ایمپلنت بدون درد

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ و بیمار بایستی درد زیادی را تحمل نماید؟ این سوالی است که بارها پرسیده می شود . اکنون که این مطلب را می خوانید همین سوال ذهن شما را را درگیر کرده است . اما در پاسخ بایستی گفت درمان ایمپلنت دندان، درمانی بدون درد بوده و بیمار می تواند این درمان را همانند سایر روشهای دندانپزشکی انجام دهد.

در زمان کاشت دندان، درمان با بی حسی موضعی در لثه انجام می شود و مدت زمان درمان نیز بلند نبوده و صرفا در زمان کمتر از 5 دقیقه کاشت هر واحد ایمپلنت انجام می شود. درد ایمپلنت کردن از کشیدن دندان هم کمتر است و براحتی کاشت صورت می گیرد. بنابراین در پاسخ به سوال آیا ایمپلنت درد دارد، بایستی گفت خیر درد چندانی ندارد. بخصوص با روش های نوینی نظیر ایمپلنت بدون درد و خونریزی که به ایمپلنت پانچی موسوم است.

کاشت ایمپلنت بدون جراحی در 3 دقیقه

این مطلب را بخوانید

پس از کاشت دندان، ممکن است در مدت زمان کوتاهی پس از کاشت درد مختصری ایجاد شود که با مصرف مسکن ها این درد ها موقتی بوده و جای هیچ گونه ناراحتی و نگرانی نیست.

در تعیین مدت زمان کافی برای کاشت دندان فاکتورهای مختلفی بازی می کنند. یکی از آنها تعداد ایمپلنت های لازم برای فرد متقاضی است. البته توجه به شرایط فیزیکی و عدم وجود بیماری های جانبی موثر در درمان ایمپلنت نظیر پوکی استخوان و بیماری های قلبی و … نیز در درمان در نظر گرفته می شود.

در ایجاد ایمپلنت می توان بلافاصله پس از کشیدن دندان کاشت را انجام داد که در صورتی میسر است که استخوان کافی در فک وجود داشته باشد که این مورد با نظر دندانپزشک انجام می شود. بکارگیری روش های جراحی جدید و استفاده اصولی و صحیح از آنها در کاهش درد بیمار بسیار تاثیر دارد.

آیا ایمپلنت درد دارد و راه هایی برای کاهش آن وجود دارد؟

وجود التهاب ها و دردهای موقتی پس از کاشت دندان جای نگرانی نداشته و معمولا با گذر زمان برطرف می شوند. جهت کاهش درد می توان از مصرف مسکن های تجویزی که دندانپزشک تجویز نموده است، استفاده کرد. استفاده از کیسه پلاستیکی حاوی یخ و قرار دادن روی صورت و در ناحیه ایمپلنت شده نیز در تسکین درد بیمار بسیار موثر است. تورم ایجاد شده در ناحیه ایمپلنت نیز طبیعی است و بمرور زمان از بین می رود.

درد کاشت ایمپلنت نسبت به درد کشیدن دندان بسیار کمتر است

اینکه برخی بیماران به خاطر انجام عمل جراحی ایمپلنت دندان هراس داشته باشند یا بترسند کاملا طبیعی است. اما خوشبختانه با وجود تکنولوژی های جدید در حوزه دندانپزشکی و به لطف داروهای بیحس کننده و دستگاه بی حسی بدون درد دیگر، نباید از درد ناشی از ایمپلنت دندان هراس داشته باشید. بنابراین از آنجا که حین انجام عمل به بیماران دارو داده شده، دیگر دردی را تجربه نمی کنند و حین عمل آرامش دارند. به گونه ای که این بیماران معتقدند درد ایمپلنت بسیار کمتر از درد  کشیدن دندان عقل است.

درد ایمپلنت در روزهای پس از جراحی

همیشه باید منتظر یک درد خفیف که با مسکن قابل کنترل هست، بعد از جراحی ایمپلنت باشیم. این درد معمولا بین 3 تا 7 روز طول میکشد و اگر درد ورای تحمل در این دوران ایجاد شد، حتما به دندانپزشکتان اطلاع دهید.  اگر درد دندان شما بیش از ده روز تا دو هفته طول کشید حتما با دندانپزشکتان تماس بگیرید، احتمال عفونت ایمپلنت وجود دارد.

برای اینکه ایمپلنت بدون درد داشته باشم چه کاری باید انجام بدهم؟

مهم ترین عامل درکاشت ایمپلنت انتخاب جراح با تجربه و با مهارت است.

یکی ازعوامل در بدون درد بودن جراحی ایمپلنت سرعت کاشت ایمپلنت است. هرچه قدر سرعت کاشت ایمپلنت بیشتر باشد و درد حین کاشت و بعد از ایمپلنت کمتر است زیرا استخوان بیمار مدت زمان کمتری در معرض جراحی قرار دارد. دکتر حسن روشن طلب در کمتر از 5 دقیقه کاشت ایمپلنت را انجام می دهند . این سرعت عمل باعث کاهش درد چشم گیری در بیمارها می شود.

تجربه و مهارت جراح ایمپلنت در بدون درد بودن کاشت ایمپلنت خیلی موثر است.

عامل دیگری که باعث می شود تجربه ایمپلنت بدون درد داشته باشید این است که دکتر حسن روشن طلب حین جراحی ایمپلنت هر چه قدر که نیاز به تزریق بی حسی باشد، تزریق انجام می دهد تا ناحیه جراحی بی حس شود و در حین کاشت هیچ دردی حس نکنید. بنابراین حین جراحی ایمپلنت شما هیچ دردی حس نخواهید کرد.

تزریق بی حسی بدون درد با دستگاه ict انجام می شود.

موارد بالا باعث می شود کاشت ایمپلنت شما بدون درد باشد و تجربه خوبی از کاشت ایمپلنت داشته باشید

بی حسی بدون درد با دستگاه ict

ایا بی حسی هم بدون درد امکان پذیر است؟ این مطلب را از دست ندهید.

دستورات بعد از جراحی ایمپلنت

رعایت دقیق توصیه های دندانپزشک شما بعد از جراحی ایمپلنت بسیار میتواند برای کنترل درد و عوارض بعد از ایمپلنت ضروری باشد

استفاده از یخ: بویژه در درمانهایی که پیوند استخوان در آنها انجام گرفته بسیار میتواند احتمال تورم را کاهش دهد.

آب نمک ولرم دهانشویه کنید.

محیط دهانتان را مرتبا تمیز نگه دارید.

استراحت کنید:به بدنتون فرصت بدهید که تمام انرژی خود را برای بهبود محل ایمپلنت شما صرف کند.

با ما در ارتباط باشید

به صفحه اینستاگرام ما سر بزنید تا از تجربه بیمارهایی که درمان ایمپلنت داشتند استفاده کنید.

اینستاگرام ما

4 دیدگاه در ”آیا ایمپلنت درد دارد؟