر کاشت ایمپلنت بدون جراحی در سه دقیقه برای بیمار عزیزمون انجام شده است. همچنین می توانید رضایت بیمار را بعد از جراحی ببینید. با ما همراه باشید

برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید

01332123208

اینستاگرام ما

1 دیدگاه در ”ایمپلنت فلپ لس یا بدون جراحی در سه دقیقه، دکتر روشن طلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X